Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Online
mekkern
Innlegg: 7578
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av mekkern »

Ikke alle har samme jaget/gleden/nytten/interessen av å ha det "feteste-beste-raskeste-største-blankeste-dyreste-mestnaboimponerende-lengstmuliginnibushen/utpåsteppene"

Finner stor glede i å rasere et kjøretøy som konstruktørene har brukt masse energi på å produsere. :-J
og lage noe ikke ALLE andre har...bedre eller dårligere?tja.. til hva da?komme seg frem med?komfort? skal jeg kjøre veldig langt og ha komfort og varme/kjølig/tørt så tar jeg BILEN.fart er ikke et tema egentlig da de fleste 125ccm sykler holder til å miste lappen.

Motorsykkel for meg er det helt enkle -en motorisert sykkel som gjør at jeg kan kjenne fartsvinden lukte naturen og oppleve nye steder uten å få hjerneblødning av pedaltråkkinga.

er sykkelen stygg eller uintressang så får jeg ha den i fred også.. :jada:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av SuperMorten »

dag-zzr skrev:Er vel helt greit om man liker litt stæsj og mekking. Og ikke skal kjøre lengere enn til nærmeste kafe. :-k De som kjører lengre enn dette har vel ofte en annen sykkel til turbruk i tillegg. :scratch

Ser ingen grunn til å snakke nedsettende om andre sitt valg av sykkel. Det er opp til hver enkelt om valget av sykkel ikke er en Kawasaki :knegg
Og der er vi inne på noe viktig. Leste nettopp i en annen tråd, massiv kritikk av et bestemt merke fra Tyskland. Det som forundrer meg er at de som kjører merket forsvarer det, mens kritikere har hørt om en kamerat som visste om en som hadde hatt osv, eller 2013 versjonen: "leste det på nettet".. Er det misunnelsen som er større enn seksualdriften? Eller er det bare for å rettferdiggjøre at lommeboka ikke er stor nok, eller som i mitt tilfelle, at kjerringa sitter på lommeboka...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
mekkern
Innlegg: 7578
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av mekkern »

Eller at noen kjenner til problemer (som merkefantaster/brukt mye penger på velger å overse,) og av den grunn ikke vil bruke pengene sine på dettte.

Er faktisk personer med økonomi LANGT over det som skal til for å kjøpe et bestemt merke/modell som velger dette bort av forskjellige grunner.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av Relax »

[quote=
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4gVPxPdNLwA[/video]
Legg merke til sykkern til Captain America, den har ikke forbrems :D[/quote]


Hvis man ser litt på HD's hjemland...og tilbake 50-60 år ....lange sletter med en halv dagsmars til neste kryss...og kanskje en motbakke til kvelden... så skjønner man litt at antall gir,,,forbrems osv ikke var hva de prioriterte høyest... Det var heller ikke MC verksted alle veier , og det var kjekt med sykler som var enkle å reparere , hvor man kunne kjøper skruer & mutter på jernhandlen.....klippe ut pakningber i "papp" og nesten bytte girkasse langs veien om men trengte det.. Det ble ..og er ... en "kult" ..
"Do the right thing"

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av SuperMorten »

Men jeg skjønner ikke poenget. Da jeg var på jakt etter ny sykkel, kikket jeg bl.a. på HD. Da var det flere som kom og advarte meg. Måtte ikke kjøpe sånt. "Du må skru i to timer pr time kjøring".. Samtlige uttalelser kom fra folk som aldri hadde eid en MC, og ihvertfall ikke HD. Snakket tilfeldigvis med en HD eier like etter. Han var kjempefornøyd, og skulle aldri ha noe annet.

Av en eller annen grunn er dette et MC fenomen, så vidt jeg kan se. Opplever ikke det samme når det gjelder bil, eller kvinnfolk for den saks skyld. Det skulle tatt seg ut om en kollega kommer bort og påpeker feil på den nye dama di :lol:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev: .... eller kvinnfolk for den saks skyld. Det skulle tatt seg ut om en kollega kommer bort og påpeker feil på den nye dama di :lol:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
"Du, den der bør du kvitte deg med ... altfor høyt forbruk, det renner store mengder uforbrent drivstoff ut av eksosrøret, den svetter en del, holder ikke på vannet, meget tung, alfor myk og svampete bak, svak motor, generelt dårlig finish ... men en god sal og stor lastekapasitet"

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av superduper »

SuperMorten skrev:Men jeg skjønner ikke poenget. Da jeg var på jakt etter ny sykkel, kikket jeg bl.a. på HD. Da var det flere som kom og advarte meg. Måtte ikke kjøpe sånt. "Du må skru i to timer pr time kjøring".. Samtlige uttalelser kom fra folk som aldri hadde eid en MC, og ihvertfall ikke HD. Snakket tilfeldigvis med en HD eier like etter. Han var kjempefornøyd, og skulle aldri ha noe annet.

Av en eller annen grunn er dette et MC fenomen, så vidt jeg kan se. Opplever ikke det samme når det gjelder bil, eller kvinnfolk for den saks skyld. Det skulle tatt seg ut om en kollega kommer bort og påpeker feil på den nye dama di :lol:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Så må man huske å skille mellom de ulike modellene da.. Stor forskjell på f.eks en ironhead og evo motor i forhold til driftsikkerhet.. Tror det oppstår en del missforståelser nettopp pga dette :P

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

mekkern skrev:Ikke alle har samme jaget/gleden/nytten/interessen av å ha det "feteste-beste-raskeste-største-blankeste-dyreste-mestnaboimponerende-lengstmuliginnibushen/utpåsteppene"

Finner stor glede i å rasere et kjøretøy som konstruktørene har brukt masse energi på å produsere. :-J
og lage noe ikke ALLE andre har...bedre eller dårligere?tja.. til hva da?komme seg frem med?komfort? skal jeg kjøre veldig langt og ha komfort og varme/kjølig/tørt så tar jeg BILEN.fart er ikke et tema egentlig da de fleste 125ccm sykler holder til å miste lappen.

Motorsykkel for meg er det helt enkle -en motorisert sykkel som gjør at jeg kan kjenne fartsvinden lukte naturen og oppleve nye steder uten å få hjerneblødning av pedaltråkkinga.

er sykkelen stygg eller uintressang så får jeg ha den i fred også.. :jada:
Enig og en annen ting er hva skal definere hva som er bedre eller dårligere og hvem som skal definere det? :D
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

SuperMorten skrev: Av en eller annen grunn er dette et MC fenomen, så vidt jeg kan se. Opplever ikke det samme når det gjelder bil, eller kvinnfolk for den saks skyld. Det skulle tatt seg ut om en kollega kommer bort og påpeker feil på den nye dama di :lol:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
HeHe ja da hadde det blitt spetakkel. :lol
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:
SuperMorten skrev: .... eller kvinnfolk for den saks skyld. Det skulle tatt seg ut om en kollega kommer bort og påpeker feil på den nye dama di :lol:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
"Du, den der bør du kvitte deg med ... altfor høyt forbruk, det renner store mengder uforbrent drivstoff ut av eksosrøret, den svetter en del, holder ikke på vannet, meget tung, alfor myk og svampete bak, svak motor, generelt dårlig finish ... men en god sal og stor lastekapasitet"
Og så topper du det med å si: "Hu ser ut til å ha kjøreegenskaper som ei trillebår". :P :p
Tut & Kjør!

Online
mekkern
Innlegg: 7578
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av mekkern »

jonnykr skrev:Og så topper du det med å si: "Hu ser ut til å ha kjøreegenskaper som ei trillebår". :P :p
Neida hu "ligger bra på veien" :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av Zadnez »

Jeg har selv en Dyna FatBob og elsker den sykkelen. Da irriterer det meg at folk, så snart jeg stopper, starter en diskusjon hvor de påpeker hvor elendig Harley er. Enig i at dette er typisk MC kjørere. Kunne aldri tenkt meg å si noe annet enn at folk har "kul" sykkel om de spør etter at de har kjøpt. Spør de før de kjøper går det an å komme med råd derimot. Folk flest er stolte av syklene sine, og liker ikke nedsettende kommentarer om de.

Synes JEG:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

mekkern skrev:
jonnykr skrev:Og så topper du det med å si: "Hu ser ut til å ha kjøreegenskaper som ei trillebår". :P :p
Neida hu "ligger bra på veien" :lol
HeHe, NICE! :P :p
Tut & Kjør!

Godtvoksen

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av Godtvoksen »

jonnykr skrev:
Ellers, siden noen var inne på traktor her:
Bilde
Det er drømmesykkelen... :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av Busa Trond »

Selv om denne ikke er en gammel og hjemmelaget Café Racer, så er det noe flott over denne Benelli TNT 1130 :thumleft


[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... JNSJrNJjlU[/video]

Svar