En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av TGR »

barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?
Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200. :thumleft

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av barske »

TGR skrev: 01 jan 2020, 01:23
barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?
Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200. :thumleft
Derfor var jeg ikke helt bastant på dette. Det er som JanK sier, ingen entusiast som selger i alle fall.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av JK95 »

Mulig det er bare meg, men jeg får avsmak av folk som skryter av lav km :[-X Hvis sykkelen er så bra, hvorfor går den to bensintanker pr sesong? Og teknisk sett er halve jorda rundt bare 20k km, så han er ikke langt unna :knegg Min har gått snart hele runden :twothumbs:

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av mekkern »

JK95 skrev: 01 jan 2020, 14:17 Mulig det er bare meg, men jeg får avsmak av folk som skryter av lav km :[-X Hvis sykkelen er så bra, hvorfor går den to bensintanker pr sesong? Og teknisk sett er halve jorda rundt bare 20k km, så han er ikke langt unna :knegg Min har gått snart hele runden :twothumbs:
En bekjent kjøpte en bokserbmw 2016 modell i sommer denne hadde fått 5 oljeskift og "årlig-service"på merkeverksted på 580mil... :lol
sikkert en kjempesykkel for forrige eier... :roll
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Snikendeugle »

TGR skrev: 01 jan 2020, 01:23
barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?
Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200. :thumleft
Men sannsynligvis ikke 8hk ekstra på hjulet ;)
Papir-hk'en som er oppgitt er vel ikke hk på bakhjulet.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av cannon »

Snikendeugle skrev: 03 jan 2020, 08:35
TGR skrev: 01 jan 2020, 01:23
barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?
Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200. :thumleft
Men sannsynligvis ikke 8hk ekstra på hjulet ;)
Papir-hk'en som er oppgitt er vel ikke hk på bakhjulet.
Det har du sikkert rett i. Sånn sett er det langt mer interessant med dynokurver ved salg. Ikke for å dokumentere toppeffekt, men for å vise om sykkelen har gode egenskaper i mellomregister, med effekt og moment. Dette er langt viktigere. Gøy med høye hk-tall, men hvor ofte gir vi egentlig full gass på offentlig vei? Jeg gjør det så og si aldri. Maks Power på bakhjulet har derimot stor betydning i racing-sammenheng.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Snikendeugle »

cannon skrev: 03 jan 2020, 09:30
Snikendeugle skrev: 03 jan 2020, 08:35
TGR skrev: 01 jan 2020, 01:23
barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?
Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200. :thumleft
Men sannsynligvis ikke 8hk ekstra på hjulet ;)
Papir-hk'en som er oppgitt er vel ikke hk på bakhjulet.
Det har du sikkert rett i. Sånn sett er det langt mer interessant med dynokurver ved salg. Ikke for å dokumentere toppeffekt, men for å vise om sykkelen har gode egenskaper i mellomregister, med effekt og moment. Dette er langt viktigere. Gøy med høye hk-tall, men hvor ofte gir vi egentlig full gass på offentlig vei? Jeg gjør det så og si aldri. Maks Power på bakhjulet har derimot stor betydning i racing-sammenheng.
Definitivt. Det er mye som kan skje med en dynokurve i løpet av en sykkels liv. Dårlig vedlikehold og service kan gi ganske bra utslag. Savner litt tilgjengeligheten og mer allmenn forståelse/bruk av dyno egentlig. Det hadde vært kult om det var standard prosedyre ved kjøp av ny sykkel å få den levert med forhandlerens dyno-test, så den kan testes på samme rulle senere i livsløpet sitt for sammenligning.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Snikendeugle »

Nest dyreste sykkel på Finn.no for øyeblikket :D
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159335441



Herrrrlig lyd i den
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av SprintS955 »

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=168363437 var jo kul, håper noen kjøper og får den på veien

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av dypen »

Så den i går ja, spesielt bygg ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av oivindg »

SprintS955 skrev: 25 jan 2020, 17:45 https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=168363437 var jo kul, håper noen kjøper og får den på veien
Han har vel bruker på forumet her? Veldig kul sykkel.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Solo-rider »

Søker ofte på det meste jeg vurdere kjøpe både til mc og annet på Finn.no :mk
Ofte finner jeg at ting er priset veldig nær ny pris...
Hva folk ønsker å betale styrer jo prisen...
MEN hvor nærme ny pris? Jeg mener om jeg skal kjøpe brukte deler så er halv pris som er greit. Litt brukte deler, eller som er vanskelige å få tak i + "nytt" i orginal embalasje kan jeg gi noe mer for.
Hva syntes dere om prisingen på Finn ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av BlåBil »

Jeg er enig, folk priser tingene deres veldig høye her i Norge. Det finnes selvsagt andre som er fornuftige, men de er det få av. Jeg sammenligner dette med brukte utenlandske annonser som jeg har sett og nypris fra landet objektet befinner seg i. Ofte rundt 50% eller litt høyere, men fortsatt bra priset. Jeg er en av de som priser ting jeg selger veldig lavt for å få det bort bare, og de selges ganske kjapt. Jeg er fornøyd og kjøper er også det. Om noe er verdt mye vet jeg selvsagt dette og priser deretter, noe kjøper burde skjønne også. Er alltid et par apekatter som prøver å prute, det er lov det, men ikke 50% av annonsert pris. Det kryr av dem dessverre :crazy:

Brukt er brukt uansett hvordan du vrir og vender på det. Affeksjonsverdi er jeg overhode ikke interessert i å betale for, og da kan du like gjerne beholde den selv.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av kjellv »

Hva en selger setter som utropspris på varen sin er det selger, og kun selger som bestemmer. Slik er det bare. Vi som potensielle kjøpere må vurdere hva vi er villige til å betale for varen. Vi kan så velge å gi selger et bud på varen, og selgeren må da vurdere om han er villig til å selge til denne prisen. Blir selger og kjøper ikke enige, så blir det ingen handel. Slik er det.
Denne sykkelen er et spesielt bygg, det er det ingen tvil om. Men selger trenger kun 1 kjøper som er villig til å betale det han vil ha. Kanskje finnes det en kjøper som er villig til å betale det selger vil ha. I så fall er både kjøper og selger fornøyd :prf
Så kan vi andre mene akkurat hva vi vil om prisen, det trenger ikke selger å ofre en tanke.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av dypen »

Har solgt masse på finn, med original emballasje kvittering fra ny og alt tilbehør som var med når nytt er du et hestehode foran. Forsøker å prise slik at kjøper ser en gevinst ved å kjøpe brukt vs ny. Men sykkel er noe annet og har du en unik sykkel er det du som bestemmer som kjellv skriver ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar