Prøvekjørt BMW K1600GT

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Brukermanual for å demontere sidekofferter på GTL ...
57FC6E18-71E0-4F11-A89B-54D4BA80B12D.jpeg
738C470A-4A6A-4DAF-B76C-D9575C0739E0.jpeg
48671BB5-DFB9-4C91-8B4F-411F7B8351B7.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 05 mai 2021, 19:43 Jeg hadde nok personlig valgt GT fremfor GTL. Integrerte sidekofferter frister ikke.
Det jeg har lest ... GT er satt opp med en sittestilling som er mer fremoverlent, og myntet på en litt mer aktiv kjørestil og bedre i svinger, demperinnstillingene kan justeres for mer sport vs GTL. Er bedre hvis du ønsker å kjøre veldig lange dagsetapper. Har ikke hastighetsbegrenser som GLT har på grunn av større ytre mål på vindskjerm og toppkoffert selv om de fleste med GT har toppkoffert.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Sittestilling K1600GT vs GTL ...
BEEBB8F9-97E5-48B3-9D0F-4276BF78BCE7.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 25 apr 2021, 14:11 Et dekksett varer rundt 8000km og Road5 GT er visst de som er best å kjøre på, og som holder lengst. Han har forøvrig hatt flere av de og har vel noe over 200kkm på modellen.
Dekkslitasje er tema på nettet for K1600 og bildekk bak er brukt for å få mere kilometer ut av bakdekket. Det skurrer i mine ører med tanke på kjøreopplevelsen ...
2656A8E4-C6E7-4BBA-9C9D-613ECFA4FADB.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av simpson »

dypen skrev: 09 mai 2021, 16:43
FredrikE24 skrev: 25 apr 2021, 14:11 Et dekksett varer rundt 8000km og Road5 GT er visst de som er best å kjøre på, og som holder lengst. Han har forøvrig hatt flere av de og har vel noe over 200kkm på modellen.
Dekkslitasje er tema på nettet for K1600 og bildekk bak er brukt for å få mere kilometer ut av bakdekket. Det skurrer i mine ører med tanke på kjøreopplevelsen ...
2656A8E4-C6E7-4BBA-9C9D-613ECFA4FADB.jpeg
Da har BMW bomma stygt hvis folk foretrekker bildekk på sykkelen :O :O

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 09 mai 2021, 16:43 Dekkslitasje er tema på nettet for K1600 og bildekk bak er brukt for å få mere kilometer ut av bakdekket. Det skurrer i mine ører med tanke på kjøreopplevelsen ...
Bilde
Sambygdingen Karoda har bildekk bak på sin Honda Valkyrie, 1999 mod.
Et merkelig skue, må jeg innrømme, da jeg var tett innpå med nysgjerrige blikk på sykkelen hans da vi møttes på en MC-samling på Harestua for et par sesonger siden.

Dro derfra omtrent samtidig og kjørte i følge et stykke før han dro forbi og jeg la meg bak. Ikke minst enda mer nysgjerrige på hvordan sykkelen oppførte seg i svingene .
Og det så faktisk ut til å funke helt fint. Noe eieren også fortalte da jeg lurte på hvordan dette var å kjøre med.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av simpson »

Sykkelen blir mye mer tungstyrt, du merker jo stor forskjell på et slitt mcdekk kontra nytt.
Og grepet i svingene innbyr hvertfall ikke til kneskrap

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

simpson skrev: 09 mai 2021, 17:04 Sykkelen blir mye mer tungstyrt, du merker jo stor forskjell på et slitt mcdekk kontra nytt.
Og grepet i svingene innbyr hvertfall ikke til kneskrap
Hver sin lyst... :roll .
Jeg ville aldri valgt bildekk på MC - uansett.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av simpson »

AJ skrev: 09 mai 2021, 17:12
simpson skrev: 09 mai 2021, 17:04 Sykkelen blir mye mer tungstyrt, du merker jo stor forskjell på et slitt mcdekk kontra nytt.
Og grepet i svingene innbyr hvertfall ikke til kneskrap
Hver sin lyst... :roll .
Jeg ville aldri valgt bildekk på MC - uansett.
Helt enig
Ser ikke grunnen til å finne på noe sånt :scratch

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Bildekk er for folk som ikke tar seg råd til å bruke de pengene det å kjøre MC koster. Er ikke noe spesielt med BMWer dette.

Det finnes helt klart billigere sykler å kjøre med enn disse store touringbeistene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av simpson »

FredrikE24 skrev: 09 mai 2021, 17:58 Bildekk er for folk som ikke tar seg råd til å bruke de pengene det å kjøre MC koster. Er ikke noe spesielt med BMWer dette.

Det finnes helt klart billigere sykler å kjøre med enn disse store touringbeistene.
Hvis folk kjøper sykkel til 3-400.000 kr og den sliter så mye dekk at folk må bruke bildekk av økonomiske grunner er det kanskje på tide å finne en annen hobby?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Ja, er vel det jeg sier

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Det er nok ikke noe tema her hjemme men USA med kanskje noen til er det bruk. Siterer fra annet forum vedr dimensjon, usikker på % beskrivelsen da vi bruker rulleomkrets og de skriver diameter.
205 / 50 - 17 bildekk er tilgjengelig overalt. Det er innenfor 1/2 % av diameteren til standard 190 / 55 - 17 bakdekk på K1600 og ikke problem med ABS etc.

Dekket er bredere så det er nødvendig med spacer for å opprettholde klaring til svingarm og lengre hjulbolter.

Smalere bildekk 195 / 50 - 17 kan bolter rett på men det er uvanlig dimensjon. 195 / 50 - 17 dekk er over 2 % mindre i diameter og vil gi flere problemer. 205 / 50 - 17 vil være best.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av cannon »

En kompis kjøpte en stor Honda-cruiser med bildekk bak, hans første mc på 30 år. På høsten var dekket utslitt og han byttet til mc-dekk. Først da skjønte han poenget med mc og svinger.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av pekle »

Sist redigert av pekle den 09 mai 2021, 19:48, redigert 1 gang totalt.

Svar