Råd ved kjøp av BMW

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av Gordon »

Jeg går med tankegang om å bytte MC i 2015. Den jeg har i dag er min 4. Triumph som jeg er nok så fornøyde med, men den negativ holdninger fra både verksteder her i Norge og Triumph UK gjøre meg både oppgitt og frustrert. Hittil har jeg kjørte noen ganger til Karlstad i Sverige ved service, men det er 250ks hver vei. Fryktelig synd synes jeg. Jeg har kikket litt på en brukt BMW 2005/2006 K1200LT modell som friste meg, men dere som kjøre BMW kan kanskje gi meg tilbakemelding om hva som er positiv og det som er negativ med BMW, evt. hva jeg må se etter. På forhånd takk.
Gordon

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av Bjerknez »

Gordon skrev:Jeg går med tankegang om å bytte MC i 2015. Den jeg har i dag er min 4. Triumph som jeg er nok så fornøyde med, men den negativ holdninger fra både verksteder her i Norge og Triumph UK gjøre meg både oppgitt og frustrert. Hittil har jeg kjørte noen ganger til Karlstad i Sverige ved service, men det er 250ks hver vei. Fryktelig synd synes jeg. Jeg har kikket litt på en brukt BMW 2005/2006 K1200LT modell som friste meg, men dere som kjøre BMW kan kanskje gi meg tilbakemelding om hva som er positiv og det som er negativ med BMW, evt. hva jeg må se etter. På forhånd takk.
Gordon
Har ikke peiling på BMW, men hvorfor kjører du 25 mil helt til Karlstad når du kan til Alf Graarud Motor i Sarpsborg? Kun 9 mil fra Spikkestad til Sarpsborg i følge google maps.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av SuperMorten »

Har en 2005 RT, og har ikke noe å klage på. Den har passert 100K, og går som en klokke.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av Tobben84 »

Hei, litt avsporing, men trist å høre at du har negative erfaringer med Triumph i Norge. Jeg har akkurat kjørt Triumph på Bikerstreet i Stavanger, og er spent på samarbeidet mtp leveringen(har gjort en del endringer og div) og videre kontakt med de. Har vært middels fornøyd med de de siste årene i forbindelse med andre henvendelser/dekk osv, så forhåpentligvis viser de en annen side når jeg har svidd av et tresiffret antall tusinger der....

ps: kjedelig med Bmw da :vs hhihihihih

ZZR-Erling

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av ZZR-Erling »

LT...hakke peiling.
BMW generelt: bra verksted i Sandefjord og Hamar, bra med utstyr, godt utstyrte. Vettuge størrelser på bikene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av ArcticTiger »

Gløm de derre bimmer-greiene Gordon, det er for gamlinger. Få deg en 1050 Speed Triple R. Så holder du deg ung til sinns med et godt glis om kjeften.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av poulet_cavalier »

ArcticTiger skrev:Gløm de derre bimmer-greiene Gordon, det er for gamlinger. Få deg en 1050 Speed Triple R. Så holder du deg ung til sinns med et godt glis om kjeften.
Gamlinger?? Dummeste jeg har hørt i år (men året er jo ikke over ennå) ;-)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av Flanker »

Jeg er 37... Er jeg gamling da? Føler meg ihvertfall ikke gammel, og jeg kjører BMW. Beste sykkelen jeg har hatt!

ZZR-Erling

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av ZZR-Erling »

Er nå BMW som har de mest avanserte bikene, kjappeste, mest sportslige og mest turingvennlige..noe for enhver smak! :-)

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av Gielas »

ArcticTiger skrev:Gløm de derre bimmer-greiene Gordon, det er for gamlinger. Få deg en 1050 Speed Triple R. Så holder du deg ung til sinns med et godt glis om kjeften.
Hmmrfff :evil
Kanskje jeg allikevel skal nyte kirkekaffen 11. Januar?? :knegg
SuperMorten skrev:Har en 2005 RT, og har ikke noe å klage på. Den har passert 100K, og går som en klokke.
Støtter SuperMorten jeg , har en 2013 R1200GS, går òg som ei klokke :prop:
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av Gordon »

Bjerknez skrev:
Gordon skrev:Jeg går med tankegang om å bytte MC i 2015. Den jeg har i dag er min 4. Triumph som jeg er nok så fornøyde med, men den negativ holdninger fra både verksteder her i Norge og Triumph UK gjøre meg både oppgitt og frustrert. Hittil har jeg kjørte noen ganger til Karlstad i Sverige ved service, men det er 250ks hver vei. Fryktelig synd synes jeg. Jeg har kikket litt på en brukt BMW 2005/2006 K1200LT modell som friste meg, men dere som kjøre BMW kan kanskje gi meg tilbakemelding om hva som er positiv og det som er negativ med BMW, evt. hva jeg må se etter. På forhånd takk.
Gordon
Har ikke peiling på BMW, men hvorfor kjører du 25 mil helt til Karlstad når du kan til Alf Graarud Motor i Sarpsborg? Kun 9 mil fra Spikkestad til Sarpsborg i følge google maps.

Ca. 1 år siden spurte jeg Graarud om pris og tid det tar for å skifte bakhjuls lagre på min Sprint. Svar de ga meg var at de hadde aldri skiftet lagre på en Sprint før og det var normale med litt slitasje. Vel dette svar imponerte ikke meg. Sprint'n min var 13 år gammel på det tidspunkt og AMD i Oslo anbefalt at jeg bytte lagre p.g.a. slitasje. F.y.i. jeg har hatt dårlig erfaring med både AMD i Oslo og Classic Motorcycles i Sem, derfor spurte jeg Graarud. Da jeg hadde en Speed Triple brukte jeg Triumph i Strømstad, men de gikk konk og det nærmeste i Sverige var Eurospeed i Karlstad. Service innstilling hos Eurospeed er helt noe annet enn Triumph her i Norge. I tillegg tilbys Triumph i Sverige en låne sykkel mens du vente. Jeg har ikke kjennskap til Triumph i Stavanger, uansett det er alt for langt under. Service innstilling/holdning/attitude or whatever er alpha og omega på verkstede. Å ble møtt av daff, sur eller negativ innstilt verksted personnel er etter min meningen bad news. Det holder med bare et besøk.
Gordon

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av Bjerknez »

Gordon skrev:
Bjerknez skrev:
Gordon skrev:Jeg går med tankegang om å bytte MC i 2015. Den jeg har i dag er min 4. Triumph som jeg er nok så fornøyde med, men den negativ holdninger fra både verksteder her i Norge og Triumph UK gjøre meg både oppgitt og frustrert. Hittil har jeg kjørte noen ganger til Karlstad i Sverige ved service, men det er 250ks hver vei. Fryktelig synd synes jeg. Jeg har kikket litt på en brukt BMW 2005/2006 K1200LT modell som friste meg, men dere som kjøre BMW kan kanskje gi meg tilbakemelding om hva som er positiv og det som er negativ med BMW, evt. hva jeg må se etter. På forhånd takk.
Gordon
Har ikke peiling på BMW, men hvorfor kjører du 25 mil helt til Karlstad når du kan til Alf Graarud Motor i Sarpsborg? Kun 9 mil fra Spikkestad til Sarpsborg i følge google maps.

Ca. 1 år siden spurte jeg Graarud om pris og tid det tar for å skifte bakhjuls lagre på min Sprint. Svar de ga meg var at de hadde aldri skiftet lagre på en Sprint før og det var normale med litt slitasje. Vel dette svar imponerte ikke meg. Sprint'n min var 13 år gammel på det tidspunkt og AMD i Oslo anbefalt at jeg bytte lagre p.g.a. slitasje. F.y.i. jeg har hatt dårlig erfaring med både AMD i Oslo og Classic Motorcycles i Sem, derfor spurte jeg Graarud. Da jeg hadde en Speed Triple brukte jeg Triumph i Strømstad, men de gikk konk og det nærmeste i Sverige var Eurospeed i Karlstad. Service innstilling hos Eurospeed er helt noe annet enn Triumph her i Norge. I tillegg tilbys Triumph i Sverige en låne sykkel mens du vente. Jeg har ikke kjennskap til Triumph i Stavanger, uansett det er alt for langt under. Service innstilling/holdning/attitude or whatever er alpha og omega på verkstede. Å ble møtt av daff, sur eller negativ innstilt verksted personnel er etter min meningen bad news. Det holder med bare et besøk.
Gordon
Men kunne du ikek bare sagt at dem skulle bytte det allikevel?

Hørtes ut for meg som en ganske tynn grunn for å kutte ut en forhandler fullstendig grunnet en episode. Jeg har vertfall ingenting å utsette på servic'en hos Graarud Motor så langt. De på verkstedet er veldig hyggelige og Alf skjøl er en trivelig og tolmodig mann. Men er så klart kjipt at du har hatt en litt negativ opplevelse. Da vet jeg vertfall om en drøss av bilverkstader JEG skulle hold meg unna hvis jeg hadde lagt EN episode til grunn. Jeg tror alle kan feile og eller gjøre en feilvurdering. Dessuten så sparer du uhorvelig mange mil :thumleft

ZZR-Erling

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:
Gordon skrev:
Bjerknez skrev:
Gordon skrev:Jeg går med tankegang om å bytte MC i 2015. Den jeg har i dag er min 4. Triumph som jeg er nok så fornøyde med, men den negativ holdninger fra både verksteder her i Norge og Triumph UK gjøre meg både oppgitt og frustrert. Hittil har jeg kjørte noen ganger til Karlstad i Sverige ved service, men det er 250ks hver vei. Fryktelig synd synes jeg. Jeg har kikket litt på en brukt BMW 2005/2006 K1200LT modell som friste meg, men dere som kjøre BMW kan kanskje gi meg tilbakemelding om hva som er positiv og det som er negativ med BMW, evt. hva jeg må se etter. På forhånd takk.
Gordon
Har ikke peiling på BMW, men hvorfor kjører du 25 mil helt til Karlstad når du kan til Alf Graarud Motor i Sarpsborg? Kun 9 mil fra Spikkestad til Sarpsborg i følge google maps.

Ca. 1 år siden spurte jeg Graarud om pris og tid det tar for å skifte bakhjuls lagre på min Sprint. Svar de ga meg var at de hadde aldri skiftet lagre på en Sprint før og det var normale med litt slitasje. Vel dette svar imponerte ikke meg. Sprint'n min var 13 år gammel på det tidspunkt og AMD i Oslo anbefalt at jeg bytte lagre p.g.a. slitasje. F.y.i. jeg har hatt dårlig erfaring med både AMD i Oslo og Classic Motorcycles i Sem, derfor spurte jeg Graarud. Da jeg hadde en Speed Triple brukte jeg Triumph i Strømstad, men de gikk konk og det nærmeste i Sverige var Eurospeed i Karlstad. Service innstilling hos Eurospeed er helt noe annet enn Triumph her i Norge. I tillegg tilbys Triumph i Sverige en låne sykkel mens du vente. Jeg har ikke kjennskap til Triumph i Stavanger, uansett det er alt for langt under. Service innstilling/holdning/attitude or whatever er alpha og omega på verkstede. Å ble møtt av daff, sur eller negativ innstilt verksted personnel er etter min meningen bad news. Det holder med bare et besøk.
Gordon
Men kunne du ikek bare sagt at dem skulle bytte det allikevel?

Hørtes ut for meg som en ganske tynn grunn for å kutte ut en forhandler fullstendig grunnet en episode. Jeg har vertfall ingenting å utsette på servic'en hos Graarud Motor så langt. De på verkstedet er veldig hyggelige og Alf skjøl er en trivelig og tolmodig mann. Men er så klart kjipt at du har hatt en litt negativ opplevelse. Da vet jeg vertfall om en drøss av bilverkstader JEG skulle hold meg unna hvis jeg hadde lagt EN episode til grunn. Jeg tror alle kan feile og eller gjøre en feilvurdering. Dessuten så sparer du uhorvelig mange mil :thumleft
Enig, har også god erfaring med AGM!

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av Kmann »

poulet_cavalier skrev:
ArcticTiger skrev:Gløm de derre bimmer-greiene Gordon, det er for gamlinger. Få deg en 1050 Speed Triple R. Så holder du deg ung til sinns med et godt glis om kjeften.
Gamlinger?? Dummeste jeg har hørt i år (men året er jo ikke over ennå) ;-)
:thumleft Enig, jeg er 53, kjører BMW og jeg går og som ei klokke :lol

Men LT da...??? :[-X :scratch Det er jo veldig digert og tungt og riktignok et flaggskip en gang, hvordan de er å gjøre noe med selv har jeg mine tvil om... skeptisk :-k
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Råd ved kjøp av BMW

Legg inn av ojda »

Kmann skrev:
poulet_cavalier skrev:
ArcticTiger skrev:Gløm de derre bimmer-greiene Gordon, det er for gamlinger. Få deg en 1050 Speed Triple R. Så holder du deg ung til sinns med et godt glis om kjeften.
Gamlinger?? Dummeste jeg har hørt i år (men året er jo ikke over ennå) ;-)
:thumleft Enig, jeg er 53, kjører BMW og jeg går og som ei klokke :lol

Men LT da...??? :[-X :scratch Det er jo veldig digert og tungt og riktignok et flaggskip en gang, hvordan de er å gjøre noe med selv har jeg mine tvil om... skeptisk :-k
SuperMorten " sin er "Drittung", den veier jo 229 kg tørr :[-X
Min veier bare 229 kg :P :p Da må det være deilig å kaste seg på din sykkel,
for å svinse lett bortover. Den veier jo tros alt kun fattige 229 kg :lol

(Vekter er tatt fra Wikkipedia) :roll
Sist redigert av ojda den 17 des 2014, 22:25, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar