Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av simpson »

oivindg skrev: 11 apr 2021, 19:31 Rå start på Oliveira i går! Og et nytt jevnt løp. Spennende til siste sving. Utrolig gøy å se så langt i år.

Eller forrige helg, når løpet gikk? :scratch

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av oivindg »

simpson skrev: 11 apr 2021, 19:56
oivindg skrev: 11 apr 2021, 19:31 Rå start på Oliveira i går! Og et nytt jevnt løp. Spennende til siste sving. Utrolig gøy å se så langt i år.

Eller forrige helg, når løpet gikk? :scratch
Ha-ha! Det er det fine med å ha den nye løsningen fra Altibox. Klarer ikke å holde oversikt om jeg ser direkte eller opptak. :D
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Domino »

Min første tanke var "var det Moto GP i helga!?!?". Jeg trodde ikke det var før neste helg... Heldigvis hadde jeg rett. Men jeg skvatt et øyeblikk!

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av oivindg »

Domino skrev: 12 apr 2021, 08:26 Min første tanke var "var det Moto GP i helga!?!?". Jeg trodde ikke det var før neste helg... Heldigvis hadde jeg rett. Men jeg skvatt et øyeblikk!
Beklager! Det var ikke meningen å skremme dere. Jeg skal passe bedre på hva jeg skriver i framtida, så det ikke er noen som får slag før sesongen er i gang. :)
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pingvin »

Domino skrev: 12 apr 2021, 08:26 Min første tanke var "var det Moto GP i helga!?!?". Jeg trodde ikke det var før neste helg... Heldigvis hadde jeg rett. Men jeg skvatt et øyeblikk!
Me too, bladde som gal i programoversikten på Altibox i håp om at kom reprise samtidig som paranoid forsøkte å unngå og se resultatet :lol
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av oivindg »

For ordens skyld. Neste søndag (18. april) er det både MotoGP i Portugal og Formel 1 i Italia.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av rolf-arne »

Har sett en del repriser, og det har av og til tatt litt tid før en har fått opplevelsen av at "dette har jeg sett før"...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av simpson »

oivindg skrev: 12 apr 2021, 09:12
Domino skrev: 12 apr 2021, 08:26 Min første tanke var "var det Moto GP i helga!?!?". Jeg trodde ikke det var før neste helg... Heldigvis hadde jeg rett. Men jeg skvatt et øyeblikk!
Beklager! Det var ikke meningen å skremme dere. Jeg skal passe bedre på hva jeg skriver i framtida, så det ikke er noen som får slag før sesongen er i gang. :)
Fort gjort.
Men husket starten veldig godt så jeg skjønte at du ikke hadde fått dette med deg live.
Var jo en like rå start av Martin i første løpet også.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av oivindg »

simpson skrev: 12 apr 2021, 10:56 Var jo en like rå start av Martin i første løpet også.
Sant det. Men han kjører Ducati, og det er ikke så overraskende at de er startraske. KTM, derimot ... :D
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av simpson »

De har fått bra fart på KTM i år, ingen tvil om det.
Men farten de har på Ducatiene er jo helt vill. Du ser hvordan de rett og slett parkerer de andre syklene på langsidene.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av WikingTnT »

simpson skrev: 12 apr 2021, 12:14 De har fått bra fart på KTM i år, ingen tvil om det.
Men farten de har på Ducatiene er jo helt vill. Du ser hvordan de rett og slett parkerer de andre syklene på langsidene.
Synes det er veldig "rart" at de andre merkene ikke klarer å kappe innpå forspranget i fartsressurser som Ducati leverer. Det er jo ikke første året , syns faktisk det er enda råere forskjell i år...

Det er jo mye å konfigurere som ramme , kjørbarhet , og forskjellige styrker/svakheter fra bane til bane - men på farts-baner som Doha så ble det nesten komisk forskjell på rett-strekkene. Blir veldig interessant å følge på den mer tekniske berg og dal-banen i Portugal :yeyeye

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av cannon »

Det er jo Yamaha som vinner, og "forspranget" fordeler seg mellom rett fram og sving. Det å få en sykkel til å fungere optimalt "rett fram" og i sving er en velkjent utfordring, i alle nivåer av roadracing.
(Og ja, jeg kjører racing med R1 selv, så ikke helt habil her...;)

For meg ser det ut som Yamaha har fått til mye bra siden i fjor, og de har solide førere. Men, det er tidlig i sesongen, og andre baner vil sikkert gi andre resultater.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av rolf-arne »

WikingTnT skrev: 12 apr 2021, 12:26 Blir veldig interessant å følge på den mer tekniske berg og dal-banen i Portugal :yeyeye
Var innom Portimao for noen år siden - desverre så var det minimalt med aktivitet akkurat da . men til gjengjeld så var varmen tilstedeværende og etter ei lita stund så måtte jeg bare rømme - Doha er nok varmere men den høsten så klokka bilen inn 35 gr på morran i Portimao og varmere skulle det bli. Håper på tur dit ned i september etter treffet vårt - og kanskje det kalffer med et eller annet moto GP arr i høst. prayer
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av oivindg »

cannon skrev: 12 apr 2021, 12:34 Det er jo Yamaha som vinner, og "forspranget" fordeler seg mellom rett fram og sving. Det å få en sykkel til å fungere optimalt "rett fram" og i sving er en velkjent utfordring, i alle nivåer av roadracing.
(Og ja, jeg kjører racing med R1 selv, så ikke helt habil her...;)
Blir spennende å se på andre baner, ja. Suzuki ser også ut til å ha god fart i svingene, kanskje enda bedre enn Yamaha i krappe svinger?

Kan det være sånn at Ducatien, for å takle det enorme momentet, rett og slett må settes opp på en måte som gjør den dårligere i svingene?
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av simpson »

cannon skrev: 12 apr 2021, 12:34 Det er jo Yamaha som vinner, og "forspranget" fordeler seg mellom rett fram og sving. Det å få en sykkel til å fungere optimalt "rett fram" og i sving er en velkjent utfordring, i alle nivåer av roadracing.
(Og ja, jeg kjører racing med R1 selv, så ikke helt habil her...;)

For meg ser det ut som Yamaha har fått til mye bra siden i fjor, og de har solide førere. Men, det er tidlig i sesongen, og andre baner vil sikkert gi andre resultater.
I år har Yamaha 2 seiere med to forskjellige førere.
Så ja de har gjort det bra så langt.
I fjor vant Ducati merkemesterskapet.
Men du vinner ikke med den beste sykkelen, beste teamet eller beste fører alene, men vinner hvis du har alle tre.
Det er så små marginer at alt må stemme.
Mir vant VM i fjor uten en eneste seier :O
Men i superbike er det helt andre merker som dominerer.
Kawasaki har vært overlegne i mange år med Ducati som god nummer to. Yamaha vinner sporadisk, når en av de to dominerende merkene svikter.
BMW er jo helt akterutseilt i superbike. Men kanskje i år med ny fører, men tror egentlig ikke det kommer til å skje da sykkelen ikke har vist seg å henge med i toppen.

Svar