Enklere struping?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Potetstappe
Innlegg: 1
Registrert: 10 jun 2016, 11:05
Motorsykkelen din: Rieju - RS2 - 125 - 2006

Enklere struping?

Legg inn av Potetstappe »

Heisann! Enda en ny en på forumet her :)
Har egentlig bare ett spørsmål, og det gjelder nedstruping av tung mc til mellomklasse. Da jeg driver og tar mellomklasse-A2 nå, så er jeg selvfølgelig på jakt etter en mellomtung registrert sykkel. Men til min irritasjon har mange av de syklene jeg kunne tenke meg 37-40 kW.. Etter en del søking og leting har jeg funnet Greybikes.no som leverer 35 kW sett til de fleste. Men da må jo dette bestilles, monteres og av et godkjent verksted også godkjennes av vegvesenet.

Så det jeg i bunn og grunn lurer på er om det finnes en enklere(og billigere) metode å strupe ned mc på, siden det bare er snakk om et par kW. På forhånd takk for svar! :)

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Enklere struping?

Legg inn av HeHy »

Nei, det er tuv-godkjente sett som må til og de må i hvertfall godkjennes montert av verksted. Om de er nødt til å montere det er jeg mindre sikker på, men de skal godkjenne at det er satt på.
Deretter er det ikke værre enn å bestille visningstime på vegvesenet og få det godkjent.

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Enklere struping?

Legg inn av Royal »

Vanskelig å si. Det er et minefelt av regler man må forholde seg til hvis man skal begynne å ettermontere restrictor kits på eldre sykler.
Nyere sykler leveres jo ofte i A2, men nye sykler koster penger. Penger man ofte ikke har.

Jeg ville heller tenkt på en ferdig strupet eller en sykkel som går under A2 i 2 år og så kjøpt sykkelen du egentlig vil ha senere når du har "served your sentence"

Svar