Absurde forsikringspriser, hjelp?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av jongsanim »

Apropos R-sykler, snakekt jeg med forsikringsagent i går. Da jeg sa jeg hadde en Yamaha XV 950R kunne jeg høre at hun satte seg opp i stolen før hun sa "å ja, R ja, da blir det jo litt da".... Forklarte at det var en cruiser og aldeles ikke en R-sykkel som hun hadde i tankene :P

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av mortenolb »

jongsanim skrev:Apropos R-sykler, snakekt jeg med forsikringsagent i går. Da jeg sa jeg hadde en Yamaha XV 950R kunne jeg høre at hun satte seg opp i stolen før hun sa "å ja, R ja, da blir det jo litt da".... Forklarte at det var en cruiser og aldeles ikke en R-sykkel som hun hadde i tankene :P
Der hadde jeg bare sagt at "jeg foreslår at du går inn på google, skriver inn Yamaha XV950R og forteller meg hva du ser." :P

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av LordShaft »

Jeg har et tips til deg.... Ring Vegard leira i codan forsikring. Han har holdt på med sykkel i alle år. Hatt egen kawasaki forhandler og hør hvilken pris du kan få med han. Han har alltid gitt meg gode priser på forsikring.
Hils fra Thomas Hansen
Det koster svært lite å ta en telefon, men kan være ekstremt mange tusen å spare

Note 4

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av TBI81 »

Var uønsket fikk jeg beskjed om av Codan forrige uke :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av LordShaft »

Rart, det var ikke jeg med min s1000rr

Note 4

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av KawaJens »

Hayabusa har lang fartstid og er en GSXR. S1000RR har vore i 4 år og er en BMW som igjen har nok mindre skade statestik en Suzuki. Ligger sikkert endel i det.
Sist redigert av KawaJens den 13 jan 2015, 22:51, redigert 1 gang totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av TBI81 »

Er sånn snill gubbesykkel RRen vett :knegg Kanskje jeg må gjøre alvor av HP4 Competition planene mine :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av LordShaft »

Det syns jeg absolutt at du skal gjøre :thumleft

Note 4

Mellomtung
Innlegg: 7
Registrert: 13 jan 2015, 15:17
Motorsykkelen din: Honda CB500FA 2015
Sted: Kristiansand

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Mellomtung »

Hei

Hjertelig takk for alle svarene! Jeg fant veldig mange av dem nyttige. Ser også at JA; jeg har nok gjort noen feil når jeg sjekket prisen med tanke på både navn og annet etc. Prisen kom nemlig helt ned i 14 272 per år. Dette kan jeg leve med. Denne forsikringen var hos gjensidige.

Nå mangler jeg bare sykkelen, før jeg kan få forsikret den! Satser på at ikke de skrur opp prisene på kort tid!

Takk takk !

Mvh

Kristian :thumleft

PS: Svarte så sent pga. at jeg har vært på jobb i noen uker. Husket ikke passordet! Og jobb pcen ble av en eller annen grunn utestengt!

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Haymaker »

Jeg sender epost til flere selskaper 1 gang i året og ber dem om å komme med tilbud.
Ramser opp alle mine forsikringer og ber om en totalpakke.

Endte opp med å splitte forsikringer mellom Gjensidige og Tryg høsten 2014, da dette ble billigst.
Mellomtung skrev:Hei
Prisen kom nemlig helt ned i 14 272 per år. Dette kan jeg leve med. Denne forsikringen var hos gjensidige.
Dette synes jeg fremeles er noe stramt.. men det har kanskje noe med alderen å gjøre.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Crinos »

15k Er nok noe drøyt, men jeg tror nok det også reflekterer ung alder og muligens lav bonus?

Jeg undersøkte just forsikring på en Ducati Diavel i mitt navn hos Storebrand, om ingen førere var under 34 år så gikk prisen drastisk ned. Endte opp på ca 4.000 for full kasko med veihjelp og what not. Men nå har jeg full pott på bonusen også.

Var tidligere IF kunde, og der får du 10% rabatt på MC om du er medlem av NMCU, men jeg har valgt å flytte til Storebrand da jeg helhetlig fikk en langt rimeligere forsikring hos dem. (Venter bare på at en kammerat av meg bytter tilbake til IF, så blir jeg vell IF kunde igjen også). :lol

Det å ringe til forsikringselskapene har alltid vert min greie, kontra å bruke web kalkulatoren. Har alltid endt opp med et rimeligere tilbud via telefon.
Dog, i de siste årene er det forsikringselskapene som ringer til meg og trygler om å få meg tilbake... Mon tro om jeg har vert dum kunde og betalt alt for mye :scratch :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Haymaker »

Crinos skrev:15k Er nok noe drøyt, men jeg tror nok det også reflekterer ung alder og muligens lav bonus?

Jeg undersøkte just forsikring på en Ducati Diavel i mitt navn hos Storebrand, om ingen førere var under 34 år så gikk prisen drastisk ned. Endte opp på ca 4.000 for full kasko med veihjelp og what not. Men nå har jeg full pott på bonusen også.

Var tidligere IF kunde, og der får du 10% rabatt på MC om du er medlem av NMCU, men jeg har valgt å flytte til Storebrand da jeg helhetlig fikk en langt rimeligere forsikring hos dem. (Venter bare på at en kammerat av meg bytter tilbake til IF, så blir jeg vell IF kunde igjen også). :lol

Det å ringe til forsikringselskapene har alltid vert min greie, kontra å bruke web kalkulatoren. Har alltid endt opp med et rimeligere tilbud via telefon.
Dog, i de siste årene er det forsikringselskapene som ringer til meg og trygler om å få meg tilbake... Mon tro om jeg har vert dum kunde og betalt alt for mye :scratch :lol
Man blir mer verdifull med alderen.
Det er jo herlig å få disse telefonene og be dem regne på det og komme med et tilbud :thumleft

Mellomtung
Innlegg: 7
Registrert: 13 jan 2015, 15:17
Motorsykkelen din: Honda CB500FA 2015
Sted: Kristiansand

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Mellomtung »

Hei

Jepp, nå har jeg betalt for en Honda CB 500F. :thumleft

Den skal komme i april en gang, snakket med gjensidige og fant ut at jeg vil nok spare en del på å vente med å forsikre sykkelen til jeg er 23, som jeg blir i Juli i sommer. Tenkte derfor at jeg skal ta den med hjem i en kassebil, avskiltet, og parkere den frem til juli. Så registrerer jeg den da!

Var ikke det en grei løsning? :scratch

:prop:
Mvh
Kristian

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Bjerknez »

Mellomtung skrev:Hei

Jepp, nå har jeg betalt for en Honda CB 500F. :thumleft

Den skal komme i april en gang, snakket med gjensidige og fant ut at jeg vil nok spare en del på å vente med å forsikre sykkelen til jeg er 23, som jeg blir i Juli i sommer. Tenkte derfor at jeg skal ta den med hjem i en kassebil, avskiltet, og parkere den frem til juli. Så registrerer jeg den da!

Var ikke det en grei løsning? :scratch

:prop:
Forsikring kan jo betales måndesvis så om du er veeeldig sugen på og kjøre så koster det jo ikke mye og koste på seg en måned eller to før du blir 23. Men så klart... det rimeligste er jo å vente så klart...

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av cevillan »

Mellomtung skrev:Hei

Jepp, nå har jeg betalt for en Honda CB 500F. :thumleft

Den skal komme i april en gang, snakket med gjensidige og fant ut at jeg vil nok spare en del på å vente med å forsikre sykkelen til jeg er 23, som jeg blir i Juli i sommer. Tenkte derfor at jeg skal ta den med hjem i en kassebil, avskiltet, og parkere den frem til juli. Så registrerer jeg den da!

Var ikke det en grei løsning? :scratch

:prop:
Løsningen din forutsetter at du er verdensmester i selvkontroll :-k Når du likevel har gjort noe så økonomisk ugunstig som mc-kjøp virker det rart at du skal spare inn noen kroner på å la den stå på lagring i den beste delen av sesongen, gjennom hele våren og forsommeren... :scratch

Svar