BMW R1200GS

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: BMW R1200GS

Legg inn av jhn »

Super Glide Custom skrev:Gratulerer med skikkelig fin sykkel. :thumleft Sliter sjøl med en gryende GS feber :-)å
Da er det bare å lene seg tilbake, passe på å få nok væske, knaske febernedsettende piller, og vente til det går over.
God bedring :knegg
Fin sykkel, men litt for oppskrytt etter min mening. Omtalen den får i forhold til andre sykler står ikke helt i stil med den kvalitetsforskjellen man opplever. Det er vel få merker som har like mange recalls som BMW, og GS ligger høyt på lista har jeg inntrykk av.
Må vel presisere at jeg har ikke noe statistikk, det er bare et inntrykk

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

jhn skrev:
Super Glide Custom skrev:Gratulerer med skikkelig fin sykkel. :thumleft Sliter sjøl med en gryende GS feber :-)å
Da er det bare å lene seg tilbake, passe på å få nok væske, knaske febernedsettende piller, og vente til det går over.
God bedring :knegg
Fin sykkel, men litt for oppskrytt etter min mening. Omtalen den får i forhold til andre sykler står ikke helt i stil med den kvalitetsforskjellen man opplever. Det er vel få merker som har like mange recalls som BMW, og GS ligger høyt på lista har jeg inntrykk av.
Må vel presisere at jeg har ikke noe statistikk, det er bare et inntrykk
Pffft
:bl3

Det eneste som er bedre enn en GS:
2gs.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: BMW R1200GS

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev:Det er vel få merker som har like mange recalls som BMW, og GS ligger høyt på lista har jeg inntrykk av.
Må vel presisere at jeg har ikke noe statistikk, det er bare et inntrykk
Når BMW gjør dette etter 2 kjente feil, og over 8000 solgte (ref 2014 R1200RT), sier dette mere om seriøsiteten enn om svakheter. Jeg vil ikke tråkke på noen som helst, verken merker eller brukere, men vi har vel hatt folk her ned paraktisk talt ny sykkel og motorhavari, hvor det kanskje burde vært recalls på et tidligere tidspunkt.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: BMW R1200GS

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:
jhn skrev:Det er vel få merker som har like mange recalls som BMW, og GS ligger høyt på lista har jeg inntrykk av.
Må vel presisere at jeg har ikke noe statistikk, det er bare et inntrykk
Når BMW gjør dette etter 2 kjente feil, og over 8000 solgte (ref 2014 R1200RT), sier dette mere om seriøsiteten enn om svakheter. Jeg vil ikke tråkke på noen som helst, verken merker eller brukere, men vi har vel hatt folk her ned paraktisk talt ny sykkel og motorhavari, hvor det kanskje burde vært recalls på et tidligere tidspunkt.
Joda, BMW er helt klart seriøse, ingen tvil om det. Jeg tenker ikke på noen spesielle årstall, men et jevnt sig av recalls opp gjennom årene. Når BMW har et rykte om suveren kvalitet (blandt eierne), så er det jo en smule merkelig at de er så plaget med "småfeil" som ender med recalls av nær sagt alle modeller på et eller annet tidspunkt.
Hvilket motorhavari du tenker på vet jeg ikke, heller ikke om det er et gjentagende problem på den modellen, men det skjer sikkert med alle merker inn i mellom.
Men jeg kan godt tenke meg en BMW, en K 12/1300 :prop: ... til tross for den litt tvilsomme kvaliteten :-)å

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

jhn skrev: Men jeg kan godt tenke meg en BMW, en K 12/1300 :prop: ... til tross for den litt tvilsomme kvaliteten :-)å
Det kunne jeg også men det går nok ikke...
aidan-obesity.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

ZZR-Erling

Re: BMW R1200GS

Legg inn av ZZR-Erling »

BMW blir knallgode etter noen år! De første årgangene må regne med recals. GS, RT og K serien er gode eksempler.

Nå har jo jeg hatt endel bikes og fulgt med på merkeforum. Min 08 ZZR1400 begynte å svette i toppdekselpakninga på v side foran. Det gjør de fleste...men ingen recal, dog hadde 07'en recal pga for hardt tildradde motorfester. Dette ga endel havarerte rammer, også i Norge.

BMW følger godt opp sine kunder.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

Super Glide Custom skrev:Gratulerer med skikkelig fin sykkel. :thumleft Sliter sjøl med en gryende GS feber :-)å
Takk for det :vs Den feberen du snakker om lindres fint med en GS ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Super Glide Custom skrev:Gratulerer med skikkelig fin sykkel. :thumleft Sliter sjøl med en gryende GS feber :-)å
Da er det bare å lene seg tilbake, passe på å få nok væske, knaske febernedsettende piller, og vente til det går over.
God bedring :knegg
Fin sykkel, men litt for oppskrytt etter min mening. Omtalen den får i forhold til andre sykler står ikke helt i stil med den kvalitetsforskjellen man opplever. Det er vel få merker som har like mange recalls som BMW, og GS ligger høyt på lista har jeg inntrykk av.
Må vel presisere at jeg har ikke noe statistikk, det er bare et inntrykk
Nå vet jeg ikke helt hvilken erfaring du selv har som begrunner ditt utsagn, mulig du har lang erfaring med GS'er siden du mener omtalen GS'er får er oppskrytt.

For min del etter tredje GS er at skrytet ikke er oppskrytt, men dette er bare mitt inntrykk. Som jeg så fint har uttrykt i en annen tråd, så er dette en av verdens beste motorsykler.
Kvaliteten man opplever er etter min smak i en annen klasse enn det meste annet jeg har hatt eller prøvd, og etter min erfaring er BMW veldig flinke til å rette feil ubemerket her i Norge.
Som i bilverdenen tror jeg at åpne recalls er en viktig åpenhet mellom produsenten og forbrukeren. Det finnes nok av eksempler der skjulte recalls blir tatt på servicer uten at kundene får høre om dette. Toyota, som er så perfekt , gjør nettopp mye av dette.
Med alle mine GS'er har det vært recalls, men jeg er veldig glad for at BMW ordner dette når jeg har doningen på service. Alternativet hadde vært mye verre, og jeg føler meg veldig trygg når disse blir utført.
At produsenten velger å rette opp i småbugs uten kostnader på en service man likevel må ha ser jeg som et ikke problem. Når kvalitetene ellers er skyhøye på produktet overskygger dette recalls totalt for min del.
Jeg har også forståelse for muligeter for recalls når en produsent er innovativ og tør satse på fremskritt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
lmlervik
Innlegg: 12
Registrert: 29 jun 2014, 15:42
Motorsykkelen din: BMW R1250GS Adv 2021
Sted: Vestnes

Re: BMW R1200GS

Legg inn av lmlervik »

For hva det er verdt: Jeg har kjørt min 2010 R1200GS 8000km i sommer, bruker den daglig på jobb og skal på telttur til helga, alt sammen uten problemer. Den oppfører seg på en måte som gjør at jeg hvert eneste øyeblikk har tillit til sykkelen, den ligger klistret til asfalten og flyter trygt over grusen. Som på alle andre mulige tekniske digser på denne jord vil det være ting som ikke funker, men jeg går i hvert fall god for GS'en slik jeg kjenner den. Fantastisk sykkel! :thumleft

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

lmlervik skrev:For hva det er verdt: Jeg har kjørt min 2010 R1200GS 8000km i sommer, bruker den daglig på jobb og skal på telttur til helga, alt sammen uten problemer. Den oppfører seg på en måte som gjør at jeg hvert eneste øyeblikk har tillit til sykkelen, den ligger klistret til asfalten og flyter trygt over grusen. Som på alle andre mulige tekniske digser på denne jord vil det være ting som ikke funker, men jeg går i hvert fall god for GS'en slik jeg kjenner den. Fantastisk sykkel! :thumleft

Ja det er vel slik de fleste av oss som har oppdaget og blitt forelsket i denne sykkelen :thumleft Velkommen til forumet selv om det er en liten stund siden du kom :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
lmlervik
Innlegg: 12
Registrert: 29 jun 2014, 15:42
Motorsykkelen din: BMW R1250GS Adv 2021
Sted: Vestnes

Re: BMW R1200GS

Legg inn av lmlervik »

Bringisen skrev:
lmlervik skrev:For hva det er verdt: Jeg har kjørt min 2010 R1200GS 8000km i sommer, bruker den daglig på jobb og skal på telttur til helga, alt sammen uten problemer. Den oppfører seg på en måte som gjør at jeg hvert eneste øyeblikk har tillit til sykkelen, den ligger klistret til asfalten og flyter trygt over grusen. Som på alle andre mulige tekniske digser på denne jord vil det være ting som ikke funker, men jeg går i hvert fall god for GS'en slik jeg kjenner den. Fantastisk sykkel! :thumleft

Ja det er vel slik de fleste av oss som har oppdaget og blitt forelsket i denne sykkelen :thumleft Velkommen til forumet selv om det er en liten stund siden du kom :vs
Takker for det! :vs

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R1200GS

Legg inn av tagesk »

poulet_cavalier skrev:GS vs 1190
Veldig bra og viser godt forskjellig motorkarakteristikk. Høyt dreiemoment mot mange hestekrefter.
Så kan kjøperen velge: En sykkel som drar godt fra 0 til 100 km/t eller en som drar godt fra 100 til 245 km/t.

Det er åpenbart for meg hva som er mest nyttig, og som man har mest glede av i hverdagen.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

Jeg er helt enig og dette har jeg vært med å diskutere før. For min del er jeg ikke i tvil om hva som er viktigst for meg.
Kjører ytterst sjelden over 220 km/t , godt drag til enhver tid derimot ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

For tung til off-roading sa de:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=JRTnUz- ... e=youtu.be[/video]
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Svar