636 ZX6r reg som mellomtung men fulleffekt! Trenger tips!

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

636 ZX6r reg som mellomtung men fulleffekt! Trenger tips!

Legg inn av kusa »

Har kjøpt meg en Kawasaki Ninja 636 ZX6r, som er fulleffekt men regga som mellomtung. Jeg lurer på om det er mulighet for å ha en type "elektronisk" plombering på denne? Så kan være enkel å skru på / av? Eller hvor jeg evt kan kjøpe plombering og montere selv (om det ikke er for vanskelig?)

Erfaringer?

Og ang motorsykkel generelt, hva burde jeg fokusere på for å ha en godt vedlikeholdt sykkel?

Lagt ved bilder av sykkelen, er veldig strøken og fin!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: 636 ZX6r reg som mellomtung men fulleffekt! Trenger tips!

Legg inn av Dansekris »

Gratulerer med ny sykkel!

Sjekk denne tråden i forbindelse med mellomklasse/fulleffekt: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=1&t=11321


Jeg sørger alltid for å vaske og smøre opp kjedet ved jevne mellomrom. Det øker levetiden. Depotstøtte og tannbørste. Jeg bruker lampeolje til å rengjøre med. Sjekk også at slakken på kjedet er innenfor det som står oppgitt i manualen.


Ellers er det jo viktig å vaske sykkelen innimellom. Jeg passer også på dekktrykket. Det kan ha mye å si på hvordan sykkelen sitter på veien og slitasje på dekkene.

Andre kan sikkert supplere, men det er dette jeg selv gjør på min sykkel i det daglige.
Sist redigert av Dansekris den 09 okt 2016, 17:06, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

Re: 636 ZX6r reg som mellomtung men fulleffekt! Trenger tips!

Legg inn av kusa »

Tusen takk Dansekris! :)

Er storfornøyd med sykkelen. Eneste jeg vil ha er en type "plombering" som jeg enkelt kan sette på og skru av (beste er en bryter) eller om jeg kan montere noe for så å justere?

Takk for anbefaling av vedlikehold! Vasking av sykkel blir gjort veldig ofte. Skal også gå over sykkelen til våren før første tur, der jeg bytter olje, går over kjede og dekk trykket før jeg begynner å kjøre til våren igjen! Blir å vinterlagre den til neste helg! :)
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

Svar