Kawasaki z750 2007 plombering

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Rune75 »

Skogstur skrev: 03 sep 2018, 12:10 Vil bare gjøre det klart at jeg ikke spør om noens mening angående forsikringssvindel.
Det er vel ingen her som trenger å bli spurt av deg for å si sin mening om forsikringssvindel.

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av NickNei »

"plomberingen" er vel en kabel/loop i CDI-boksen på kawa 750/1000 så vidt jeg husker. En annen ting er at forsikringsselskapene er klar over at de fleste gjør om til full-effekt, og priser forsikringen deretter. Så har du lappen på tung, og har lov til å kjøre den med fulleffekt bryr de seg ikke. Dette kan ikke sammenlignes med forsikringssvindel.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av gsx750_80 »

NickNei skrev: 03 sep 2018, 22:18 "plomberingen" er vel en kabel/loop i CDI-boksen på kawa 750/1000 så vidt jeg husker. En annen ting er at forsikringsselskapene er klar over at de fleste gjør om til full-effekt, og priser forsikringen deretter. Så har du lappen på tung, og har lov til å kjøre den med fulleffekt bryr de seg ikke. Dette kan ikke sammenlignes med forsikringssvindel.
Mulig jeg har litt tungt for det, men kan du forklare hvorfor det ikke er forsikringssvindel?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Bjerknez »

NickNei skrev: 03 sep 2018, 22:18 "plomberingen" er vel en kabel/loop i CDI-boksen på kawa 750/1000 så vidt jeg husker. En annen ting er at forsikringsselskapene er klar over at de fleste gjør om til full-effekt, og priser forsikringen deretter. Så har du lappen på tung, og har lov til å kjøre den med fulleffekt bryr de seg ikke. Dette kan ikke sammenlignes med forsikringssvindel.
Det er ikke førerkortet som bestemmer prisen på forsikringen. Når man betaler forsikring for en plombert sykkel og kjører en fulleffekt så er det forsikringsvindel, uavhengig om man har lappen på lastebil, buss, tung sykkel etc.

Det du egentlig sier er at selv om jeg har lappen på vogntog, så kan jeg forsikre vogntoget som en lastebil? Siden jeg har lappen på vogntog så gjør jo ikke dette noe...? :-k

Så klart overdrevet, men det er slik jeg forstår deg når du skriver det du skriver.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev: 03 sep 2018, 22:51
NickNei skrev: 03 sep 2018, 22:18 "plomberingen" er vel en kabel/loop i CDI-boksen på kawa 750/1000 så vidt jeg husker. En annen ting er at forsikringsselskapene er klar over at de fleste gjør om til full-effekt, og priser forsikringen deretter. Så har du lappen på tung, og har lov til å kjøre den med fulleffekt bryr de seg ikke. Dette kan ikke sammenlignes med forsikringssvindel.
Mulig jeg har litt tungt for det, men kan du forklare hvorfor det ikke er forsikringssvindel?
Du har nok ikke så tungt for det :lol

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Kawasaki z750 2007 plombering

Legg inn av cannon »

Google is your friend:
Denne er fra et kawaforum. Spørsmålet var fra en engelsmann som trengte laveffekt/33 hk
"
Hi, Good ol GB Yes you can restrict your Z, You will need to go into your local dealer as they will have to order and fit it and fill in the required paperwork to make it a legal restriction.(Fi don't supply to the Public)
I have posted a link to Fi International that stocks the kits, And yours is listed..
http://www.fiinternational.com/Restrictors.asp#
"

Svar