Yamaha MT07 2017 plombering

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
skidoo1000
Innlegg: 3
Registrert: 12 mar 2017, 15:36
Motorsykkelen din: Yamaha MT 07 2016

Yamaha MT07 2017 plombering

Legg inn av skidoo1000 »

noen som vet hvordan MT07 2017 er plombert?
på 2016 så var det jo bare det og kutte litt på den ene braketten så kunne du gi full gass!
hørte et lite rykte om at det var elektronisk nå :-k

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Yamaha MT07 2017 plombering

Legg inn av Royal »

skidoo1000 skrev: 21 apr 2017, 23:47 noen som vet hvordan MT07 2017 er plombert?
på 2016 så var det jo bare det og kutte litt på den ene braketten så kunne du gi full gass!
hørte et lite rykte om at det var elektronisk nå :-k
Fra det forhandler sa på 2016 modellene, så skal det bare være den braketten man kan bøye.
Men ved å gjøre litt undersøkelse på nettet så sies det at det er noe i ECU som også restrikterer litt.

Hvis du bøyer braketten, så vil du ha "mer eller mindre" full effekt ut av sykkelen.

Men 2017 modellen kan være annerledes, du kan ringe nærmesteforhandler og spørre litt om 2017 modellen og hvordan man gjør den til fulleffekt.

Joachim112
Innlegg: 4
Registrert: 07 jul 2017, 23:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2017

Re: Yamaha MT07 2017 plombering

Legg inn av Joachim112 »

Speed motorsenter i Sandefjord mente at det kosta meg 6000 kr ekstra hvis jeg absolutt skulle ha en svart MT-07 plombert ned. De hadde kun en A2 igjen, i hvit - som var gørrstygg (min mening).
Jeg regner med man får mer enn en brakett for 6000 ,- ?!

Jeg valgte uansett å ikke kjøpe. Ble møtt med veldig dårlig kundebehandling, lang ventetid, uinteresserte selgere ....

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha MT07 2017 plombering

Legg inn av kjellv »

Ikke gassperre på 2017 nei. Kun ECU.
Etter avgiftsendringene 1. Juli har et annet interessant tema dukket opp. Det skiller bare noen hundrelapper i pris mellom 35kw og fulleffekt. CC avgift og utslipp er jo nesten det samme på dem :-k Heretter vil nok 300cc syklene bli mer aktuelle som mellomtung enn nedplomberte tungsykler.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Yamaha MT07 2017 plombering

Legg inn av LarsE »

Joachim112 skrev: 08 jul 2017, 00:37 Speed motorsenter i Sandefjord mente at det kosta meg 6000 kr ekstra hvis jeg absolutt skulle ha en svart MT-07 plombert ned. De hadde kun en A2 igjen, i hvit - som var gørrstygg (min mening).
Jeg regner med man får mer enn en brakett for 6000 ,- ?!

Jeg valgte uansett å ikke kjøpe. Ble møtt med veldig dårlig kundebehandling, lang ventetid, uinteresserte selgere ....
Koster en del for godkjenningspapirene. På KTMen min så var det bare snakk om programmering og to bittesmå klistremerker, bare papirene
kom på 1200,-... Skal du betale for arbeidet med å ta av tanken og montere braketten også så begynner det å koste litt.

På CB650F-en til en kompis var det snakk om å bytte ECU og greier for å gjøre den om til A fra A2, da og med nøkkelprogrammering. 7500,- for ECUen og 1100,- for montering...

Svar