MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Joachim
Innlegg: 64
Registrert: 03 mar 2013, 18:57
MC: Triumph Tiger 800 XRT 2018

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Joachim » 12 feb 2019, 19:36

Ducati jobber med elektrisk motorsykkel. I dag kom Motorrad I posten, der står en kort notis om at Claudio Domenica li under et foredrag for studenter slapp nyheten. Ingen opplysninger ble gitt ut over dette.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5816
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Jompa » 12 feb 2019, 20:50

Iflg www.magacin.dk ser den ut som dette:
smugkig-saadan-kommer-ducatis-nye-el-mc-til-at-se-ud-img-1000_9782_0_1548061613.jpg
smugkig-saadan-kommer-ducatis-nye-el-mc-til-at-se-ud-img-9782_3_1548061613.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 410
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
MC: '98 Yamaha XJ600 (2017 -)

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Grendel » 13 feb 2019, 18:46

De der ser ut som hentet fra en Terminator film....

Kler ikke meg....

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 29144
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av AJ » 14 feb 2019, 23:21

Denne ser mer normal ut. Eller...?
Lightning Strike.PNG
Mer info om denne amerikanske elMC'en her:

http://lightningmotorcycle.com/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2029
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Stian87 » 15 feb 2019, 07:48

AJ skrev:
14 feb 2019, 23:21
Denne ser mer normal ut. Eller...?

Lightning Strike.PNG

Mer info om denne amerikanske elMC'en her:

http://lightningmotorcycle.com/
Ser bra ut den :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 15099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez » 15 feb 2019, 07:57

Stian87 skrev:
15 feb 2019, 07:48
AJ skrev:
14 feb 2019, 23:21
Denne ser mer normal ut. Eller...?

Lightning Strike.PNG

Mer info om denne amerikanske elMC'en her:

http://lightningmotorcycle.com/
Ser bra ut den :)
Ikke det værste jeg har sett, men 16 mil rekkevidde blir litt tamt. Jeg mener rundt 50-60 mil må være et minimum, slik at man faktisk kan gjennomføre en dagstur. Så sant man ikke kan lade den opp veldig kjapt. Med kjapt så mener jeg under 30 minutter.
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2029
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Stian87 » 15 feb 2019, 09:35

Bjerknez skrev:
15 feb 2019, 07:57
Stian87 skrev:
15 feb 2019, 07:48
AJ skrev:
14 feb 2019, 23:21
Denne ser mer normal ut. Eller...?

Lightning Strike.PNG

Mer info om denne ameriaksnke elMC'en her:

http://lightningmotorcycle.com/
Ser bra ut den :)
Ikke det værste jeg har sett, men 16 mil rekkevidde blir litt tamt. Jeg mener rundt 50-60 mil må være et minimum, slik at man faktisk kan gjennomføre en dagstur. Så sant man ikke kan lade den opp veldig kjapt. Med kjapt så mener jeg under 30 minutter.
Enig i at 16 mil er litt tamt. Men 50-60 er for mye ¨å forvente av en motorsykkel når det knapt er el-biler med denne rekkevidden. 25 mil holder fint, med opplading på ca. 30 min :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 15099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez » 15 feb 2019, 09:50

Jeg sier ikke at jeg forventer at dette skal skje med det første, men at dette er et krav før JEG i det hele tatt vurderer en hårføner på to hjul :)
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 29144
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av AJ » 15 feb 2019, 10:00

Rekkevidden på denne amerikanske Lightning MC'en er vel strengt tatt mer enn 16 mil... 150 miles står det på spec'en og da snakket vi vel om sånn ca. 24 mil.
Litt bedre, men fortsatt ikke nok for de som legger ut på langtur.
Men til bykjøring og i nærområdet vil det være nok for mange.
Halvtimes ladetid er heller ikke så verst.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2029
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Stian87 » 15 feb 2019, 11:03

Bjerknez skrev:
15 feb 2019, 09:50
Jeg sier ikke at jeg forventer at dette skal skje med det første, men at dette er et krav før JEG i det hele tatt vurderer en hårføner på to hjul :)
Hårføner er en dårlig analogi, ettersom disse har ledning.

For øvrig synes jeg vi kan slutte med slike navn på el-drevende kjøretøy. Det er usaklig og ikke særlig morsomt. Kan eventuelt begynne å kalle bensindrevende kjøretøy for gressklippere :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 15099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez » 15 feb 2019, 11:27

AJ skrev:
15 feb 2019, 10:00
Rekkevidden på denne amerikanske Lightning MC'en er vel strengt tatt mer enn 16 mil... 150 miles står det på spec'en og da snakket vi vel om sånn ca. 24 mil.
Litt bedre, men fortsatt ikke nok for de som legger ut på langtur.
Men til bykjøring og i nærområdet vil det være nok for mange.
Halvtimes ladetid er heller ikke så verst.
Det står "100 mi" noe jeg annser som "miles" som igjen betyr 16 mil.?

Stian:
Jeg tenker jeg er en såpass stor gutt nå at jeg kan kalle en elektrisk motorsykkel for nesten hva jeg vil. Litt selvironi må man da kunne ha kanskje? Jeg kjører selv runt i en hårføner, dildo på fire hjul etc. Jeg synes det er litt artig med slike klengenavn. Vi er fornøyd med bilen vi, men både jeg og madammen har det litt gøy med å kalle den diverse ting.

At andre ikke synes det er like morsomt er jo greit. Ikke alle som har helt min humor ;)
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 29144
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av AJ » 15 feb 2019, 11:38

Bjerknez skrev:
15 feb 2019, 11:27

Det står "100 mi" noe jeg annser som "miles" som igjen betyr 16 mil.?
I praksis kan det hende 16 mil er mest reelt.
Men produsenten selv oppgir altså mer enn 150 miles på det meste ut fra de måleparameterne som brukes og som ofte kanskje ikke er helt i samsvar med virkeligheten... Det opplyses heller ingenting om høyeste hastighet for å oppnå den oppgitte rekkevidden.
Lightning range.PNG
Lightning range2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

MCnoob
Innlegg: 5
Registrert: 09 mar 2019, 12:19
MC: Ingen ennå

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av MCnoob » 09 mar 2019, 12:55

Slettes ikke verst, det lynnedslaget. Ifølge produsentens hjemmeside skal den komme i 3 ulike motorstørrelser: 12, 16 og 20 KWH.

Og i den prisklassen, sammenlignet med avgiftssystemet i nabolandet Sverige, burde lynet være som skapt for salg her i Norge. Da jeg selv holder på med A førerkortet, har eg nå begynt å se etter motorsykler. Suzuki gsx-s750 ser både billig og flott ut.....heilt til eg la merke til prisforskjellen mellom Norge og Sverige. Naboene får kjøpt denne for 60.000 kroner mindre, i sammenligning koster Zero sine nesten 100.000 mer også.

Politikerne her i landet vårt er flinke må eg si, det frister jo nesten med et lyn eller en zero sr/f heller.
Sist redigert av MCnoob den 09 mar 2019, 12:58, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ZZR-Erling
Innlegg: 4718
Registrert: 23 mar 2012, 20:07
MC: BMW K1300S HP - 12 YAMAHA YZ250F -09
Sted: Hvittingfoss, Søndre Buskerud.

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av ZZR-Erling » 09 mar 2019, 12:58

Jompa skrev:
12 feb 2019, 20:50
Iflg www.magacin.dk ser den ut som dette:

smugkig-saadan-kommer-ducatis-nye-el-mc-til-at-se-ud-img-1000_9782_0_1548061613.jpg

smugkig-saadan-kommer-ducatis-nye-el-mc-til-at-se-ud-img-9782_3_1548061613.jpg
Grusom! :[-(
Kjører K1300S HP
Har også en X'er og treningslisens: Yamaha YZ250F

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Brukeravatar
ZZR-Erling
Innlegg: 4718
Registrert: 23 mar 2012, 20:07
MC: BMW K1300S HP - 12 YAMAHA YZ250F -09
Sted: Hvittingfoss, Søndre Buskerud.

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av ZZR-Erling » 09 mar 2019, 13:01

AJ skrev:
15 feb 2019, 11:38
Bjerknez skrev:
15 feb 2019, 11:27

Det står "100 mi" noe jeg annser som "miles" som igjen betyr 16 mil.?
I praksis kan det hende 16 mil er mest reelt.
Men produsenten selv oppgir altså mer enn 150 miles på det meste ut fra de måleparameterne som brukes og som ofte kanskje ikke er helt i samsvar med virkeligheten... Det opplyses heller ingenting om høyeste hastighet for å oppnå den oppgitte rekkevidden.

Lightning range.PNG

Lightning range2.PNG
Hvor mange "smygkjører" mc'n sin? I praksis kan man vel halvere oppgitt range..altså her 8 mil. Totalt uinteressant.
Kjører K1300S HP
Har også en X'er og treningslisens: Yamaha YZ250F

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester