Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
ROSU
Innlegg: 5
Registrert: 08 jul 2017, 17:24
Motorsykkelen din: Yamaha Majesty 400
Sted: Trondheim

Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av ROSU »

Jeg lurer på om noen på fourmet har erfaring med Honda NC750S/X?

Har ingen erfaring med naked sykkel som NC750S, er det vesentlig mere vindstøy på de enn de med kåpe?

Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av THagen80 »

Det er ikke så ille som man skal tro. Hvis du er vant til nakensykkel, er dette så og si det samme. Jevnt med luftpress på deg ved større hastigheter som motorvei med +-100km/t men ikke ubehagelig. Sitter littegranne mer beskyttet på kropp i forhold til insekter og steinsprut, men fin sykkel totalt sett. Litt motorsvak for meg da jeg er godt over 0.1 tonn, men for de fleste sikkert mer en nok.

PS! Dette var NC750X med DCT.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

ROSU
Innlegg: 5
Registrert: 08 jul 2017, 17:24
Motorsykkelen din: Yamaha Majesty 400
Sted: Trondheim

Re: Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av ROSU »

THagen80 skrev: 31 jul 2019, 15:10 Det er ikke så ille som man skal tro. Hvis du er vant til nakensykkel, er dette så og si det samme. Jevnt med luftpress på deg ved større hastigheter som motorvei med +-100km/t men ikke ubehagelig. Sitter littegranne mer beskyttet på kropp i forhold til insekter og steinsprut, men fin sykkel totalt sett. Litt motorsvak for meg da jeg er godt over 0.1 tonn, men for de fleste sikkert mer en nok.

PS! Dette var NC750X med DCT.

Nå er jeg vant med hele 34 hk de siste 10 årene og noe lettere enn deg så det vil nok være nok krefter for meg.
Jeg er ganske kort i beina, ser at X-utgaven har setehøyde på 83 cm og S-Utgaven har 79 cm. Virker setet høyt?

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av Forc »

Har bare såvidt testet en (også som THagen80 en NC750X med DCT automatgir). Det virket som den hadde litt futt i seg ihvertfall, hvis du var litt hardhendt med gassen så dro den jo på litt. Men virket ikke som en sykkel med helt ekstremt mye futt i.

Har en nakensykkel selv (Honda CB650R) og i mine øyne er ikke vindstøy noe problem. (Denne har ingen form for vindskjerm i det hele tatt). Det blåser jo naturlig nok litt når du ligger i 110km/t på motorvei, men jeg synes egentlig ikke det er noe særlig problem. Men det blir jo en smakssak.

Angående setehøyde så synes jeg høyden på setet var litt høyere enn på en CB650, men jeg synes ikke det var veldig høyt, nå er jeg riktignok rimelig høy selv så kan ikke uttale meg for sikkert der. Vil anbefale at du tar en prøvetur hos forhandler og ser om det passer deg eller ikke.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av Sattphalat »

Hei
Jeg har en slik X, 18 modell. Manuell gir da. Ikke Dct. Kjørt 12000 på den nå.
Har ikke så mye å sammenligne med, tok lappen i 18. Min første sykkel.
Jeg er godt fornøyd. Tror den er rimelig lettkjørt.
Kruser greit i 130 omkring. Har hørt at det stopper på 170. En må planlegge forbikjøringer. Det er ikke all verden med krefter. Det er ikke bare å skvette forbi. Veldig grei i bytrafikk ( lanesplitting/kryp) Blir jo betegnet som en commuter.
Har kjørt litt med frua på og det er helt greit, hun klager ikke heller. Nå er ikke vi de tyngste , 80+55 kg.
Setehøyden er grei for meg som er 172 høy. Ser at endel klager på setet, men har ikke vært noe problem for meg. Har noen ganger kjørt 5-6 timer uten å gå av salen.
Noen klager på vindstøy/buffing. Jeg har løst det litt med en slik liten vindskjerm på toppen av vindskjermen. Hjelper litt. Men det suser og bråker når en kjører motorvei, noen bytter til touringskjerm.
Det er et par alright facebookgrupper for Honda NC (engelsk/International) som det kanskje er lurt å følge hvis en er interessert .
Og ikke minst, det er en rimelig maskin. Kan nok synes at det er vel mye plast. Noen har også litt dårlig erfaring med lakkkvaliteten. Men en får vel ikke all verden til den prisen.
18 modellen ble litt oppgradert, bedre Dct for de som har. Tractionc ontroll og et par småting til. Så hvis en skal kjøpe brukt så er vel det noe å tenke på.
Mvh


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

ROSU
Innlegg: 5
Registrert: 08 jul 2017, 17:24
Motorsykkelen din: Yamaha Majesty 400
Sted: Trondheim

Re: Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av ROSU »

Sattphalat skrev: 31 jul 2019, 19:36 Hei
Jeg har en slik X, 18 modell. Manuell gir da. Ikke Dct. Kjørt 12000 på den nå.
Har ikke så mye å sammenligne med, tok lappen i 18. Min første sykkel.
Jeg er godt fornøyd. Tror den er rimelig lettkjørt.
Kruser greit i 130 omkring. Har hørt at det stopper på 170. En må planlegge forbikjøringer. Det er ikke all verden med krefter. Det er ikke bare å skvette forbi. Veldig grei i bytrafikk ( lanesplitting/kryp) Blir jo betegnet som en commuter.
Har kjørt litt med frua på og det er helt greit, hun klager ikke heller. Nå er ikke vi de tyngste , 80+55 kg.
Setehøyden er grei for meg som er 172 høy. Ser at endel klager på setet, men har ikke vært noe problem for meg. Har noen ganger kjørt 5-6 timer uten å gå av salen.
Noen klager på vindstøy/buffing. Jeg har løst det litt med en slik liten vindskjerm på toppen av vindskjermen. Hjelper litt. Men det suser og bråker når en kjører motorvei, noen bytter til touringskjerm.
Det er et par alright facebookgrupper for Honda NC (engelsk/International) som det kanskje er lurt å følge hvis en er interessert .
Og ikke minst, det er en rimelig maskin. Kan nok synes at det er vel mye plast. Noen har også litt dårlig erfaring med lakkkvaliteten. Men en får vel ikke all verden til den prisen.
18 modellen ble litt oppgradert, bedre Dct for de som har. Tractionc ontroll og et par småting til. Så hvis en skal kjøpe brukt så er vel det noe å tenke på.
Mvh


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Takk for nyttig info, jeg er også 172 høy så var bekymret for setehøyden. Jeg får dra til en forhanlder og ta en nærmere titt.

Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av THagen80 »

Kan tillegges at min svoger prøvde sykkelen en liten tur, og han er 170cm. Han var veldig fornøyd med høyden på sykkelen.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av Sattphalat »

Ja, også frunk da. Som du kommer til å elske.
Og drivstoff økonomi. 16 liter Oslo - Bergen var det en som skrev. Dct. Han var overraska.
Jeg fikk meg en liten vekker etter full dag i salen å fylte for 150 kr i Trysil. Manuell. Gliser fra øre til øre når en kjører ut fra bensinstasjonene.
En som kjører Asia har klokka mere en 160000 problemfrie km nå.( han kjører ca 5000 i måneden Thailand, Laos Myanmar Kambodjsa )
https://ultimatemotorcycling.com/2019/0 ... rized-adv/




Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Sist redigert av Sattphalat den 31 aug 2019, 22:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av FredrikE24 »

Min kommentar er at fothvilerne sitter lavt. Ikke en sykkel man skal utfordre noe særlig tror jeg. Prøvde en såvidt som kjøreskolen hadde.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av Sattphalat »

Dobbelpost
Sist redigert av Sattphalat den 01 sep 2019, 00:44, redigert 2 ganger totalt.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Noen som har erfaring med Honda NC750S/X?

Legg inn av Sattphalat »

Dobbelpost

Svar