Honda cb400 caferacer prosjekt

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
olemk
Innlegg: 22
Registrert: 08 apr 2016, 08:13
Motorsykkelen din: Honda cb400 82'

Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av olemk »

Jo! Da har jeg satt igang med et lite prosjekt. En lettere cafe ombygging av en 82' cb400. Det begynte med at jeg trengte en sykkel å kjøre med etter at jeg måtte selge den forrige. Har jo alltid hatt litt lyst til å bygge om min egen, enten caferacer eller bobber, så jeg begynte å lete etter eldre sykler. Så kom jeg over denne svenskimporterte Hondaen i ellers bra stand og valget falt på den, og naturligvis caferacer. Bilde

 
Utgangspunktet!
Bilde

 
Driver å flytter over tråden fra et annet forum, så kommer mer fortløpende. De første postene er da eldre enn de som kommer til sluttBilde
Sist redigert av olemk den 08 apr 2016, 08:24, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av AJ »

Hei olemk,
velkommen hit til MCsiden.no :vs .
Sånn skal det gjøres, hopp i det med å starte egen tråd :thumleft .
Men tror tråden passer best i byggprosjektråden, så flytter den dit.
Blir artig å følge med på denne !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

olemk
Innlegg: 22
Registrert: 08 apr 2016, 08:13
Motorsykkelen din: Honda cb400 82'

Re: RE: Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av olemk »

AJ skrev:Hei olemk,
velkommen hit til MCsiden.no :vs .
Sånn skal det gjøres, hopp i det med å starte egen tråd :thumleft .
Men tror tråden passer best i byggprosjektråden, så flytter den dit.
Blir artig å følge med på denne !
Takktakk, ja se der ja, burde jo ha sett denBilde jajaBilde

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

olemk
Innlegg: 22
Registrert: 08 apr 2016, 08:13
Motorsykkelen din: Honda cb400 82'

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av olemk »

Her kommer litt fra I fjor høstBilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
BildeBilde
Kommer mere om ikke så lengeBilde

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av 45316 »

Veldig bra! Virkelig morro med slike tråder!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

olemk
Innlegg: 22
Registrert: 08 apr 2016, 08:13
Motorsykkelen din: Honda cb400 82'

Re: RE: Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av olemk »

45316 skrev:Veldig bra! Virkelig morro med slike tråder!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Morro med tilbakemelding ogsåBilde takkerBilde

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

olemk
Innlegg: 22
Registrert: 08 apr 2016, 08:13
Motorsykkelen din: Honda cb400 82'

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av olemk »

Litt som er gjort den siste tidenBilde
Bilde
Bilde
Bilde
BildeBildeBildeBildeBilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av Baffin »

Blir jo en nydelig sykkel :twothumbs:

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av AJ »

Baffin skrev:Blir jo en nydelig sykkel :twothumbs:

Baffin
Helt enig!

Ser rett og slett veldig bra ut :thumleft

Bilde

Heftig låt i eksosen, regner jeg med... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av Kjellrf »

Morsom sak!

Jeg ville beholdt mellompotta (jeg bruker den på CX'en jeg bygde om) for å få finere og mer behagelig lyd. Korte, stutte rør gir veldig hard lyd i forhold til potter med mer volum.

Lykke til! :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

olemk
Innlegg: 22
Registrert: 08 apr 2016, 08:13
Motorsykkelen din: Honda cb400 82'

Re: RE: Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av olemk »

Kjellrf skrev:Morsom sak!

Jeg ville beholdt mellompotta (jeg bruker den på CX'en jeg bygde om) for å få finere og mer behagelig lyd. Korte, stutte rør gir veldig hard lyd i forhold til potter med mer volum.

Lykke til! :)
Kan si meg enig I at det er en litt "hard" lyd ja, selv om jeg har satt I slike innsatsdempere. Så det blir nok til å få tak på et par ordentlige lyddempere. Så går den nok litt magert nå også, iom at både Luftfilterboksen og lyddemperne er vekk. Følte den manglet litt respons I fra sist jeg kjørte. Fargen bekrefter jo også det. Selv om det ikke er så veldig gæli Bilde
Men er dette noe som lar seg justere tro? Eller må jeg til med nye dyser også?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av AJ »

Syns pluggen ser hvit ut... :-k
Det vil jeg i så fall ta som et signal om at motoren bør dyses om, ja...
Går motoren for magert, slik en hvit plugg indikerer, vil den på sikt ta skade av det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av Jompa »

Mye bra her, og fine detaljer.
Jeg liker særlig godt stagene til "eksospottene".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av Kjellrf »

Når du setter på de luftfilterne du har på CV-gassere, bør du gå opp 20-25% på hoveddysa, og ta resten av justeringa derfra. Det blir dårligere vacuum i gasserne når du setter på åpnere filtre, derfor må du kompensere det med større dyser.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

olemk
Innlegg: 22
Registrert: 08 apr 2016, 08:13
Motorsykkelen din: Honda cb400 82'

Re: RE: Re: Honda cb400 caferacer prosjekt

Legg inn av olemk »

Kjellrf skrev:Når du setter på de luftfilterne du har på CV-gassere, bør du gå opp 20-25% på hoveddysa, og ta resten av justeringa derfra. Det blir dårligere vacuum i gasserne når du setter på åpnere filtre, derfor må du kompensere det med større dyser.
Er det derfor responsen bedres på høyere turtall? La merke til at turtallsregisteret kunne ha litt totakt - tendenser. Får en plutselig økning I kreftene over et visst turtall nemligBilde

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Svar