Velge mellomtung

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Velge mellomtung

Legg inn av KawaJens »

Men om 2år når ho går over til full så står det en annen med fersk A2 lapp som vil ha 48hk sykkel ;)

Brukeravatar
evapaws
Innlegg: 17
Registrert: 24 aug 2013, 10:34
Motorsykkelen din: Honda Varadero 125 '01
Sted: Nordland

Re: Velge mellomtung

Legg inn av evapaws »

Roadshow hørtes kult ut! Bor kanskje ikke så høvelig til, men kan jo se om jeg finner noe. Hvor i all verden kan jeg finne oversikt over slike? :D

Angående min fars innflytelse har dere nok rett i at den er litt for stor, og mange ganger føler jeg at det er han som velger sykkel. Det er også derfor jeg spør dere om erfaringer med streetfightere, for han har ikke noe særlig til overs for dem heller :scratch Chopper er uansett ikke helt min stil, så Harley blir det ikke.

Det jeg egentlig er mest i tvil om er hvordan disse syklene er å kjøre med passasjer og på lengre strekker. Hvordan oppleves det for eksempel å ha en så bratt vinkel på gaffelen under landeveiskjøring? Er de utelukkende bygd for å trikse rundt i bymiljø, noe jeg overhodet ikke er interessert i?

Det er selvsagt også et poeng at jeg får tunglappen når jeg er 20 år :D

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Velge mellomtung

Legg inn av KawaJens »

Ingen problem med landveis kjøring og dei fleste er ikke så ville som noken vil ha det til. Pssasjer på lang kjøring er nok heller ikke deres sterkeste side, umulig nei.
MC handler mye om kompromi, den perfekte sykkelen finnest ikke og en må plukke en som passer mest til det en ser etter i en MC.
Men det er ofte svært vanskelig for en nybegynner å vite va en vil. En vet i grunn ikke va som passer en selv før en har prøvd litt. En kan gjerne tru at f.eks cruser alà HD er det riktige for så etter vert så var det vist RR som passet en best eller visa versa.
Mit råd er å gå for det som frister mest og skulle det vere feil så får en bere skifte.
Mangen erfarne MCìster vingler fremdels fra sjanger til sjanger selv etter 20+år.

Roadshow datoene finner en nok ikke før ut i februar.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Velge mellomtung

Legg inn av Bjerknez »

Men det er ofte svært vanskelig for en nybegynner å vite va en vil. En vet i grunn ikke va som passer en selv før en har prøvd litt. En kan gjerne tru at f.eks cruser alà HD er det riktige for så etter vert så var det vist RR som passet en best eller visa versa.
Mit råd er å gå for det som frister mest og skulle det vere feil så får en bere skifte.
Det kan jeg skrive under på :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Velge mellomtung

Legg inn av mortenolb »

Kawa kommer jo med Z300 nå også. Det kan være et alternativ, selv om jeg ikke er sånn overveldende imponert over 300-syklene dems. Eventuelt Suzuki GW250?

Eller så er jeg helt på jordet fordi *klokkeslett*

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Velge mellomtung

Legg inn av Bjerknez »

Hvis Z300 er like "frisk" i frasparket som scooteren dems (J300) så hadde jeg nok meldt pass :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Velge mellomtung

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Hvis Z300 er like "frisk" i frasparket som scooteren dems (J300) så hadde jeg nok meldt pass :lol
Som sagt, så mente Kawa-mannen at scootern dro Ninja 300R på aks. Igjen må du huske at vi hoppa rett på noe som drar litt bedre da. Folk er jo tilsynelatende fornøyd med de motorene, selv om vi lurer på om den står i revers når vi prøver :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Velge mellomtung

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:Hvis Z300 er like "frisk" i frasparket som scooteren dems (J300) så hadde jeg nok meldt pass :lol
Som sagt, så mente Kawa-mannen at scootern dro Ninja 300R på aks.
Haha, ja husker du nevnte det tidligere nå :lol

Den scooteren har dårligere aksellerasjon enn en helt vanlig bil og toppfarten kan jeg heller ikke se for meg er spesiell høy. (selv om sistnevnte ikke er hysterisk viktig)
Jeg hadde den i 140km/t på E6 en kort stund og VELDIG mye mer å gi var det ikke.

Som jeg også har skrevet tidligere: Rett og slett en forferdelig og litt flau opplevelse. Ikke bare grunnet motoren, men det var heller ingenting annet som jeg fant positivt med denne scooteren ut fra mitt standpunkt.

Jeg tror en plombert Harley Sportster drar fletta av en Z300. Litt synsing må være lov når det nå snart er Jul :lol :-# :x

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Velge mellomtung

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:Hvis Z300 er like "frisk" i frasparket som scooteren dems (J300) så hadde jeg nok meldt pass :lol
Som sagt, så mente Kawa-mannen at scootern dro Ninja 300R på aks.
Haha, ja husker du nevnte det tidligere nå :lol

Den scooteren har dårligere aksellerasjon enn en helt vanlig bil og toppfarten kan jeg heller ikke se for meg er spesiell høy. (selv om sistnevnte ikke er hysterisk viktig)
Jeg hadde den i 140km/t på E6 en kort stund og VELDIG mye mer å gi var det ikke.
Nuvel. Den gjør det på rundt 6 sekunder. Jeg har en helt vanlig bil, og den gjør ikke 0-100 på rundt 6 sekunder :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Velge mellomtung

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:Hvis Z300 er like "frisk" i frasparket som scooteren dems (J300) så hadde jeg nok meldt pass :lol
Som sagt, så mente Kawa-mannen at scootern dro Ninja 300R på aks.
Haha, ja husker du nevnte det tidligere nå :lol

Den scooteren har dårligere aksellerasjon enn en helt vanlig bil og toppfarten kan jeg heller ikke se for meg er spesiell høy. (selv om sistnevnte ikke er hysterisk viktig)
Jeg hadde den i 140km/t på E6 en kort stund og VELDIG mye mer å gi var det ikke.
Nuvel. Den gjør det på rundt 6 sekunder. Jeg har en helt vanlig bil, og den gjør ikke 0-100 på rundt 6 sekunder :lol
Jeg hadde en bil som på papiret gjorde 0-100km/t på 6.6sek. Denne scooteren var ikke i nærheten...

Jeg klarte bare så vidt og holde følge med vanlige biler som aksellererte ut av rundkjøringer etc. Dog KAN det jo ha vert med noe galt med scooteren jeg kjørte, selv om jeg kanskje ikke tror det. Kan den ha vert plombert tror du? Jeg vet Graarud motor låner ut denne til kunder som har sykkelen på service etc. så kan jo være at dem har plombert den litt kanskje?

Det kjennes vertfall ikke som 6 sekunder, det kan jeg si med en gang =;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Velge mellomtung

Legg inn av mortenolb »

Kan se ut til at Scootern gjør det på rundt 8 sekunder, ifølge youtube. Det jeg sjekka var på Ninja. Tror uansett det er litt vanskelig å sammenligne hvor fort det égentlig går med mc vs. bil. Så forskjellige fartsopplevelser uansett.
Det at du hadde en bil som gjorde det betyr ikke at det er en helt vanlig bil! :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Velge mellomtung

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Kan se ut til at Scootern gjør det på rundt 8 sekunder, ifølge youtube. Det jeg sjekka var på Ninja. Tror uansett det er litt vanskelig å sammenligne hvor fort det égentlig går med mc vs. bil. Så forskjellige fartsopplevelser uansett.
Det at du hadde en bil som gjorde det betyr ikke at det er en helt vanlig bil! :-)å
Jeg mente ikke at det jeg hadde var en "vanlig" bil. Jeg mente at scooteren ikke klarte noe bedre enn rundt 10sek. fra 0-100km/t som jeg annser som ganske "vanlig". Uansett så er mitt inntryklk så langt at fartsopplevelsen er større på en sykkel kontra en bil.

Uansett så ble jeg skuffet og jeg hadde uten tvil valgt en annen sykkel som A2 :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Velge mellomtung

Legg inn av freddy123 »

Hva med en Honda, her har du nokk en fin tursykkel, vet ikke om den blir for høy for deg, men er en sykkel som takler bagasje og passasjer uten problemer :) http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... =0&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
evapaws
Innlegg: 17
Registrert: 24 aug 2013, 10:34
Motorsykkelen din: Honda Varadero 125 '01
Sted: Nordland

Re: Velge mellomtung

Legg inn av evapaws »

Artig å lese diskusjonen deres om akselerasjon :lol


Takk for et godt tips om Honda! Den ligner ganske mye på min gamle Varadero. :-)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Velge mellomtung

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Kan se ut til at Scootern gjør det på rundt 8 sekunder, ifølge youtube. Det jeg sjekka var på Ninja. Tror uansett det er litt vanskelig å sammenligne hvor fort det égentlig går med mc vs. bil. Så forskjellige fartsopplevelser uansett.
Det at du hadde en bil som gjorde det betyr ikke at det er en helt vanlig bil! :-)å
Jeg mente ikke at det jeg hadde var en "vanlig" bil. Jeg mente at scooteren ikke klarte noe bedre enn rundt 10sek. fra 0-100km/t som jeg annser som ganske "vanlig". Uansett så er mitt inntryklk så langt at fartsopplevelsen er større på en sykkel kontra en bil.

Uansett så ble jeg skuffet og jeg hadde uten tvil valgt en annen sykkel som A2 :thumleft
No skal ikke dere snakk så veldig høgt om aks, er jo mopper dere farter rundt med :erte :rofl: :cheers

Svar