Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Jaran »

Hei! Surrer rundt med å finne hvilken sykkel jeg skal gå for. Lener veldig på Kawasaki Z800E, men er ute etter flere forslag.

Hvordan jeg ønsker at sykkel skal være:

- Streetfighter eller R sykkel
- Må kunne registreres som A2. Gjerne en sykkel med mer enn 35kw som kan ned trimmes til 35kw så jeg ikke trenger å bytte ut sykkelen ved overgang til tung lappen
- Tøft/aggresivt design
- Bra kjøre egenskaper
- Lettkjørt til en viss grad
- Komfortabel
- Ny 2015 modell
- Helst ikke dyrere enn 130 000,-

Har ikke prøvekjørt Z800E enda, så jeg er fortsatt usikker på om det vil være den rette for meg. Er litt skeptisk til vekten på sykkelen i forhold til andre i samme klasse. Hørt at den kan være litt tung og å ha med å gjøre, men at sykkel vokser mer og mer på deg.
Veldig takknemmelig for noen innspill på noen tøffe sykler her :thumleft

Begrunn gjerne hvorfor du ville valgt sykkelen du ønsker :prf
Sist redigert av Jaran den 06 mar 2015, 00:22, redigert 2 ganger totalt.

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av svein690 »

Alltid spennende å finne ny sykkel :D

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Mv Agusta F3 675, den får du i 35kw utgave, men det er vel egentlig bare en nedtunet 125 hk motor.

Jeg har akkurat kjøpt med en F3 800, og har hittil eid en Duke 690 og en cbr600f, og jeg sitter "bedre" på F3 enn hva jeg har gjort på de andre. Men alle mennesker er forskjellige og vil oppleve disse forskjellig.


Det du ikke sier noe om er hvilken prisklasse/årsmodeller du ser etter, forsikring er også et punkt som er verdt å huske på, spesielt når det er snakk om R-sykler :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Olav K »

Z800 er en bra sykkel, fin motor og herlig smooth gearkasse. Litt framoverlent sittestilling, hard sal (sies det) og en romslig sittestilling... ikke optimal for de kortvokste. Litt tung som du skriver, men merker ikke så mye til det under kjøring.
Jeg hadde en Street Triple R, og vil påstå at som A2 er den mer egnet. Den er fysisk noe mindre, vesentlig lettere ( færre kilo å dra på, for de 48 hestene)
Generelt mer letthåndterlig.
Det finnes sikkert andre alternativer, men de har jeg ikke erfaring med :[-(
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Jaran »

svein690 skrev:Alltid spennende å finne ny sykkel :D

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Mv Agusta F3 675, den får du i 35kw utgave, men det er vel egentlig bare en nedtunet 125 hk motor.

Jeg har akkurat kjøpt med en F3 800, og har hittil eid en Duke 690 og en cbr600f, og jeg sitter "bedre" på F3 enn hva jeg har gjort på de andre. Men alle mennesker er forskjellige og vil oppleve disse forskjellig.


Det du ikke sier noe om er hvilken prisklasse/årsmodeller du ser etter, forsikring er også et punkt som er verdt å huske på, spesielt når det er snakk om R-sykler :thumleft
Skal sjekke opp den sykkelen der!

Oida, gikk litt fort når jeg skrev posten, hehe. Er på utkikk etter en ny sykkel, 2015 modell :yeyeye

Edit: Den sykkelen er nydelig, men blir nok litt i dyreste laget :sorry Hadde pengene strukket til hadde det nok blitt en sånn, kun basert på designet :-) Tenker å maks bruke rundt 130 000,-
Olav K skrev:Z800 er en bra sykkel, fin motor og herlig smooth gearkasse. Litt framoverlent sittestilling, hard sal (sies det) og en romslig sittestilling... ikke optimal for de kortvokste. Litt tung som du skriver, men merker ikke så mye til det under kjøring.
Jeg hadde en Street Triple R, og vil påstå at som A2 er den mer egnet. Den er fysisk noe mindre, vesentlig lettere ( færre kilo å dra på, for de 48 hestene)
Generelt mer letthåndterlig.
Det finnes sikkert andre alternativer, men de har jeg ikke erfaring med :[-(

Mye av det samme jeg har hørt om den. Har ikke hørt noe om det med høyden, så det er mulig jeg kan få ett problem der. Er ikke den høyeste karen :eh

Street Triple R tror jeg ikke det blir. Designet på den faller ikke helt i min smak, men jeg har hørt mye bra om sykkelen.

Skal på MC messa nå til helgen, så jeg regner med å litt mer peiling på hvilken sykkel det blir etter å ha sett dem der :-)
Sist redigert av Jaran den 06 mar 2015, 00:22, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Bjerknez »


Street Triple R tror jeg ikke det blir. Designet på den faller ikke helt i min smak, men jeg har hørt mye bra om sykkelen.
Nei dette har du ikke noe greie på! (Som LordShaft pleier å si) :lol

Neida, jeg skal være den første til å innrømme at Street Triplen har en noe spesiell front og selv så likte jeg ikke utseende på denne i det hele tatt første gang jeg så den. Men det har vokst på meg gjennom tiden og i dag synes jeg rett og slett den bare er sjarmerende og den skiller seg litt ut i positiv grad. :thumleft

Men det er smak og behag :redface

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Jaran »

Bjerknez skrev:

Street Triple R tror jeg ikke det blir. Designet på den faller ikke helt i min smak, men jeg har hørt mye bra om sykkelen.
Nei dette har du ikke noe greie på! (Som LordShaft pleier å si) :lol

Neida, jeg skal være den første til å innrømme at Street Triplen har en noe spesiell front og selv så likte jeg ikke utseende på denne i det hele tatt første gang jeg så den. Men det har vokst på meg gjennom tiden og i dag synes jeg rett og slett den bare er sjarmerende og den skiller seg litt ut i positiv grad. :thumleft

Men det er smak og behag :redface
Hehe :D Sett flere på forumet her som har den sykkelen der, så er nok mange som synes jeg er ute å kjører nå :knegg

Vi får se, kanskje den faller i smak etter det har gått litt tid!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Bjerknez »

Z800 er så absolutt en tøff sykkel synes jeg. Noe mer fremoverlent enn Street Triplen og salen er hardere (uten at det bør ha noen betydning). Den virket også veldig tung når jeg prøvesatt den i butikken. Men som Olav K skriver så merker man nok ikke denne vekten under kjøring.

Ellers så har jeg veldig sansen for designet når det kommer til nye Ducati Monster 821 og MV Agusta Brutale 800 Dragstar i Street Fighter klassen.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Haymaker »

Jaran skrev: Hehe :D Sett flere på forumet her som har den sykkelen der, så er nok mange som synes jeg er ute å kjører nå :knegg

Vi får se, kanskje den faller i smak etter det har gått litt tid!
Det er lov å synes den er stygg i trynet :knegg

Edit: Har du sett på MT09? Ligger på rundt 120 k.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Sopranoo »

Hmm. Har akkurat handla in en Yamaha R3 selv. så må vel foreslå den. Den er tilegnet A2. :) Jeg sto å vurderte å gjøre som deg. Kjøpe en større variant å nedtrimme. Etter noen om å men, fant jag ut at det er en utroligt tungvint måte å gjøre det på. Først skal jobben med selve nedtrimmingen gjøres av godkjennt verksted. Så skal du ha den godkjent av vegvesnet... Hazzel. Så skal du ta bort strypingskittet.

En annen ting å tenke på er at, sykler tilpasset A2 førerkortet veier mindre. Altså. du får en sykkel som er tilegnet 35kw...
Jeg får først A lappen neste år. Så da kan jeg like så greit bytte sykkel da. Enklere..

En tredje ting. FORSIKRING! Desto kraftigere sykkel i R og Naken segmentet, desto dyrere å forsikre, Forsikringselskapene tar ingen hensyn til at Sykkelen er nedtrimmet! ;(......

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Bjerknez »

Virker ikke som noe dumt forslag det der Sopranoo :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av mortenolb »

Hvordan er det å kjøre nedstrupa kontra å kjøre en 300cc?
Har lyst til å få testa R3, da. Har testa Ninja 300, og det var forferdelig kjipe greier. :redface

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Bjerknez »

Er nok kanskje "kjipe" greier i forhold til effekten man er vant til. 300cc har jo vesentlig mindre krefter. Så man må nesten ta det i betrakning tror jeg?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av mortenolb »

Ja, altså. Men jeg har jo prøvd både ninja 300 og den scooteren som du også har prøvd ...Jeg synes ikke ninja 300 var noe mer spennende enn scooteren. :-)å

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22866
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg synes ikke ninja 300 var noe mer spennende enn scooteren. :-)å
Det sier jo litt om Ninja'en :lol :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev:Hvordan er det å kjøre nedstrupa kontra å kjøre en 300cc?
Har lyst til å få testa R3, da. Har testa Ninja 300, og det var forferdelig kjipe greier. :redface
De fleste som kommer til å kjøpe sykler i A2 klassen har kjørt 125cc et par år, og vil nok ha stikk motsatt opplevelse av den!

Svar