Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:
Snikendeugle skrev: - Shorty hendler. Komplimenterer Duke som en leken sykkel. Mye enklere å bruke én finger på hendlene.
Brukte du originale? Jeg kjøpte et sett på på ebay men de passa ikke. :scratch
JK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Jeg har EVO-kam, DNA S1 og S2, fjerna katalysator og remapping fra KTM. Merka stor forskjell fra ca 5000 RPM og opp. Jeg har også dreva om slik som Snikende nevner ovenfor at kan definitivt anbefale det. Kevs o2 mod har jeg også. Min daua på tomgang og til tider når jeg tok inn clutchen før jeg montert EVO-kam.
Jeg kjøpte skikkelig billige Shorty hendler fra Ebay. Den første pakken jeg fikk passet ikke bremsehendelen med fordi de sendte feil feste, men jeg fikk riktig så snart jeg nevnte det uten noe ekstra hassle.

Bestilt de samme typene for RC390'en min nå :).

Vedr. kam, tok du en 15 minutters "idle reset" etter installasjon? Det vil si å starte sykkelen og la den stå i 15 minutter på tomgang uten å røre gassrulla. Da skal ECU ta en "reset" og justere seg etter forholdene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Kimhof skrev:Okei! Betaler man mye for alt det der ca da?
Mja...

Dreving er et par hundre kroner.

Kev's O2 mod er ca. 1000 kroner

DNA S1 og DNA S2 luftfiltercover:
https://www.e-dnafilters.com/product/Mo ... Air-Filter

https://www.e-dnafilters.com/product/St ... er-Stage-2

Eksos:
Siden du allerede har Akrapovic slip-on endestykket, så kan du komme unna med et link-rør fra f.eks. Leovince som passer sammen originalt + Akrapovic for å eliminrere katalysator. Koster ca. 1500,-. AMD vet jeg har dette.


EVO2 Kamen kjøpte jeg "brukt" (men ubrukt), så jeg er litt usikker på den vanlige nyprisen er for dette. Husker ikke hva jeg betalte heller forsåvidt...

PowerParts setet er vel rundt 1500kroner også mener jeg å huske.

Rearsets kjøpte jeg i flere deler pga. Lamoi fra forumet hadde litt over et halvt sett liggende. Jeg kjøpte kun de resterende enkeltdelene fra AMD. Tipper hele kittet ligger på rundt 2000 kroner. Men om du allerede har Duke R så er ikke dette noe å tenke på, siden du har det allerede på sykkelen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:
Trondgv skrev:
Snikendeugle skrev: - Shorty hendler. Komplimenterer Duke som en leken sykkel. Mye enklere å bruke én finger på hendlene.
Brukte du originale? Jeg kjøpte et sett på på ebay men de passa ikke. :scratch
JK95 skrev:Ingen her som har prøvd EVO-kam i samme slengen? :)
Jeg har EVO-kam, DNA S1 og S2, fjerna katalysator og remapping fra KTM. Merka stor forskjell fra ca 5000 RPM og opp. Jeg har også dreva om slik som Snikende nevner ovenfor at kan definitivt anbefale det. Kevs o2 mod har jeg også. Min daua på tomgang og til tider når jeg tok inn clutchen før jeg montert EVO-kam.
Jeg kjøpte skikkelig billige Shorty hendler fra Ebay. Den første pakken jeg fikk passet ikke bremsehendelen med fordi de sendte feil feste, men jeg fikk riktig så snart jeg nevnte det uten noe ekstra hassle.

Bestilt de samme typene for RC390'en min nå :).

Vedr. kam, tok du en 15 minutters "idle reset" etter installasjon? Det vil si å starte sykkelen og la den stå i 15 minutter på tomgang uten å røre gassrulla. Da skal ECU ta en "reset" og justere seg etter forholdene.
Har du link til de på ebay? Antar at vis de passer 390en din så passer de min også.
Forhandler sa de tok den 15 min idle reseten. Jeg gjorde det også selv, men merka ikke noe forskjell etter jeg gjorde det.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Det er forskjellige master sylindere og clutch på RC390 og Duke 690.

Bremsehendel for en Duke 690 passer ikke med en Duke 690R da de også bruker forskjellige master sylindere.
Det er til og med forskjeller i hendlene for Duke 690 2016 modellen vs eldre har jeg hørt.

Muulig vi er inne på noe for din sykkel her:
http://www.ebay.com/itm/Short-Brake-Clu ... -w&vxp=mtr

Prisene for disse er latterlige lave, men kvaliteten har det ikke vært noe å si på for de jeg hadde i hvert fall.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Hansien »

Kev's 02 mod montert på duken og nettopp kommet inn etter prøvekjøring.
Vell verdt pengene!
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Hansien skrev:Kev's 02 mod montert på duken og nettopp kommet inn etter prøvekjøring.
Vell verdt pengene!
Ikkesant! :twothumbs: :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Hansien »

Snikendeugle skrev: Ikkesant! :twothumbs: :prf
Helt knall oppgradering som faller under kategorien must do.

Neste blir vel å montere drevene forrige eier hadde kjøpt så den blir litt kvikkere fra bunn av. Men det får vente til vinteren igjen.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av HeHy »

Blaamand skrev:
HeHy skrev:
Snikendeugle skrev:
HeHy skrev:Noen som har erfaring med at sykkelen topper ut før den bør? Sykkelen min nekter omtrent å opp i mer enn 150km/t og da har jeg vel egentlig 6. Gir igjen... Vet ikke hvorfor heller, tenker kanskje clutch, men da burde jeg vel merka at omdreiningene skulle økt og farta ikke?
2008 modell, 25500km
Har uansett tenkt å dreve den ned et hakk fremme, men sykkelen skal vel klare minst 180 ish og egentlig opp o 190 (på speedo i hvertfall)?
En helt standard 2011 Duke 3 skal vel egentlig klare så mye som litt over 190 også, men nå har den litt større boring enn 2008 modellen da om jeg husker rett (?).

Høres definitivt ut som om noe er galt.
Duke3 er kliss lik SM fra 2008-2011 i motorperspektiv. Så ja er enig med deg.
Derfor jeg tror det er clutchen som tuller, problemet er bare det at den går ikke unormalt opp i turtall under pådrag (som sluring ved slitt clutch vill gitt), men det virker som den mister krefter når det jeg tror er "slipper"clutch funksjonen skulle stramma opp clutchen ved pådrag. Derfor mistenker jeg den/slitt clutch. Skal åpne opp og måle lamellene og fjærene senere en gang.

Funnet noe mer ut av det?
Har funnet ut av krafttyven. Forrige eier solgte meg sykkelen og sa det var fulleffekt uten å vite at den faktisk ikke var det. Forhandler som hadde mappet om sykkelen hadde glemt at på de eldre modellene lc4 kom med 2 ECUer, en til gasspjeldet og en til fuel injectionen. Forhandler hadde glemt gasspjeldmappinga, som igjen gjorde at sykkelen kutte veldig tidlig.
Sykkelen går som et uvær nå.
Fikk tipset av en som jobber på AMD i Oslo gjennom et 690 forum på Facebook. Forhandler gjorde mappinga uten kostnad :)

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Hansien »

Noen som vet om man må bytte katalysator eller skaffe catkiller for å montere belly Pan på duke? De syklene jeg ser som har katalysator har akra sin lille variant.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Hansien skrev:Noen som vet om man må bytte katalysator eller skaffe catkiller for å montere belly Pan på duke? De syklene jeg ser som har katalysator har akra sin lille variant.
Det spørs hvilken belly pan du sikter til.
Om du mener den oransje, så passer den uansett hva du har, men den ser jo ikke ut med mindre du har original katalysator på sykkelen.

Akra anlegget har forsåvidt ingen katalysator, men en "pre-silencer" under sykkelen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Hansien »

Sikter til de som er heldekkende for katalysator/pre-silencer.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Da må du fjerne orginal katalysator, ja. Det er ikke plass til den med "racing" belly pan'en som du nevner.
Et bra billig alternativ er Leovince Link Pipe. Sykkel bør mappes om ved bytte.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Hansien »

Det jeg fryktet. Og blir det først til at jeg ordner meg en cat-killer vil dette fjerne katalysatoren som er akkurat det jeg vil skjule og da er det ikke behov for en belly pan lengre i mine øyner.

Hvor i Oppland, eventuelt østlandet, kan man få sykler mappet?
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av 45316 »

Tipper motorspeed Lillehammer gjør det.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Alle KTM Autoriserte forhandlere kan gi deg ny mapping:
http://www.ktm.com/no/dealer/

Mappingen de har tilgjengelig (EVO2 map, også kalt Akra map) tar egentlig også høyde for at du har et mer åpent luftinntak, så det anbefales å bytte ut luftfiltercoveret med f.eks. DNA S2 som er mye billigere enn å bytte ut hele luftfilterboksen til Powerparts luftfilter boks som egentlig bare har to ekstra hull i seg.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar