Kjøpe sykkel for første gang!

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Kjøpe sykkel for første gang!

Legg inn av supersic »

Mente det ironisk, for meg er den klin lik en Ducati scrambler

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Kjøpe sykkel for første gang!

Legg inn av WikingTnT »

supersic skrev:Mente det ironisk, for meg er den klin lik en Ducati scrambler
Specsavers.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøpe sykkel for første gang!

Legg inn av mortenolb »

WikingTnT skrev:
Du ja :P

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Kjøpe sykkel for første gang!

Legg inn av WikingTnT »

Alex-68 skrev:
WikingTnT skrev:Well.. well - kjørt 56K med min hittil, bla ned til Alicante i -08. Kjører også en del på bane - ingenting har eksplodert eller ramlet av enda. But you never know :[-o<
Vel, da er det bekreftet at dette holder mål! Og den er jo temmelig feit da! :twothumbs:
En bør allikevel være klar over hva man kjøper mht begrenset kunnskap om dette merket hos mc-forhandlere/verksteder. Jeg bruker kun en forhandler og han ligger i Nürnberg - er på Europatur hvert år`ish og passer på og legge inn en service.
Det er også en par ting som bør sjekkes ved kjøp , men dette er det god kjennskap til blant eierne og forholdsvis rimelig å utbedre.

Har aldri hatt problemer med det elektriske og den har fått kjørt seg i regn/snø og mye skit :grt
Girkassa er av kassett-type ( lett og ta ut ) og skuddsikker , deler er lett tilgjengelige og til en fornuftig pris .

Lyden er orgasmi... og motoren er bjønnsterk fra 2000 omdr ( 110nm på bakhjul max )

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Kjøpe sykkel for første gang!

Legg inn av Royal »

WikingTnT skrev:Denne er tøff og fra rett land :-)
Duc Scrambler.jpg
Ducati-Scrambler-Intermot-2014-10.jpg

Hvis du vil begynne på noe mindre i kubikk, eller vil helst ikke investere 130k+ i en strupet ned sykkel, så kan den nye Ducati Scrambler Sixty2 være aktuelt.

Bilde
Bilde

Det er en Scrambler med litt mindre detaljer, en 400 kubikks motor på 41 gamp og en prislapp på rundt 90K ny.
http://scramblerducati.com/en/bike/sixty2

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Kjøpe sykkel for første gang!

Legg inn av Fjeldern »

Synes du skal gå for Honda CBR 500Ren, og sier ikke det bare fordi jeg har en til salgs! ;)
Jeg har kjørt en del lengre på en CBR500R enn de fleste (tror ikke det er en eneste på Finn som har passert 10k)

CBRen er en (synes jeg) veldig behagelig og lettkjørt sykkel. Den går helt greit, og er veldig fin i svingene.
Selv om den heter CBR, så er det ikke helt R sittestilling. Man kan heller si det er litt mer sportstourer over den. I forhold til feks CB500F, så har den litt mer vinkling ned på styret. Men ikke så veldig at det merkes spesielt over lengre tid.
Knestillingen derimot vil du mest trolig merke etter 3 timer i salen. Den er ikke så veldig aggeresiv, men for meg på 1,8, så kjenner jeg godt at jeg har kjørt sykkel etter lengre turer. Men det vil ikke si at dette er et vesentlig stort problem, og høyden din vil nok gjøre det litt bedre enn for meg. Men dette med knevinkler er jo ganske individuelt, og det er ikke stort bedre på de fleste sykler. Så er vel noe en får prøve seg frem på.

Er det noen spesielle ting du lurer på angående akkurat den sykkelen, så er det bare å spørre!

Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Re: Kjøpe sykkel for første gang!

Legg inn av Forbipasserende »

Jeg kjøpte noe lignende den honda 500r, yzf600r, litt mer oppreist osv, men clip-on racing styre.... Bra valg, har kjørt lange strekk, ingen problem. Du vokser inn i sykkelen. Nå har jeg ikke sittet på den, men kun på cbr650f som er muligens nokså lik. Den minnet svært om den jeg har, er omtrent det samme. Perfekt sittestilling. Du sitter mer inne i sykkelen enn oppå sykkelen. Har lest mye bra om 500r som førstegangs.


Jeg får inntrykk av at 500r cbr650f yzf600r thundercat er nokså like. anti-wheelie, clip-on racing styre, fothvile mer avslappet, styre høyere oppe enn typisk ducaci, kawa, suki, honda cbr600rr, r6, r1 etc full bloods racere. Men kan brukes til det samme, men er mer vennlig på comfort, lang-tur, side-vesker og bagasje boks. Ville ikke hatt noe annet, kåpe er gull.

Svar