2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av gorbys »

Kommer vel kanskje an på forbruket det ;-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Flanker »

En 1000cc parallelltwin bør vel ikke være den tørsteste motoren? De bør vel kunne få den ned på 0,5l/mil eller mindre?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Olav K »

For min del.... som ikke har planer om å krysse Sibir... betyr ikke et tankvolum på 20 liter all verden. Det er iallefall ikke DET som er avgjørende i tilfelle kjøp.
Mer er det opplevd komfort, kvalitet, specs og utstyr som vil legge tungen på vektskåla ift til kjøp.
Det er iallefall fortsatt den eneste japsesykkel som har sin egen "djevel" på skulderen min :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av AJ »

Tror nok jevnt over at de som er ute slike sykler også gjerne ser at syklene har god tankkapasitet slik at man slipper å tenke for mye på akkurat tørr tank på de lange eventyrturene med noe uforutsigbar tilgang til bensinstasjonene...

Men for all del, størrelsen på tanken vil nok likevel ikke være avgjørende om de fleste av de andre sjekkpunktene kan krysses av.
Blir litt på samme måte som å ikke utelukke en god sykkel pga. av den ikke har kardang...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av gorbys »

Det eg håper på er bra offroad egenskaper og lav vekt. Går mye rykter om 200kg og ender de opp i nærheten der så trur eg me har ein vinner. :-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Flanker »

En touringorientert utgave knipset av en papparazi i Tyskland... Med den jævligste "kamuflasjen" jeg noensinne har sett!

Bilde
Mer her: http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 26742.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Olav K »

Nytt bilde av "drømmesykkelen"! Usikker på om det er et offisielt bilde, men samma det...
Den ser lekker ut, møkkete og fin slik en adventuresykkel skal være :[-o< :prf
Honda CRF 1000L African Twin.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av ZnirlN »

Ser det bare er å gå til innkjøp av enda ett felgsett til min lille KTM 990 Olav :lol
Skal få noen fine turer i skog å mark vi :prf

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Flanker »

Det bildet der tror jeg er en PS jobb av de første bildene som kom av fronten og "True Adventure" som ble vist i fjor. Potta og salen stemmer ikke med produksjonssykkelen, blant annet. Men det gir jo uansett et visst inntrykk!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Flanker »

http://www.bike.no/video/her-er-nye-africa-twin" onclick="window.open(this.href);return false;

... Og mer detaljer kommer visstnok i morgen!

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Lasse Liten »

DCT er skumle greier... Stoler ikke på sånn teknologi, helt krise om noe sånt skjærer seg på langtur...
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Flanker »

DCT er valgfritt og koster nok ekstra også. Skulle jeg finne på å skrive kontrakt blir det nok uten, selv om det sikkert har sine fordeler også. Blir litt for scooter for min smak.

Spent på specs som kommer i morgen. Holder de den under 200 kg. og hvor mange Hk/Nm klemmer de ut av de 1000 kubikkene?

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Epylypzon »

11753687_915992028443908_6076068679476309001_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Lasse Liten »

Jeg tipper 120 hk og 199kg. Blir spennende når denne sykkelen dukker opp i motorsportens verden...
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin

Legg inn av Epylypzon »

HVIS den jeg har funnet der (lagt ut på Africa Twin lovers på FB. Så er tørrvekt 208kg uten abs og 94 hk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Svar