Absurde forsikringspriser, hjelp?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av lars_helgek »

Elolz skrev:Jeg har hverken bil eller 3+ forsikringer å flytte, og da begrenser utvalget av selskaper seg kraftig. De selskapene jeg står igjen med er If, Gjensidige og Sparebank1 (og Tryg, men de er håpløst dyre). Som oftest er If eller Gjensidige billigst, men Sparebank1 har enkelte sykler de er veldig rimelige på, og enkelte de er totalt urimelige på. Ville kontaktet disse først.

Hvis du derimot har bil forsikret eller flere forsikringer å flytte, eller forsikrer på foreldrene dine, så kontakt alt som er. Er utrolig mye penger å spare på å ringe litt rundt.

Ringe alle, anbefaler IF , ta prisen deres... og meld deg inn I nmcu, og trekk 10% fra prisen du hadde :) kan utgjøre noe om summen er høy ;)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Bjerknez »

Uansett hvor mye rabatt jeg får andre steder så klarer dem ikke å hamle opp med Storebrand. Dem er ikke i nærheten engang. Den billigste var Gjensidige som skulle 5.800,- for min sykkel (full kasko). Men jeg betaler 4.200 hos Storebrand. Virker som om det er bare meg som ALLTID får beste pris hos storebrand på mc forsikring?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Flanker »

På min BMW er Storebrand drøyt tusenlappen dyrere enn If, og lander på en 3. plass. Mellom dem kommer Gjensidige...

SMC RIDER
Innlegg: 32
Registrert: 08 jul 2015, 20:59
Motorsykkelen din: KTM 690 smc-r 2014

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av SMC RIDER »

som 18 åring kjøpte jeg meg ein ktm 690 smc r 2014 registrert som a2. betaler ca 1250kr i mnd med full kasko. syns ikke det var så ille for en 18 åring på motorsykkel :P

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av JLafton »

På Tiger'n var det ingen som var i nærheten av hva jeg fikk hos Sparebank 1, fikk tilbud på 3200,- i året full kasko.
Nærmeste var Storebrand på 8500,-

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av kalleklovn »

Hvordan får dere slike tilbud? Jeg byttet nylig til PF (Politiets Fellesforbund), men i etterkant har jeg hørt mye negativt om disse. De er veldig billige men stiller ikke opp når man har bruk for de sies det. De bruker Codan.
Nå som jeg kjøpte meg en Triumph Street Triple R ble forsikringen dobbelt så dyr i forhold til min forrige MT07. Jeg betaler gjerne to tusen ekstra i året for å få hjelp når det trengs. Har hørt mye bra om IF forsikring så tenkte ta en telefon til de.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av kjellv »

kalleklovn skrev:Hvordan får dere slike tilbud? Jeg byttet nylig til PF (Politiets Fellesforbund), men i etterkant har jeg hørt mye negativt om disse. De er veldig billige men stiller ikke opp når man har bruk for de sies det. De bruker Codan.
Nå som jeg kjøpte meg en Triumph Street Triple R ble forsikringen dobbelt så dyr i forhold til min forrige MT07. Jeg betaler gjerne to tusen ekstra i året for å få hjelp når det trengs. Har hørt mye bra om IF forsikring så tenkte ta en telefon til de.
Gjør det. Opplys også om ditt NMCU-medlemsskap (du må oppgi medlemsnummer). Dette vil gi deg 10% på MC-forsikring og 8% på bilforsikring

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av kalleklovn »

kjellv skrev: Gjør det. Opplys også om ditt NMCU-medlemsskap (du må oppgi medlemsnummer). Dette vil gi deg 10% på MC-forsikring og 8% på bilforsikring
Ja, jeg ordner det. Dekker IF banekjøring? Noen som vet?
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Bjerknez »

Nå vet ikke jeg bonusen din og jeg er også usikker på alderen, men jeg betalte vertfall 4900,- i året for Street Triple R'en i Storebrand med 60% bonus og alle førere over 25 år. Du bor jo i samme by som meg så VELDIG store forskjeller kan det vel ikke være kanskje?

BMW'en koster meg 5.200,- i året hos Gjensidige med 70% bonus og alle førere over 34 år.

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av vim »

kalleklovn skrev:Hvordan får dere slike tilbud? Jeg byttet nylig til PF (Politiets Fellesforbund), men i etterkant har jeg hørt mye negativt om disse. De er veldig billige men stiller ikke opp når man har bruk for de sies det. De bruker Codan.
Nå som jeg kjøpte meg en Triumph Street Triple R ble forsikringen dobbelt så dyr i forhold til min forrige MT07. Jeg betaler gjerne to tusen ekstra i året for å få hjelp når det trengs. Har hørt mye bra om IF forsikring så tenkte ta en telefon til de.
PF (eller da egentlig Codan) er ganske tydelige på at de ikke ønsker store/raske sykler og definitivt ikke R-sykler.
Jeg byttet vekk derfra og til Tide, når jeg byttet ut GSX650F med en GSXR750 i høst.
Flyttet to biler samtidig og betaler "kun" ca. 7000,- for sykkelen (full kasko, mann 47, Bærum (som er en av landets dyreste kommuner å forsikre ting i!).
Sist redigert av vim den 07 jan 2016, 12:18, redigert 1 gang totalt.

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av kalleklovn »

Hmmm.. Da får jeg vel bare ta en telefon til IF å høre hva de kan tilby. Takker for tips og svar.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av Busa Trond »

Jeg fikk tilbud på forsikringer i Nemi.
Dem ga bedre pris på mc en kalkulatoren på siden deres viser.
https://www.nemiforsikring.no/forsikrin ... -og-moped/

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: RE: Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av hakhap »

Busa Trond skrev:Jeg fikk tilbud på forsikringer i Nemi.
Dem ga bedre pris på mc en kalkulatoren på siden deres viser.
https://www.nemiforsikring.no/forsikrin ... -og-moped/
Sjekk det finstilta med Nemi da de innimellom tar bort noen typer dekning for å få ned prisen. Noterte dette sist jeg tog en runde med selskapene

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
The Motorcycle Boy
Innlegg: 9
Registrert: 06 jan 2016, 15:22
Motorsykkelen din: BMW F850GS 2019
Sted: Porsgrunn

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av The Motorcycle Boy »

Hei!


Det er mange som ikke vet at de kan få forsikring gjennom Jernbanepersonalets bank og forsikring. Jbf er til for alle med tilhørighet i jernbanefamilien. Tilhørigheten har du enten via jobben eller familien. Ansatte, barn av ansatte, barnebarn av ansatte, tidligere ansatte og etterlatte etter disse kan bli kunder. Prisene hos denne banken er betydelig lavere enn hos konkurrentene. De tilbyr svært gode vilkår til sine kunder.

Mitt eksempel:

27 år gammel, startbonus 20%, Yamaha MT-09 SPORT TRACKER 2016, full kasko.

JBF: Årspremie kr. 8481,-

Nest beste tilbud:

Gjensidige: Årspremie kr. 16 677,-

En besparelse på kr. 8196,-.

Lønner seg å sjekke om en oppfyller vilkårene til Jernbanepersonalets bank og forsikring. Håper jeg ikke bryter forumets regler vedrørende reklame. Ønsket mitt er bare å gjøre andre oppmerksom på denne muligheten.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Absurde forsikringspriser, hjelp?

Legg inn av kjellv »

The Motorcycle Boy skrev:Hei!


Det er mange som ikke vet at de kan få forsikring gjennom Jernbanepersonalets bank og forsikring. Jbf er til for alle med tilhørighet i jernbanefamilien. Tilhørigheten har du enten via jobben eller familien. Ansatte, barn av ansatte, barnebarn av ansatte, tidligere ansatte og etterlatte etter disse kan bli kunder. Prisene hos denne banken er betydelig lavere enn hos konkurrentene. De tilbyr svært gode vilkår til sine kunder.

Mitt eksempel:

27 år gammel, startbonus 20%, Yamaha MT-09 SPORT TRACKER 2016, full kasko.

JBF: Årspremie kr. 8481,-

Nest beste tilbud:

Gjensidige: Årspremie kr. 16 677,-

En besparelse på kr. 8196,-.

Lønner seg å sjekke om en oppfyller vilkårene til Jernbanepersonalets bank og forsikring. Håper jeg ikke bryter forumets regler vedrørende reklame. Ønsket mitt er bare å gjøre andre oppmerksom på denne muligheten.
Denne type reklame er godkjent og helt innafor :thumleft

Svar