Kobling av LED blinklys - Yamaha MT-09

Forum for fulleffekt tung-MC
MT09
Innlegg: 33
Registrert: 20 apr 2019, 21:27
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 2017

Re: Kobling av LED blinklys - Yamaha MT-09

Legg inn av MT09 »

Noen som har bilder på hvordan dere har lagt motsandene på sykkeln både fram og bak på led blinkerne?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Kobling av LED blinklys - Yamaha MT-09

Legg inn av cannon »

Anbefaler sterkt et lastuavhengig relé, da slipper du unna motstander.
Bilder kan jeg ikke bidra med.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kobling av LED blinklys - Yamaha MT-09

Legg inn av mekkern »

Noen sykler har også "solidstate relee" eller styrt via ecu/canbus.
Men tror yamahaen er m normalt relee- som kan skiftes.

Du kan forresten legge motstanderne på samme sted/ kurs
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kobling av LED blinklys - Yamaha MT-09

Legg inn av Audi Mannen »

Jeg skiftet relè og kan sterkt anbefale det når jeg monterte Yamaha sine LED plus. Da er alt "plug and play" ikke noe kluss med det originale lednings nettet. Funker fjell. En motstand er jo der bare for å lage varme, varme i el-nett er ikke jeg glad i og uansett hvor lite de måler det til så er det ikke nødvendig.
Ducati Multistrada V4S - 2021

MT09
Innlegg: 33
Registrert: 20 apr 2019, 21:27
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 2017

Re: Kobling av LED blinklys - Yamaha MT-09

Legg inn av MT09 »

Audi Mannen skrev: 02 apr 2020, 13:23 Jeg skiftet relè og kan sterkt anbefale det når jeg monterte Yamaha sine LED plus. Da er alt "plug and play" ikke noe kluss med det originale lednings nettet. Funker fjell. En motstand er jo der bare for å lage varme, varme i el-nett er ikke jeg glad i og uansett hvor lite de måler det til så er det ikke nødvendig.
Hvordan koblet du da? Har du bilder? Hvor kjøpte du rele?

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kobling av LED blinklys - Yamaha MT-09

Legg inn av Audi Mannen »

MT09 skrev: 02 apr 2020, 14:01
Audi Mannen skrev: 02 apr 2020, 13:23 Jeg skiftet relè og kan sterkt anbefale det når jeg monterte Yamaha sine LED plus. Da er alt "plug and play" ikke noe kluss med det originale lednings nettet. Funker fjell. En motstand er jo der bare for å lage varme, varme i el-nett er ikke jeg glad i og uansett hvor lite de måler det til så er det ikke nødvendig.
Hvordan koblet du da? Har du bilder? Hvor kjøpte du rele?
Finner ikke igjen kvitteringen, men mener å huske at det var herfra : https://tstindustries.com/tst-led-flash ... -gen2.html, men ebay er vel kanskje like greit.
Ta ut det gamle og sett inn nytt. Blink lysene er det vel kontakter som passer, så det er ta av og sett på, enkelt. Relè ligger under salen på min (tracer 900 GT) og det eneste som tar litt tid er å skru. Det var litt plast og deler som må av for å komme til og bytte selve blinklysene.

Beste linken til deg er vel denne: https://www.youtube.com/watch?v=ogIfU9_dl9U&t=1164s
Ducati Multistrada V4S - 2021

MT09
Innlegg: 33
Registrert: 20 apr 2019, 21:27
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 2017

Re: Kobling av LED blinklys - Yamaha MT-09

Legg inn av MT09 »

Audi Mannen skrev: 02 apr 2020, 14:36
MT09 skrev: 02 apr 2020, 14:01
Audi Mannen skrev: 02 apr 2020, 13:23 Jeg skiftet relè og kan sterkt anbefale det når jeg monterte Yamaha sine LED plus. Da er alt "plug and play" ikke noe kluss med det originale lednings nettet. Funker fjell. En motstand er jo der bare for å lage varme, varme i el-nett er ikke jeg glad i og uansett hvor lite de måler det til så er det ikke nødvendig.
Hvordan koblet du da? Har du bilder? Hvor kjøpte du rele?
Finner ikke igjen kvitteringen, men mener å huske at det var herfra : https://tstindustries.com/tst-led-flash ... -gen2.html, men ebay er vel kanskje like greit.
Ta ut det gamle og sett inn nytt. Blink lysene er det vel kontakter som passer, så det er ta av og sett på, enkelt. Relè ligger under salen på min (tracer 900 GT) og det eneste som tar litt tid er å skru. Det var litt plast og deler som må av for å komme til og bytte selve blinklysene.

Beste linken til deg er vel denne: https://www.youtube.com/watch?v=ogIfU9_dl9U&t=1164s

Ja, løste seg nå med rele istede for de motstandene :thumleft
Men takk for svar alle mann :D

Svar