Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

OMAAS skrev:Hva med denne laget av kaffeemaschine.http://www.kaffee-maschine.net/html/en/html/home.php

Bilde
Dritlekker. Jeg har Canal pluss og på en av Discovery kanalene tror jeg det er går det innimellom et program om Caferacere. Hvordan de bygges og etterpå testes på bane.
Tut & Kjør!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

@Jonny: Du har rett i at jeg har litt begrensa erfaring med forskjellige typer sykkler, men jeg har faktisk ei Trillebår jeg og :thumleft :
Bilde
Den har helt klart sin sjarm, jeg kallern for "Traktorn" :D

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

PØHHH!
Det der er da ingen "trillebår". Er det ikke en Moto Guzzi da? Det er jo mer en Touring enn en Cruiser det der vel? For øvrig veldig fin lyd i dem. Er det en California?
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jhn »

Æ må jo si at æ synes sånne trillebår-uttalelsa e et forholdsvis tynt grunnlag å starte en diskusjon på.
Det e vel ingen som tar et sånn utsagn alvorlig? Eller e det det?

Forøvrig e æ enig i at det e i utgangspunktet en fantasiløs og direkte dårlig/feil sammenligning.
Æ har sjøl hatt en Shadow, som sannsynligvis blir betegna som ei trillebår ... ei trillebår e vel det mest ustødige og topptunge kjøretøy som finnes ... Shadowen og alle andre crusere/coustom/choppere æ har prøvd har jo et veldig lavt tyngdepunkt, og har en iboende balanse og retningsstabilitet som overgår de fleste andre sykkeltyper ... ikke så veldig svingvillig, i motsetning til ei trillebår.
V-stromen e jo litt topptung og ikke like enkel å balansere i trillebårfart, og passer derfor bedre til betegnelsen "trillebår"

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av Kawasaki »

Jaggu,der kom det en tråd om trillebårer.

Jeg har en sånn en : http://www.gaus.no/produkter/Hage,-uter ... Selvbygger" onclick="window.open(this.href);return false;.

Den har funket helt fint i mange år,måtte skifte dekk og slange på den ifjor høst.Bør ikke fylle mere enn 2/3-dels full med betong,da blir den tungstyrt,og det kan bli nødvendig med en anelse kontra-styring.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

Kawasaki skrev:Jaggu,der kom det en tråd om trillebårer.

Jeg har en sånn en : http://www.gaus.no/produkter/Hage,-uter ... Selvbygger" onclick="window.open(this.href);return false;.

Den har funket helt fint i mange år,måtte skifte dekk og slange på den ifjor høst.Bør ikke fylle mere enn 2/3-dels full med betong,da blir den tungstyrt,og det kan bli nødvendig med en anelse kontra-styring.
HeHe dritlekker den da. :thumleft

Ellers, siden noen var inne på traktor her:
Bilde
Tut & Kjør!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

jonnykr skrev:PØHHH!
Det der er da ingen "trillebår". Er det ikke en Moto Guzzi da? Det er jo mer en Touring enn en Cruiser det der vel? For øvrig veldig fin lyd i dem. Er det en California?
Joa, det er en -99 V11 EV California. Den ble kåret til "Beste Cruiser" i cruisernes hjemland i -99, så da er det vel en cruiser :-k Eller ei Trillebår, eller en Traktor :scratch

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:
jonnykr skrev:PØHHH!
Det der er da ingen "trillebår". Er det ikke en Moto Guzzi da? Det er jo mer en Touring enn en Cruiser det der vel? For øvrig veldig fin lyd i dem. Er det en California?
Joa, det er en -99 V11 EV California. Den ble kåret til "Beste Cruiser" i cruisernes hjemland i -99, så da er det vel en cruiser :-k Eller ei Trillebår, eller en Traktor :scratch
Javel da og dette er som å kjøre en trillebår med betong? :punch
Tut & Kjør!

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av superduper »

Jeg synes nyere motorsykler har gått mer og mer fra det det en gang pleide å være.. Idag skal alt handle om pålitelighet, sikkerhet, mest mulig ekstrautstyr, kjøreegenskaper etc... Det virker som om det ikke lenger er nok med å ha en motorsykkel lenger. Alt pleide liksom å være enklere før i tiden... Da bestod en motorsykkel av en ramme, motor og 2 hjul... Ikke noe annet fancy.. Jeg mener... Hvis man ønsker seg komfort.. Hvorfor ikke kjøre bil?!?

Cafe-racere og choppere er minimalistiske både med tanke på utstyr og vekt.. Men kjøreegenskaper er det nok av! Sett deg på en motorsykkel som veier halvparten av det din nåværende sykkel veier, så skjønner du hva jeg mener. Jeg føler jeg faktisk får mye bedre kontakt med en slik type sykkel.

Og en siste ting! En cruiser er IKKE en chopper.
Sist redigert av superduper den 20 mar 2013, 00:35, redigert 2 ganger totalt.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

Det stemmer det Jonny, i forhold til freksempel 1050 Tigern eller 1000 MTS, så er den som ei Trillebår med bettong :knegg :lol Men i forhold til de andre Trillebårene er den bare halv-full med bettong, da den veier "bare" 251 kg :thumleft

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:Det stemmer det Jonny, i forhold til freksempel 1050 Tigern eller 1000 MTS, så er den som ei Trillebår med bettong :knegg :lol Men i forhold til de andre Trillebårene er den bare halv-full med bettong, da den veier "bare" 251 kg :thumleft
Men i svarte?? 251 kg? Er DET noe å skrike over? :lol

Nei, fikser du ikke det får du begynne å trene på Fresh Fitness gitt. :walk

Jeg hadde en 1983 Honda GL1100 som oppgis med en tørrvekt på 310 kg. Funka som hakka møkk og hadde aldri noe problemer med vekta. :mc5

Synd jeg ikke kan si det samme om meg sjøl.
Tut & Kjør!

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av mekkern »

superduper skrev:Jeg synes nyere motorsykler har gått mer og mer fra det det en gang pleide å være.. Idag skal alt handle om pålitelighet, sikkerhet, mest mulig ekstrautstyr, kjøreegenskaper etc... Det virker som om det ikke lenger er nok med å ha en motorsykkel lenger. Alt pleide liksom å være enklere før i tiden... Da bestod en motorsykkel av en ramme, motor og 2 hjul... Ikke noe annet fancy.. Jeg mener... Hvis man ønsker seg komfort.. Hvorfor ikke kjøre bil?!?

Cafe-racere og choppere er minimalistiske både med tanke på utstyr og vekt.. Men kjøreegenskaper er det nok av! Sett deg på en motorsykkel som veier halvparten av det din nåværende sykkel veier, så skjønner du hva jeg mener. Jeg føler jeg faktisk får mye bedre kontakt med en slik type sykkel.

Og en siste ting! En cruiser er IKKE en chopper.
Dette er forskellen mellom å kjøre og bli kjørt-nå skal du bli kjørt...hvis du ikke har minst1500ccm elektronisk fjæring og iphonestyring er det ikke noe tess.. :P :p
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg har jo Cafe Racer selv og bygger enda en pga jeg syns dem er kule. Men liker altslags sykler.
Mye av de nye syklene jeg ikke liker så godt men er vel pga jeg liker retro stilen en del.

Og jeg liker og å blande nytt og gammelt ved bygging av sykkel. Moro med bremser som funker for eks. ;-)

Er faktsik veldig få sykler som jeg ikke liker. Men oppdager veldig ofte at jeg vil forandre på dem.
Altså da gjøre personlige oppdateringer for å tilpasse syklene til meg. :-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av RuneMC »

@jompa - synes Choppere (kommer av "chop" som er å "kutte opp" og når det gjelder MC å sette sammen igjen på nye måter), caferacere etc ser fine ut jeg. Kunne tenkt meg å kjøre noen også, men velger det mest praktiske ift interessen (svinger) og veistandard (norsk)

shoppere - sånne som går rundt på handlesenter har jeg ikke så mye forhold til ... bortsett fra at jeg av og til er det selv... :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av Jompa »

RuneMC skrev:@jompa - synes Choppere (kommer av "chop" som er å "kutte opp" og når det gjelder MC å sette sammen igjen på nye måter), caferacere etc ser fine ut jeg. Kunne tenkt meg å kjøre noen også, men velger det mest praktiske ift interessen (svinger) og veistandard (norsk)

shoppere - sånne som går rundt på handlesenter har jeg ikke så mye forhold til ... bortsett fra at jeg av og til er det selv... :knegg
Oi, æ trudde ikke at det var så mange som hadde ei mening om emnet.
Men hensikten va å skape debatt, så det er artig med alle svarene siden i går kveld.
Og selvsagt heter det chopper,og ikke shopper. Hvis det het shopper med s, hadde den vel kjøreegenskaper
som ei handlevogn ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar