Lappen og første sykkel.

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
rigg96
Innlegg: 14
Registrert: 30 mar 2016, 22:01
Motorsykkelen din: Ingen Enda

Lappen og første sykkel.

Legg inn av rigg96 »

Hei, er helt ny på forumet. Har tenkt i noen år no at eg skal ta mc lappen, men har ikkje virkelig gått inn for det før no. Tenkte å spare opp og ta lappen no i sommer/høst, og spare opp til en sykkel til våren igjen. Har aldri kjørt sykkel før, men har noen venner som er villige til å lære meg opp i fritiden slik at eg kan det grunnleggende til kjøretimene (spare litt peng).
Så dei syklane eg har sett mykje på er. Yamaha Dragstar 650. Honda Shadow og suzuki intruder. Ja, kun cruiser det går i med meg :)
Faren til en kompis anbefalte dragstaren på det sterkeste siden han kjørte en for mange år siden. (Han har kjørt sykkel i 30år så eg er veldig keen på yamahaen) Noen som kan gi meg tips når det gjelder det og ta lappen angåande hvor mye eg burde ha på kontoen? Har jobb, men har ikkje så mye på sparekontoen. Er nettop fylt 20 :)

Takker i forveien for gode råd og tips. :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av AJ »

Velkommen hit til MCsiden.no, rigg96 :vs
Veldig trivelig at du fant veien hit :thumleft .

Det kommer garantert brukere på banen med meninger om det du lurer på. Gi det litt tid og du vil få mange svar.
Så er det jo for deg å bare glede seg over hva MC-livet har å tilby :) .

Garantert mye moro og gode opplevelser. Mye å glede seg til!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av Baffin »

rigg96 skrev:Hei, er helt ny på forumet. Har tenkt i noen år no at eg skal ta mc lappen, men har ikkje virkelig gått inn for det før no. Tenkte å spare opp og ta lappen no i sommer/høst, og spare opp til en sykkel til våren igjen. Har aldri kjørt sykkel før, men har noen venner som er villige til å lære meg opp i fritiden slik at eg kan det grunnleggende til kjøretimene (spare litt peng).
Så dei syklane eg har sett mykje på er. Yamaha Dragstar 650. Honda Shadow og suzuki intruder. Ja, kun cruiser det går i med meg :)
Faren til en kompis anbefalte dragstaren på det sterkeste siden han kjørte en for mange år siden. (Han har kjørt sykkel i 30år så eg er veldig keen på yamahaen) Noen som kan gi meg tips når det gjelder det og ta lappen angåande hvor mye eg burde ha på kontoen? Har jobb, men har ikkje så mye på sparekontoen. Er nettop fylt 20 :)

Takker i forveien for gode råd og tips. :thumleft
Jeg er en (kanskje like gammel) som faren til kompisen din og har kjørt/eid en Yamaha Dragstar 650, for så vidt en grei sykkel.
Tung og traust, litt kjedelig, tror ikke en gutt på 20 vil trives i lengden på denne, jeg "så lyset" da jeg fikk noe lettere og sprekere,
nå føler jeg meg mer i ett med sykkelen.



Baffin
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av Elruts84 »

Heisann

Jøsses..Alle disse syklene er jo flotte og driftsikre sykler. Uansett hvilken du vil velge, blir du nok fornøyd.

Fortell oss gjerne litt mer om hvordan du ser for deg det å ha MC, litt hvordan du vil sette pengene og hva du vil bruke penger på. Da er det lettere for flere her inne og guide deg videre.
Alt koster, MC-Lappen litt, MC-litt osv.

Men når det er sagt, kan jeg fortelle hvordan jeg tenkte. Og dette er ikke noe fasit svar. Det finnes ikke.
er 12 år eldre en deg. Tok lappen for 3 år siden. Jeg ønsket touring sykkel. Og endte opp med en sports-touring sykkel.
Yamaha FZS 600ccm. Også kalt Fazer. Tanken min var å starte med en sykkel jeg kan "feile" litt på, og lære meg litt hvordan ting fungerer. Sykkelen var godt vedlikeholdt og hadde ingen problemer. Ved hjelp av bla MCsiden her, har jeg lært meg alt fra oljebytte, oljefilterbytte, bremsebytte, bremsevæskebytte, kjede justering, clutch justering, dekkskifte, avbalansering osv osv osv. Dette er ting som når en har gjort det en gang så får du det lett til neste gang. Alt dette gjør det lettere for meg når neste sykkel kommer. Da sitter det inne og koster meg lite å fikse selv. Generelt godt vedlikehold er alfa omega. Dette kom bl.a godt med når jeg sto med problemer alene på min Lindesnes - Nordkapp tur. Da visste jeg på forhånd hva jeg skulle se etter og fikk nok en gang hjelp av folk fra MC siden som sto klar langs veien.

Men nok om det. Det var min tanke. Det kan godt være du ønsker en sykkel hvor du bare kan levere den inn til verksted vær gang det er noe. Men det koster flesk. Eller så kan du finne en god sykkel som krever lite og bruke kameratene dine til å hjelpe deg med det du ikke kan.

Når det er sagt er mitt beste tips: Prøvesitt den type sykkelen du vil kjøpe. Om du ikke nødvendigvis kjører den men sitt på den, Få litt følelesen av den og kjenn litt på om dette er DEG. Ta gjerne med deg en som kan litt mer enn deg og evt. som kan kjøre med deg bakpå eller lignende

Uansett hva du velger. Ønsker jeg deg lykke til. Dette er en kjempe kjekk prosess.

PS: Spør for all del om ALT du lurer på her inne. Det sitter så mange flinke folk som gjerne hjelper deg med hva du skulle trenge hjelp til. Ingen spørsmål er dumme.

Lykke til

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av Bjerknez »

rigg96 skrev:Hei, er helt ny på forumet. Har tenkt i noen år no at eg skal ta mc lappen, men har ikkje virkelig gått inn for det før no. Tenkte å spare opp og ta lappen no i sommer/høst, og spare opp til en sykkel til våren igjen. Har aldri kjørt sykkel før, men har noen venner som er villige til å lære meg opp i fritiden slik at eg kan det grunnleggende til kjøretimene (spare litt peng).
Så dei syklane eg har sett mykje på er. Yamaha Dragstar 650. Honda Shadow og suzuki intruder. Ja, kun cruiser det går i med meg :)
Faren til en kompis anbefalte dragstaren på det sterkeste siden han kjørte en for mange år siden. (Han har kjørt sykkel i 30år så eg er veldig keen på yamahaen) Noen som kan gi meg tips når det gjelder det og ta lappen angåande hvor mye eg burde ha på kontoen? Har jobb, men har ikkje så mye på sparekontoen. Er nettop fylt 20 :)

Takker i forveien for gode råd og tips. :thumleft
Du er nok akkurat der jeg var for ca. 2 år siden når jeg tok lappen for første gang på MC. Jeg så for meg min tilværelse på sykkel på en cruiser. Type "cruise inn i solnedgangen". Jeg hadde ikke engang andre typer sykler i tankene. Det var heeelt uaktuelt for meg. Til slutt ble det en 2012 mod. Yamaha XVS1300 på meg som første sykkel. Jada, lærekurven ble bratt med en såpass stor og tung (samt dyr) sykkel. Men sannheten er at jeg koste meg glugg ihjel på denne så lenge jeg hadde den.

Personlig mener jeg at en cruiser bør ha litt kubikk. Den jeg hadde gikk greit. Bra med moment osv. De syklene du har sett på er såkalte cruisere i innstegsklassen. Med tanke på alderen din så tipper jeg dette er en type sykkel du fort blir lei. Som tidligere nevnt så mener også jeg at disse er litt "treige". Rundt 50HK'er på ca.250kg. river ikke skinnet av pølsa, men vil nok føles kjapt nok hvis ikke du har kjørt annet enn bil tidligere. Så sant du da ikke har kjørt noe grommere enn en Golf 2.0 TDI. I førsten er du også uerfaren så kreftene du får tildelt føles langt mer spennende.

Personlig byttet jeg fra Cruiser til en såkalt Streetfighter/nakensykkel etter en sesong. Hovedgrunnen til dette var at den tilsynelatende avslappende sittestillingen gjorde at jeg fikk ryggplager på lange turer. (dagsturer på 50 mil +) Man sitter ganske rett opp og ned med ryggen på en cruiser og demperne på disse syklene er ikke veldig sofistikerte. Alle humper kommer rett opp i ryggraden. Men det er ikke sikkert DU vil oppleve dette så klart.

Jeg kunne godt tenkt meg en cruiser som nummer to sykkel selv ved siden av den jeg har og da kunne jeg kjøpt noe i den klassen du søker i. Men som eneste sykkel ville jeg nok valgt en cruiser med mer kubikk. Men dette vil du nok erfare selv etter hvert.

Når det kommer til det å ta lappen så mener jeg at jeg brukte ca. 22.000,- totalt inkludert oppkjøring juni 2014. Lønner seg nok for deg å kjøpe en slik "pakke" vil jeg tro. Så sant du ikke trenger flere kjøretimer enn det som er obligatorisk så tror jeg du bør klare deg med den summen.

Wright reklamerer med en pakke til 20.100,- for klasse A. Noen hundrelapper ekstra blir det nok, men setter du av 25-lapper så er du sikker vil jeg tro.

Lykke til :thumleft

Brukeravatar
xses
Innlegg: 309
Registrert: 18 jul 2014, 14:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
Sted: Råholt

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av xses »

Jeg tok lappen via wrigth på Jessheim (3år siden), signa-opp for den pakke dealen, tok 2 timer ekstra for å finpusse kjøregårds øvelsene og få litt ekstra følelse siden jeg aldri egentlig hadde kjørt mc før. Kjøpte MC til 40k året etter på. (Lånte penger i banken til det da)
Vil nok anbefale å ha klart en ca 25k til lappen. Når det gjelder sykkel så så også jeg på Cruiser typen, hadde prøvd en sånn tidligere og hadde ingen behov for å "kjøre-meg-ihjæl-på-en-r-sykkel" .....men etter å ha fått lappen, fikk jeg prøve en VFR og en GSXF og fant ut at disse var bedre å sitte på (for meg), og spreke nok til å dra litt på, samt jeg kunne få med meg frue/unger/bagasje uten å merke det noe særlig.

Men du er kanskje ikke helt der enda.(med unger og frue"
Tipset blir vel egentlig å prøvesitte/prøve kjøre så mange MC'er du har mulighet til.
Og uansett, have fun og kjør forsvarlig!
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km :O
11.08.2020 68635km :scratch
27.08.2021 73365km :twothumbs:

rigg96
Innlegg: 14
Registrert: 30 mar 2016, 22:01
Motorsykkelen din: Ingen Enda

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av rigg96 »

Oi, hadde ikke forventet så mange gode svar på under en dag :) Er ikke så vandt til slike forum sider, så eg veit ikkje korleis eg ska svare alle på en gang. Eg er fult klar over at en cruiser i klasse A2 som eg skal ta, kan virke litt trege og kjedlige for noen som har kjørt før og er vandt til fart og spenning :)

For min del har eg aldri vert så super glad i super fart. Bilen min har ikkje meir en 79hk og 1.3 liter motor, så den går som en snegle. :P Vil egentlig ikkje ha noke som går i hundre og helve**e som første sykkel. Vil bli komfortabel og lære meg korleis eg skal kjøre skikkelig den første sesongen. Så kan eg heller kjøpe noke med meir krutt senere ;) (Tenkte rundt 25-35 tusen på første sykkelen slik at det ikkje er krise om eg legger den i bakken i lærlingsprosessen)

Skal bruke våren/tidlig sommer der eg ska jobbe meir overtid for å tene inn til lappen :) Så får eg bruke høsten og vinteren til å spare opp til sykkel ;)

Tusen takk for nytte tips :)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av Royal »

Når det gjelder pris så kan jeg komme med det kjøreskolen min i Oslo sa.

25 Tusen hvis du har kjørt tohjuling før. 30 hvis du aldri har kjørt tohjuling. Det er sikkert lurt å sette unna litt ekstra også siden ting går sjeldent helt etter planen.

Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av Forbipasserende »

Sett deg på de forskjellige og føl dem, kjenn på magefølelsen.

adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Sted: Søre sunnmøre

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av adivass »

Etter det jeg så på meg selv som har kjørt mye moped og litt tungsykkel før, kontra de som var helt ferske uten å ha kjørt noe før kjøretimene, så tror ikke jeg det er den helt store forskjellen når man skal ta førerkortet. Vi som har vært på veien på 2 hjul med ekstremt mangelfull opplæring har i bøtter og spann med dårlige uvaner som må lukes bort, men også grunnleggende kunnskap om hvordan en sykkel oppfører seg, som de helt ferske ikke helt forstår. Er man helt fersk kan man lære det skikkelig fra begynnelsen av, dog virker det som at noe er litt vanskelig å få taket på, men det gjelder ikke bare de ferske. Prismessig vil jeg tro rundt 25k er et greit estimat, men husk: Det er bedre med noen timer for mye enn å stryke, for det koster noen timer bare det.

Siden jeg har føreropplæringen min friskt i minne vil jeg komme med et par tips:

- Om du har mulighet få med deg en kompis og dra til kjøregården som forhåpentligvis er oppmerket på kveldstid. Instruksjoner til øvelsene får du tak i på nettet, hos vegvesenet selv eller kjøreskolen. Det er kanskje mer spennende å kjøre på veien, men øvelsene er veldig gode for å lære grunnleggende kontroll av sykkelen. Du er ikke ferdig før du komfortabelt og trygt kan utføre øvelsene bedre enn nødvendig ved oppkjøring. Men, begynn i sakte tempo og gå gradvis oppover.

- Les NMCU Full kontroll, grunnleggende kunnskap er viktig for å få ting til i praksis. Hvorfor oppfører sykkelen seg som den gjør? Spør spørsmål om du ikke forstår noe, så skal du se at noen kan gi deg en forklaring. Det høres kanskje dumt ut, men det er vesentlig enklere å gjøre noe man forstår hvorfor man gjør det. Eksempelvis så er kontrastyring noe mange sliter med fordi det virker ulogisk, men så snart det ikke er ulogisk lenger sitter det!

- Et tips min sjåførlærer kom med er å sette deg ned og tegne svinger på papir. Tegn så opp sporvalget du vil ta i svingene. Rettere sagt, tegn opp det korrekte sporvalget i svingene, slik man finner i veien til førerkortet, og slik sjåførlæreren din kommer til å terpe på at du gjør feil. Kan nesten garantere at du kommer til å gjøre feil. Sporvalget man skal ha på motorsykkel er en ting som ikke føles naturlig i starten, men så snart man knekker koden finner man fort ut at det skal så mye mindre energi til å føre sykkelen i et korrekt sporvalg enn i feil. Kan jo nevne i forbifarten at korrekt sittestilling og forankring også hjelper godt på å ikke bli sliten.

- Valg av sykkel er selvsagt noe av det mer spennende man gjør, men her finnes det mange feller. For det første velg en sykkel som fungerer greit til det du skal bruke den til. For det andre, velg en sykkel som passer deg ergonomisk, ikke bare den som er tøffest. Jeg selv har en sykkel jeg likte godt og kjøpte uten tanke på ergonomi, og jeg angrer den dag i dag.

- Mengdetrening er viktig. Kjør så mye i kjøregården at det føles naturlig. Kjør så mye på vei at det føles naturlig. Først da klarer du å slappe av og fokusere på det som er viktig å fokusere på når man kjører. Slapper man ikke av kjører man sånn jeg gjorde på oppvarmingstimen min før oppkjøringen: Jeg hadde ingenting på veien å gjøre. Jeg er heldigvis slik sammenskrudd at når det først kommer til stykket så forsvinner alle nerver og jeg kjørte perfekt på oppkjøringen, såpass at de småfeil jeg selv syntes jeg gjorde ikke var noe sensor la merke til. Ha tiltro til deg selv, for dette klarer du fint. Det er ikke hjernevitenskap eller rakettkirurgi! (Gud det uttrykket funka dårlig på norsk)

- Ikke kjør på tom mage og få deg en god natts søvn før kjøretimene. Ikke ha på deg for mye klær, ikke ha på deg for lite klær. Gjør ditt beste for å fjerne alle uromoment som måtte ta fokus bort fra kjøringen.

Sikkert mye annet man kunne lagt ut om, men noe må jo stå igjen for sjåførlæreren din! Det aller viktigste er å bruke hodet, så skal du se at det går som smurt. Lykke til videre!

rigg96
Innlegg: 14
Registrert: 30 mar 2016, 22:01
Motorsykkelen din: Ingen Enda

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av rigg96 »

adivass skrev:Etter det jeg så på meg selv som har kjørt mye moped og litt tungsykkel før, kontra de som var helt ferske uten å ha kjørt noe før kjøretimene, så tror ikke jeg det er den helt store forskjellen når man skal ta førerkortet. Vi som har vært på veien på 2 hjul med ekstremt mangelfull opplæring har i bøtter og spann med dårlige uvaner som må lukes bort, men også grunnleggende kunnskap om hvordan en sykkel oppfører seg, som de helt ferske ikke helt forstår. Er man helt fersk kan man lære det skikkelig fra begynnelsen av, dog virker det som at noe er litt vanskelig å få taket på, men det gjelder ikke bare de ferske. Prismessig vil jeg tro rundt 25k er et greit estimat, men husk: Det er bedre med noen timer for mye enn å stryke, for det koster noen timer bare det.

Siden jeg har føreropplæringen min friskt i minne vil jeg komme med et par tips:

- Om du har mulighet få med deg en kompis og dra til kjøregården som forhåpentligvis er oppmerket på kveldstid. Instruksjoner til øvelsene får du tak i på nettet, hos vegvesenet selv eller kjøreskolen. Det er kanskje mer spennende å kjøre på veien, men øvelsene er veldig gode for å lære grunnleggende kontroll av sykkelen. Du er ikke ferdig før du komfortabelt og trygt kan utføre øvelsene bedre enn nødvendig ved oppkjøring. Men, begynn i sakte tempo og gå gradvis oppover.

- Les NMCU Full kontroll, grunnleggende kunnskap er viktig for å få ting til i praksis. Hvorfor oppfører sykkelen seg som den gjør? Spør spørsmål om du ikke forstår noe, så skal du se at noen kan gi deg en forklaring. Det høres kanskje dumt ut, men det er vesentlig enklere å gjøre noe man forstår hvorfor man gjør det. Eksempelvis så er kontrastyring noe mange sliter med fordi det virker ulogisk, men så snart det ikke er ulogisk lenger sitter det!

- Et tips min sjåførlærer kom med er å sette deg ned og tegne svinger på papir. Tegn så opp sporvalget du vil ta i svingene. Rettere sagt, tegn opp det korrekte sporvalget i svingene, slik man finner i veien til førerkortet, og slik sjåførlæreren din kommer til å terpe på at du gjør feil. Kan nesten garantere at du kommer til å gjøre feil. Sporvalget man skal ha på motorsykkel er en ting som ikke føles naturlig i starten, men så snart man knekker koden finner man fort ut at det skal så mye mindre energi til å føre sykkelen i et korrekt sporvalg enn i feil. Kan jo nevne i forbifarten at korrekt sittestilling og forankring også hjelper godt på å ikke bli sliten.

- Valg av sykkel er selvsagt noe av det mer spennende man gjør, men her finnes det mange feller. For det første velg en sykkel som fungerer greit til det du skal bruke den til. For det andre, velg en sykkel som passer deg ergonomisk, ikke bare den som er tøffest. Jeg selv har en sykkel jeg likte godt og kjøpte uten tanke på ergonomi, og jeg angrer den dag i dag.

- Mengdetrening er viktig. Kjør så mye i kjøregården at det føles naturlig. Kjør så mye på vei at det føles naturlig. Først da klarer du å slappe av og fokusere på det som er viktig å fokusere på når man kjører. Slapper man ikke av kjører man sånn jeg gjorde på oppvarmingstimen min før oppkjøringen: Jeg hadde ingenting på veien å gjøre. Jeg er heldigvis slik sammenskrudd at når det først kommer til stykket så forsvinner alle nerver og jeg kjørte perfekt på oppkjøringen, såpass at de småfeil jeg selv syntes jeg gjorde ikke var noe sensor la merke til. Ha tiltro til deg selv, for dette klarer du fint. Det er ikke hjernevitenskap eller rakettkirurgi! (Gud det uttrykket funka dårlig på norsk)

- Ikke kjør på tom mage og få deg en god natts søvn før kjøretimene. Ikke ha på deg for mye klær, ikke ha på deg for lite klær. Gjør ditt beste for å fjerne alle uromoment som måtte ta fokus bort fra kjøringen.

Sikkert mye annet man kunne lagt ut om, men noe må jo stå igjen for sjåførlæreren din! Det aller viktigste er å bruke hodet, så skal du se at det går som smurt. Lykke til videre!
Dette var langt og lærerikt ;) Skal ta det til meg og satse på at det går knirkefritt. Besto teorien i dag med glans og nå er det kun kjøretimer og oppkjøring igjen

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av AJ »

rigg96 skrev:Besto teorien i dag med glans og nå er det kun kjøretimer og oppkjøring igjen
Gratulerer!
Oppkjøring før "alle" tar ferie, eller?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

rigg96
Innlegg: 14
Registrert: 30 mar 2016, 22:01
Motorsykkelen din: Ingen Enda

Re: Lappen og første sykkel.

Legg inn av rigg96 »

AJ skrev:
rigg96 skrev:Besto teorien i dag med glans og nå er det kun kjøretimer og oppkjøring igjen
Gratulerer!
Oppkjøring før "alle" tar ferie, eller?
Har ikke begynt me kjøretimer enda, men kjørelæreren sa at eg skulle bestille oppkjøring. Så den 24 august har eg oppkjøring. Satse på eg rekke og fullføre alle timer til då. :)

Svar