Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av omaas »

norman_ skrev:Hvordan er "køsniking" med Stelvioen? Jeg har i dag en BMW 650 GS men er på jakt etter en bedre tursykkel for en på min høyde (194cm).
Men jeg kjører daglig til og fra jobb i rushtrafikken i Bergen så er usikker på om Stelvio da blir litt stor.
Jeg har brukt min Stelvio mye til pendling både solo og med passasjer. Den er litt ruskete i gangen på lave turtall originalt slik at man må bruke litt kløtsj, men det fikses lett med O2 optimerer.
Når det gjelder "køsniking" er den helt ok, det med styret som AJ nevner, gjelder dette for de fleste ADV sykler med brett styre. Viss man kjører uten sidekofferter er styret det bredeste på sykkelen, så viss det er plass til å passere med styret er det plass til sykkelen. :D

Etter 60k blir jeg mere og mere fornøyd med den. Den er en meget komfortabel tursykkel, også for 2.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

Ingen store endringer på 2015 modellen av Stelvio:

http://www.fasterandfaster.net/search/l ... to%20Guzzi" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det ser ut til å være gode forbedringer.
Nok til at min neste sykkel også blir en Stelvio?
Tja, si det... ;-)

På Sverigeturen i helga rundet Stelvio'en 47K og tanken om ny sykkel begynner å gjøre seg gjeldende...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

En ny, god og innholdsrik artikkel om Stelvio:

http://expeditionportal.com/the-2014-mo ... i-stelvio/" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

Tja, det som etter hvert, og for øyeblikket taler mest i mot Stelvio, er forhandlernettet. Jeg har vert i kontakt med to forskjellige forhandlere som annonserer at de tar innbytte, men får ingen tilbud som vi i begge har avtalt på telef :-(

Nå skal det sies at jeg ikke har vert innom hos noen av dem, siden det er langt borte fra min hjemmeadresse. Men når det lover å gi meg et uforpliktende tilbud, eller jeg sender en mail, så forventer jeg som minimum et svar :-(

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

L-NA skrev:Tja, det som etter hvert, og for øyeblikket taler mest i mot Stelvio, er forhandlernettet. Jeg har vert i kontakt med to forskjellige forhandlere som annonserer at de tar innbytte, men får ingen tilbud som vi i begge har avtalt på telef :-(

Nå skal det sies at jeg ikke har vert innom hos noen av dem, siden det er langt borte fra min hjemmeadresse. Men når det lover å gi meg et uforpliktende tilbud, eller jeg sender en mail, så forventer jeg som minimum et svar :-(
Delvis samme erfaring da jeg ba om tilbud da jeg skulle bytte inn Tiger'n i 2012.
Men fikk kjapt svar fra en av de jeg sendte forespørsel til, Motorport på Jessheim. Fikk god innbyttepris også. Men så forsvant jo denne forhandleren forholdsvis kort tid etterpå...

Det at du ikke har fått noe tilbud enda henger kanskje sammen med forslaget i statsbudsjettet om reduksjon av MC-avgiftene :dontknow ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

AJ skrev:
Det at du ikke har fått noe tilbud enda henger kanskje sammen med forslaget i statsbudsjettet om reduksjon av MC-avgiftene :dontknow ?
Ja, det er nok nærliggende og tro, samt forståelig, men første forhandleren snakket jeg med lenge før dette ble kjent. Men uansett så forventer jeg svar...

Når jeg videre tenker på den lille "sære" kundekretsen til Stelvio (sammenlignet med andre ADV sykler) hvor dens kvaliteter matcher så utrolig bra til mine "sære" preferanser så skulle det vel være i forhandlerens interesse og beholde meg som kunde MG kunde, når jeg først har blitt tilhenger av Deres produkter. Jeg tro uansett jeg skal kunne leve godt med både Multistrada`n Aprillia, Yamaha, eller kansje KTM`n...mens Guzzi forhandlerne trenger vel hver og en av oss særinger...bare en tanke.. :redface

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av Busa Trond »

L-NA skrev:Når jeg videre tenker på den lille "sære" kundekretsen til Stelvio (sammenlignet med andre ADV sykler) hvor dens kvaliteter matcher så utrolig bra til mine "sære" preferanser så skulle det vel være i forhandlerens interesse og beholde meg som kunde MG kunde, når jeg først har blitt tilhenger av Deres produkter. Jeg tro uansett jeg skal kunne leve godt med både Multistrada`n Aprillia, Yamaha, eller kansje KTM`n...mens Guzzi forhandlerne trenger vel hver og en av oss særinger...bare en tanke.. :redface
Hvordan vil du overbevise meg at jeg skal velge Stelvio fremfor Tiger Explorer :scratch

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av poulet_cavalier »

L-NA skrev: Jeg tro uansett jeg skal kunne leve godt med både Multistrada`n Aprillia, Yamaha, eller kansje KTM`n...mens Guzzi forhandlerne trenger vel hver og en av oss særinger...bare en tanke.. :redface
Du nevner jo alle unntatt GS jo :lol
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av ojda »

poulet_cavalier skrev:
L-NA skrev: Jeg tro uansett jeg skal kunne leve godt med både Multistrada`n Aprillia, Yamaha, eller kansje KTM`n...mens Guzzi forhandlerne trenger vel hver og en av oss særinger...bare en tanke.. :redface
Du nevner jo alle unntatt GS jo :lol
Selvfølgelig, GS`n er jo av en helt annen klasse :yeyeye
Noterer meg forøvrig at Explorer heller ikke er nevnt :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

Busa Trond skrev:
L-NA skrev:Når jeg videre tenker på den lille "sære" kundekretsen til Stelvio (sammenlignet med andre ADV sykler) hvor dens kvaliteter matcher så utrolig bra til mine "sære" preferanser så skulle det vel være i forhandlerens interesse og beholde meg som kunde MG kunde, når jeg først har blitt tilhenger av Deres produkter. Jeg tro uansett jeg skal kunne leve godt med både Multistrada`n Aprillia, Yamaha, eller kansje KTM`n...mens Guzzi forhandlerne trenger vel hver og en av oss særinger...bare en tanke.. :redface
Hvordan vil du overbevise meg at jeg skal velge Stelvio fremfor Tiger Explorer :scratch
Spørsmålet er ikke stilt til meg, men fikk lyst til å skrive litt om dette likevel. Regner med at Busa Trond ikke har noe i mot det... ;-) .
Jeg har nevnt det tidligere i en annen tråd her inne (min egen blogg, antakelig? uten at jeg lenger husker når...), at jeg testkjørte Explorer og Stelvio like lang tid, to dager på hver.
Først Explorer, deretter Stelvio.
Etter Stelvio-testen ble Explorer bare som et fjernt og egentlig ganske hyggelig minne.
Men Stelvio "snakket" til meg på en helt annen måte.
Tyngre sykkel uten at den føltes som det. I hvert fall ikke under kjøring. Mindre motor siden Stelvio-motoren egentlig er en 1150 med sine 1151 kubikk i stedet for en 1200 som Exploreren med sine 1215 kubikk. Tosylindret luft- og oljekjølt motor mot nyutviklet og moderne væskekjølt tresylindret Triumphmaskineri. Og med langt mindre motoreffekt.
Burde vært sjanseløs... I hvert fall hos en som allerede hadde hatt Triumph Tiger 1050 i to år og 40K kjørte km.
Men det motsatte skjedde altså: etter få km. På testsykkelen fra Loxkel, som jeg hentet på Ski, var to-dagerstesten med Exploreren bare et vagt og hyggelig minne, men ikke noe mer.

Nå har Stelvio'en passert 47K. Hadde det blitt Europa-tur i år som i fjor ville km.standen antakelig vært på god vei mot 57K.
Stelvio er den sykkelen jeg har hatt som jeg har kjørt lengst med i løpet av to år.

I løpet av denne tida har den stoppet for meg to ganger langs veien. Den ene gangen var det kun en liten feil med en tennpluggkabel som lett ble fikset. Den andre gangen kollapset faktisk en coil.
Begge deler har gått på garantien: nye tennpluggledninger og ny coil i løpet av kort tid.
En av bremseskivene og styrelageret er i tillegg byttet, også det på garantien. Det samme med en simmer-ring i forgaffelen, som begynte å lekke etter bytte av gaffelolje iht. serviceheftet.

Sykkelen har så langt ikke brukt olje. Ingen synlig endring på peilepinnen.

Åpenbare fordeler med Stelvio er at pluggene byttes i løpet av 2-3 minutter. Luftfilteret sitter under førersalen i stedet for under tanken.
Ventilene justeres med skrue og mutter og tilgjengeligheten til disse er det ingenting å si på...
32 liters tank er heller ingen ulempe, selv om Stelvio (ved inspirert kjøring...) kan vise seg å ha et noe høyere forbruk enn f.eks. Exploreren.

Servicekostnadene er lave og jeg tror man kommer billigere unna med to årlige servicer (service hver 10K km) enn de fleste andre sykler med én service, innbefattet Triumph Tiger Explorer.

Moto Guzzi ser ut til å ha flere forhandlere/verksteder jevnt fordelt i Midt-Norge, Vestlandet, Øst og Sør-Norge enn det Triumph har pr. idag. Min nærmeste Guzzi-forhandler/verksted er kun ca. et kvarters kjøretur unna.

Så er det bare å erkjenne at Stelvio ikke har like mye utstyr som Explorer. Hverken ride-by-wire, cruisekontroll, selvkansellerende blinklys, girindikator og helt sikkert en del annet som jeg ikke kommer på. Om jeg savner disse tingene? Vet ikke, siden jeg har en sykkel som ikke har dette utstyret.

Skriver ikke disse tingene i forsøk på å overbevise åpenbart fornøyde Explorer eiere som ojda og Busa Trond. Men om de eller noen andre blir mer nysgjerrige på Stelvio, så er jo det bare artig.
"Blåbukk"-gutta har, så vidt jeg vet, fått prøve omaas sin Stelvio uten at de ble overbevist av den grunn. Men da har de i hvert fall fått testet sykkelen og bedre forutsetninger for å gjøre seg opp en mening om den.

Stelvio'en min har, som allerede nevnt, gått mer enn 47K km. Og jeg har så smått begynt å tenke tanken om å bytte den inn. Er ikke mange alternativer jeg har i tankene, men ny Stelvio er absolutt et av alternativene.
Truimph Tiger Explorer er fortsatt ikke aktuelt. Hvorfor kunne jeg gjerne skrive noe om, men tror neppe det vil interessere så mange.

Til slutt et par tråder om Explorer vs. Stelvio, som i hvert fall jeg synes er interessant lesning:

http://www.tiger-explorer.com/index.php ... 526.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tiger-explorer.com/index.php ... 526.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

Busa Trond skrev:
L-NA skrev:Når jeg videre tenker på den lille "sære" kundekretsen til Stelvio (sammenlignet med andre ADV sykler) hvor dens kvaliteter matcher så utrolig bra til mine "sære" preferanser så skulle det vel være i forhandlerens interesse og beholde meg som kunde MG kunde, når jeg først har blitt tilhenger av Deres produkter. Jeg tro uansett jeg skal kunne leve godt med både Multistrada`n Aprillia, Yamaha, eller kansje KTM`n...mens Guzzi forhandlerne trenger vel hver og en av oss særinger...bare en tanke.. :redface
Hvordan vil du overbevise meg at jeg skal velge Stelvio fremfor Tiger Explorer :scratch

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

Busa Trond skrev:
L-NA skrev:Når jeg videre tenker på den lille "sære" kundekretsen til Stelvio (sammenlignet med andre ADV sykler) hvor dens kvaliteter matcher så utrolig bra til mine "sære" preferanser så skulle det vel være i forhandlerens interesse og beholde meg som kunde MG kunde, når jeg først har blitt tilhenger av Deres produkter. Jeg tro uansett jeg skal kunne leve godt med både Multistrada`n Aprillia, Yamaha, eller kansje KTM`n...mens Guzzi forhandlerne trenger vel hver og en av oss særinger...bare en tanke.. :redface
Hvordan vil du overbevise meg at jeg skal velge Stelvio fremfor Tiger Explorer :scratch
Og hvorfor skulle jeg det? Regner med du er fornøyd med Explorer'n.
Selv har jeg vert igjennom mange runder med eliminering metoden for å velge sykkel, og uten konkurranse så blir det Stelvio. :-)
Men mitt største motargument mot stelvio er tilgang til service og deler.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

Joda, Ojda.
Explorer'n er nok en het kandidat, glemte den bare i farten (unskyld) har faktisk kikket lit på Binelli også..men, men. Preferansene mine kan jeg nok forklare når jeg ikke sitter på mobilen.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av ojda »

Jodda, har prøvet omaas sin, å konkluderer med at den ikke "snakker til meg".
Mulig svaret ligger i dette sitatet fra en av de linkene du la ved: "The old saying to buy an Italian bike you need a sense of humour! " :lol Eier ikke slikt jeg vet du :sorry
Jeg kunne helt klart hatt en Stelvio, men for meg hadde detbare vært en motorsykkel.
Tigerns smidighet i krappsvinger, samt den sterkere (lavregister) motoren. (Exploreren er ikke under 100 nm fra 2400 o/min og helt til toppen) gir meg en helt annen opplevelse av Tigern en M.G`n
Tigeren trenger en "jobb med fjæringen" for å presentere seg ordentlig, men det er fikset for etpar tusen i deler. Men helt klart sånt skulle være unødvendig på en sykkel til 240000 kr :[-X
Cruise-controllen har vi diskutert mange ganger tidligere A.J.
Å jeg vil påstå at om "du" etter å ha eiet en sykkel med slikt påstår at du ikke setter pris på det,
Bruker "du" kun sykkelen til småturer i nabolaget. Jeg bruker min hele tiden, og elsker den :love
Min neste sykkel SKAL ha cruise-controll.
På tross av at jeg er storfornøyd med Tex`n er det veldig sansnynlig at jeg bytter merke
ved neste korsvei, det har vært etpar episoder med importør som hvisker meg i øret "bytt merke" :twisted
Jævelig synd, men slik er det.

Det er veldig hyggelig at Stelvioeiere (ikke bare A.J.) er superfornøyd
med doningene sine, jeg forstår de bare ikke :sorry
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

L-NA skrev: Selv har jeg vert igjennom mange runder med eliminering metoden for å velge sykkel, og uten konkurranse så blir det Stelvio. :-)
Men mitt største motargument mot stelvio er tilgang til service og deler.
Tror frykten for å måtte la sykkelen stå uvirksom pga. manglende/sviktende deletilgang langt på vei er ubegrunnet.
Som nevnt i den forrige posten min så var det ikke lang ventetid på tennpluggkabler og coil. Heller ikke skivebrems og styrelager.

En ting jeg glemt å nevne, forresten. Eksospakningene i Y-røret sa takk for seg etter ca. 45K. Ikke helt uvanlig på disse syklene, dessverre.
I Norge koster disse pakningene en del, men de skal være hyllevare iflg. den lokale Guzziforhandleren her jeg bor.
Jeg kjøpte nye pakninger fra Gutsibits og byttet disse selv. Pakningene kom i løpet av få dager.

Har også kjøpt iridium-plugger til Stelvio'en fra utlandet. Samme med Hi-Flow oljefilter, det samme som lokal Guzziforhandler selger.
Luftfilter til Stelvio? Helt uproblematisk å få tak i.
Et av blinklysene på Stelvio'en begynte å dugge i rått vær. Ble borte i finvær, men jeg tenkte at det kunne være greit å kjøpe et par å ha i reserve. Som sagt, så gjort: fant en spansk selger på eBay, som solgte nye slike til lav pris. Fikk verkstedet til å montere det ene på siste service.

Har altså ikke opplevd problemer med deletilgang til Stelvio i løpet av de to årene jeg har eid sykkelen.
Service fra forhandler/verksted og importør har vært så god som forventet. Ved et par-tre tilfeller bedre enn hva man kunne forvente, faktisk.
Og slett ikke dårligere enn den gode servicen jeg fikk hos GMS Gjøvik den tiden jeg hadde Tiger 1050'en.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar