Suzuki GS500F erfaringer? (Førstesykkel)

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
jonnyyyy96
Innlegg: 13
Registrert: 23 apr 2016, 16:28
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 300 2014

Suzuki GS500F erfaringer? (Førstesykkel)

Legg inn av jonnyyyy96 »

Heisann.
(Sorry for wall of text. tl;dr bare hopp til de 2 siste avsnitta)
Skal i disse dager ta lappen på mellomtung, så ser naturligvis også etter en sykkel. Jeg har sportstouring i tankene, og har da sett spesielt på GS500F 04-08 og GPZ500S da budsjettet ikke er det største, og det er de jeg har fått sansen for til under 40k etter noen uker med leting på finn.

Jeg begynner ikke med kjøring før i mai, og håper på å få lappen så fort som mulig. Så har kommet frem til at jeg har lyst til å kjøpe en sykkel jeg kan øvelseskjøre med, og i tillegg være fornøyd med i et par sesonger. (De jeg kan øvelseskjøre med har ikke egen sykkel lenger, så det avhenger av at jeg kjøper selv.)

Har funnet en 05mod GS jeg syns virker som en ganske grei deal, ser fin ut på bilder. Er i "god stand" ifølge eier, og bremseklosser + kjede og drev er nytt. Toppboks følger også med.
Den har gått 39k og er regga som mellomtung etter gamle regler, så registrerer den i tilfelle om til 35kW. Kjøper ber om 33k for den.

Det egentlig lurer på er om noen har noe å si for, eller imot et evt kjøp av den?
(Det eneste negativt jeg har funnet på nettet; er myk demper, lite power og at den har forgasser.)

Sånn det er nå, blir det tilfelle litt "blindt" kjøp, hvor jeg har en kompis som evt prøvekjører og "godkjenner" komfort ogsånt, da jeg har lite lyst til å prøvekjøre andres sykkel med kun mopederfaring fra før. Om jeg blir misfornøyd og selger etter en sesong er ikke så nøye, da sjansen for det er der uansett.

Takker for svar :D

Svar