Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av LordShaft »

Å herregud så jeg gleder meg :thumleft

Jeg har alltid hatt sansen for Rossi, selv om mange andre er "favoritter" har jeg alltid digget Stoner. Håper på en spennende sesong. vet ikke hvem jeg skal holde med i år :-k

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av Banditmannen »

Gleder meg vilt! :bananas
Har trua på at Rossi kan vinne løp igjen, og i så fall tror jeg vi får se noen ganske heftige gledesscener! :prop:
Marquez ser veldig sterk ut, men Lorenzo og Pedrosa er vel de jeg har mest tro på sammenlagt. :janikk

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av Voodoodoo »

Etter å ha sett hvordan Marques herjet i moto2 forrige sesong har jeg trua.. Dersom han ikke ender opp som kræsjkonge da... Fort gjort å kjøre over evne nå som han skal leke med de store gutta...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av LordShaft »

Jeg tviler på han kommer til å prestere like bra la med storegutta.... all erfaring sier at det vil ta noen år før han finner formen til å kunne utkonkurrere gutta blæs :lol

Men hadde selvfølgelig vært veldig artig om han klarte det :prf

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av Rottenikken »

De tre stemmegaflene har nok noe på hjertet i år også, og "nr. 46" kommer nok til å gi svar...!
[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... GG5FSz5OCs[/video]
Veien er viktigere enn målet.

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av l-k-p »

:D Gleder meg veldig. Så må vi huske på, att det er Norsk/nordisk roadracing i Norge. Våler,Rudskogen og Mo i Rana. Kom å se på.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av Banditmannen »

Rossi begynner å få fart på Yamahaen! :thumleft http://www.motogp.com/en/TestResults/Mo ... +Test+2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Da var sesongen igang!

Legg inn av Alas »

Jadda! Fantastisk løp av Yamahaene og ikke minst av rookie Márquez som det blir veldig spennende å se utover.

Pedrosa hadde ikke tempoet inne det var tydelig, og en litt for tent Crutchlow, som vanlig dessverre, samt at Tech3 Yamahaen nok er en størrelse for liten i forhold til factoryteamene. Også greit å slippe Stoner synes jeg.

Eneste skåret i gleden er de norske kommentatorene som er så forferdelig dårlige at det er en skam. Det gjelder F1 også, det er grusomt å høre på dem. Tidligere kunne jeg svitsje over til svensk som er langt bedre, men har fått HD sendingene av en eller annen grunn, og da kan en visst ikke endre lydspor, jeg har ihvertfall ikke fått det til. Det er nesten så jeg ønsker meg tilbake til vanlige tv-signaler og svenske kommentatorer.

Men men, uansett helt konge at sesongen er igang. Nå går det jo slag i slag framover, F1 neste helt MotoGp helgen etter osv... Bra jeg har PVR så jeg kan ta opp løpene. :prop:

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av JanK »

Fantastisk løp!! Forza Vale!!!!!!!!!!!!!!!

Her er ett bilde av Rossi og Marquez for noen år siden...

Bilde

:D

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av Alas »

Elolz skrev:Artig bilde det der :knegg

Så akkurat Moto3 løpet fra søndag, og det kaller jeg action! Rått løp som virkelig anbefales for de som ikke har giddet å sett på disse lavere klassene :thumleft
Moto3, er ikke det moped? :knegg

Har faktisk ikke sett noe særlig på det, men hører ofte kommentatorene skryter veldig av de andre løpene også. Får vel gjerne begynne og ta opp de også, eneste er at en skal ha tid til å se løpene også, nå er det jo nesten F1 og MotoGp hver helg fram til November...ikke at det gjør noe altså 8)

Har fått med meg Moto2 løpene de gangene jeg har vært og sett live, men siden jeg ikke har fulgt så mye med blir utbyttet begrenset...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av LordShaft »

Fra fjorårets sesong..

Det skal altså ikke vær mulig :lol :lol
[video]http://www.youtube.com/watch?v=xzB6KSlD6ec[/video]

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av l-k-p »

:-) Gjør dere klar...

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av l-k-p »

:D TIL ÅRETS SESONG:

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av Busa Trond »

Det dukket plutselig opp en Viasat bokks ved senga mi i går :-)
Lenge siden jeg har fått sett på MotoGP nå skjønner jeg, Marquez vant med en herlig kjørestil :thumleft

Men det jeg lurte på var den kjørestilen hvor dem slenger ut det ene beinet i innbremsingen. Hva er det begrunnet med :scratch

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: MotoGP 2013!

Legg inn av TheHaughom »

Dette var vel et fenomen som ble "oppfunnet" av Rossi etter en kneskade for noen år siden.
Etter det jeg kjenner til tok han ut det venstre kneet for å stimulere blodomløpet etc...

Deretter begynte flere å gjøre det, og alt jeg har sett er løse teorier om "mer stabil bremsing", "downforce på bakhjulet slik at de kan bremse litt hardere" og vektforflytting.
Selv har jeg mest tro på sistnevnte. De tar ut foten for å flytte rumpa litt inn i svingen slik at sykkelen er litt mer oppreist = bedre grep.

Edit: Fant denne linken http://motomatters.com/opinion/2009/07/ ... _wave.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar