Heisann!
Driver i disse dager med lappen på mellomtung, så har begynt smått å lete etter sykkel. Tenker muligens en sportstouring som førstesykkel, og utvalget av 48hk og ned er ikke det største her i området ihvertfall.
Lurte egentlig på om noen har vært igjennom prosessen av plombering og omreg, ang tid og evt problemer som kan oppstå?
Hvis det er noe som er i orden på en uke, er det ikke noe problem. Men vil helst ikke vente et par mnd ekstra før jeg får startet sesongen.
Omregistrering fra tung til A2
-
- Innlegg: 13
- Registrert: 23 apr 2016, 16:28
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 300 2014
Re: Omregistrering av tung til A2
Har ikke selv vært igjennom prosessen, men kø hos biltilsynet må påregnes på denne tiden av året (for visning/godkjenning av papirer)
Samme hos MC verkstedet som skal gjøre jobben og dokumentere dette for biltilsynet.
Så om du får gjort dette på en uke er tvilsomt. Hvis du skal gjennomføre det så bør du kaste deg rundt so asap
Samme hos MC verkstedet som skal gjøre jobben og dokumentere dette for biltilsynet.
Så om du får gjort dette på en uke er tvilsomt. Hvis du skal gjennomføre det så bør du kaste deg rundt so asap
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
- Innlegg: 13
- Registrert: 23 apr 2016, 16:28
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 300 2014
Re: Omregistrering av tung til A2
Det var egentlig det jeg regnet litt med!EasyRider skrev:Har ikke selv vært igjennom prosessen, men kø hos biltilsynet må påregnes på denne tiden av året (for visning/godkjenning av papirer)
Samme hos MC verkstedet som skal gjøre jobben og dokumentere dette for biltilsynet.
Så om du får gjort dette på en uke er tvilsomt. Hvis du skal gjennomføre det så bør du kaste deg rundt so asap
Har ikke oppkjøring før i juni/juli uansett, så hadde gått greit om jeg ordna en sykkel i disse dager sånn sett. Bare hadde vært deilig å kunne prøvekjørt ordentlig før jeg lander på en sykkel.
Får vel bare gå i tankeboksen og følge med på finn en uke eller to før jeg bestemmer meg
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Omregistrering fra tung til A2
Husk at den ikke kan registreres ned til mellomtung dersom den har mer enn dobbelt av mellomtung hk (48*2=96hk), greybikes.no leverer godkjente nedstrupingssett til diverse mcer, må bli gjort og dokumentert montert av godkjent mc-verksted (koster noen tusen avhengig av modell), vises hos vegvesenet (husk å bruke orginaleksosanlegg da de ikke er glade i effektanlegg).
Kan heller ikke ha en samlet effekt på mer enn 0,2kW/kg, som vil si at grensa for at man kan ha 48hk/35kW er 175kg egenvekt på motorsykkelen, så motarder feks må gjerne ha mye mindre effekt når de blir nedstrupet.
Kan heller ikke ha en samlet effekt på mer enn 0,2kW/kg, som vil si at grensa for at man kan ha 48hk/35kW er 175kg egenvekt på motorsykkelen, så motarder feks må gjerne ha mye mindre effekt når de blir nedstrupet.
-
- Innlegg: 13
- Registrert: 23 apr 2016, 16:28
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 300 2014
Re: Omregistrering fra tung til A2
Takk for infoen!HeHy skrev:Husk at den ikke kan registreres ned til mellomtung dersom den har mer enn dobbelt av mellomtung hk (48*2=96hk), greybikes.no leverer godkjente nedstrupingssett til diverse mcer, må bli gjort og dokumentert montert av godkjent mc-verksted (koster noen tusen avhengig av modell), vises hos vegvesenet (husk å bruke orginaleksosanlegg da de ikke er glade i effektanlegg).
Kan heller ikke ha en samlet effekt på mer enn 0,2kW/kg, som vil si at grensa for at man kan ha 48hk/35kW er 175kg egenvekt på motorsykkelen, så motarder feks må gjerne ha mye mindre effekt når de blir nedstrupet.
Hadde ikke tenkt på det med effektanlegg!
Har ikke helt landa på type sykkel enda, men sannsynligheten er stor for at det blir en sportstouring i 5-600 klassen, så de fleste på mitt budsjett kan plombes heldigvis. Selvom det frister lite å plombe en 90 hester