KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service osv

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5210
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service osv

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 27 jul 2020, 20:08
Nomade skrev: 27 jul 2020, 19:22 Var tilfeldigvis innom bloggen til Maria i dag, her er en rapport fra da hun hadde passert 130.000 Km på sin 1190 og hadde storservice i Østerrike.

http://www.ihaveadreamtravel.info/en/ma ... m-austria/
Artig og interessant lesning :thumleft .

Jeg kan i hvert fall skrive under på at 1,3 literer'n i 1290'en bare blir bedre og bedre jo lenger den går .
Har nevnt det før og nevner det (til det kjedsommelig... :-k ) gjerne igjen; den forrige 1290'en min var i sitt livs form da jeg byttet den inn i den jeg har nå.
Og den jeg har nå begynner også å kvikne til nå som den har passert 42K :crazy: .
Det er bare å glede seg :twothumbs:
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service osv

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 27 jul 2020, 21:56 Det er bare å glede seg :twothumbs:
Helt klart :D !
Disse syklene blir bare bedre og bedre når kilometerne rulller på :crazy: .
Inntil et visst punkt, selvfølgelig. Noe erfaringen til KTM bloggeren også viser.

Til uka blir det service på min på Lillehammer, som jeg kombinerer med en tur med kona bakpå. Har tenkt å kjøre Jotunheimvegen dagen før servicen skal tas og med overnatting på Lillehammer Turistsenter ikke langt unna Motorspeed, som skal gjøre servicejobben.
Også blir det en kveld på by'n i Lillehammer :) .

Og den 6. august blir drivlinja fornyet; nye drev, kjede og kjedeglider i tillegg til nye Mitas Terra Force-R dekk.
Da tenker jeg sykkelen blir som ny igjen og klar for nye eventyr resten av august og utover høsten :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5210
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service osv

Legg inn av dypen »

Kos dere :thumleft Alle kan glede seg, AJ, fruen og KTM’n :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar