Låse KTM EXC

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
FasterThanLight
Innlegg: 5
Registrert: 29 jul 2019, 22:28
Motorsykkelen din: KTM 500 EXC

Låse KTM EXC

Legg inn av FasterThanLight »

Har skaffet meg en KTM 500 EXC, og på disse modellene er det ikke no tenningslås eller lignende. Hva er beste måte å låse sykkelen på når den står i en garasje? Akkurat nå har jeg en feit hengelås på bak drevet. Setter pris på alle svar.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Låse KTM EXC

Legg inn av Snikendeugle »

Skivelås, gjerne med alarm så den uler om noen beveger hjulet på noe vis.

De syklene er jo veldig lette å løfte og håndtere og skivealarm kan nok sikkert enkelt dempes på vei inn i en varebil, så en tykk kjetting til noe som er fastmontert i garasjen er sikkert ikke dumt i tillegg om man er ekstra paranoid (med god grunn), og ikke har full kasko :)

En grei filosofi er å være akkuratt litt bedre sikret enn naboens sykkel. Det er konklusjonen jeg trakk etter at min forrige ble stjålet fra fellesgarasjen, uten noe øvrig sikring enn styrelås. Alle andre sykler i garasjen var urørt, sikkert på grunn av vanskelig tilkommelighet og skivelåser.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Låse KTM EXC

Legg inn av Skogstrollet »

Enig i at skivelås med alarm er en god ide. Å dekke over sykkelen med et overtrekk kan også være lurt, 'skjuler' sykkelen på en måte, i tillegg til å holde den støvfri :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

FasterThanLight
Innlegg: 5
Registrert: 29 jul 2019, 22:28
Motorsykkelen din: KTM 500 EXC

Re: Låse KTM EXC

Legg inn av FasterThanLight »

Skivelås visste jeg ikke en gang om, det hørtes ut som en bra løsning, samt det med kjetting har jeg og tenkt på. Skal helt klart se på det, takk for svar :thumleft

Svar