Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Brukeravatar
kjellv
Moderator
MC: Yamaha FJR1300
Sted: Romsdal
Kontakt:

Re: Noen som har prøvekjørt BMW g310r/gs ?

Legg inn av kjellv » 12 sep 2020, 11:59

Så tamme er de ikke.. En 300cc med 40-48hk håndterer det meste av veier og trafikk her i landet, også i bakker.
Jeg har selv kjørt både MT-03 og YZF-R3 i flere sammenhenger, har ingen problem i bakkene disse.
Selv en MT-125 med 15hk holder 90km/t opp fra Bolsøytunellen (undersjøisk) med meg på godt over 100kg på.
Dette handler mest om planlegging og girvalg.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

FreewheelBurning
MC: XMAX 300

Legg inn av FreewheelBurning » 12 sep 2020, 12:59

Rune75 skrev:
12 sep 2020, 11:44
Følte du noen gang i løpet turen at du manglet kraft - at du ikke fikk kjørt så fort som du ønsket i feks lange bratte oppoverbakker?

Ønsket blir kanskje litt feil men at du klarte å holde fartsgrensene i alle tilfeller?
Det skal jeg være ærlig å si at mer kraft kunne jeg hatt hele veien (har mindre enn 30hk). Når får man nok kraft? Hvilke bakdeler gir det? Mellomtung kan bryte alle fartsgrenser i Norge i alle tilfeller. Kan også miste lappen i omtrent alle fartsgrenser, kanskje vanskelig på motorvei med 110. Men min tur var ferie, så jeg unngikk motorvei så mye som mulig. Det ender opp i at fartsgrensen setter mesteparten av begrensningen og ellers på frie svingete skogsveier er det svingene som setter grensen.

Brukeravatar
Rune75
MC: Din MC her

Legg inn av Rune75 » 12 sep 2020, 18:08

FreewheelBurning skrev:
12 sep 2020, 12:59
Rune75 skrev:
12 sep 2020, 11:44
Følte du noen gang i løpet turen at du manglet kraft - at du ikke fikk kjørt så fort som du ønsket i feks lange bratte oppoverbakker?

Ønsket blir kanskje litt feil men at du klarte å holde fartsgrensene i alle tilfeller?
Det skal jeg være ærlig å si at mer kraft kunne jeg hatt hele veien (har mindre enn 30hk). Når får man nok kraft? Hvilke bakdeler gir det? Mellomtung kan bryte alle fartsgrenser i Norge i alle tilfeller. Kan også miste lappen i omtrent alle fartsgrenser, kanskje vanskelig på motorvei med 110. Men min tur var ferie, så jeg unngikk motorvei så mye som mulig. Det ender opp i at fartsgrensen setter mesteparten av begrensningen og ellers på frie svingete skogsveier er det svingene som setter grensen.
Det er vel nok krefter når du synes det selv.

Svar