Ekstra fothvilere til en Warrior
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Ekstra fothvilere til en Warrior
Hei
Jeg har en Warrior XV1700. Det er en sykkel hvor fothvilerne sitter ett stykke forran, å jeg kunne tenke meg ett par ekstra fothvilere som gir meg mulighet til å stå å kjøre når det trengs å strekke litt på beina. I utgansgpunktet er sittestillingen grei, å jeg gjennomførte etapper på måde 115mil og 165 mil i løpet av en dagsetappe i fjor, men det forhindrer ikke at man vurderer forbedringer. Planen er å montere ett eller annet på rammen litt lenger bak, men har ikke funnet noe på nettet som kan brukes. Så løsningen blir sikkert at jeg må lage noe.
Men hvis noen her vet om noe, har en god ide, har gjort noe tilsvarende selv hadde det vært kjekt å høre hva dere har gjort. Kluet er jo også å ikke påvirke nedlegget i svingene.
Har i tillegg vurdert ekstra tank:
http://tourtank.com/TourTanks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har en Warrior XV1700. Det er en sykkel hvor fothvilerne sitter ett stykke forran, å jeg kunne tenke meg ett par ekstra fothvilere som gir meg mulighet til å stå å kjøre når det trengs å strekke litt på beina. I utgansgpunktet er sittestillingen grei, å jeg gjennomførte etapper på måde 115mil og 165 mil i løpet av en dagsetappe i fjor, men det forhindrer ikke at man vurderer forbedringer. Planen er å montere ett eller annet på rammen litt lenger bak, men har ikke funnet noe på nettet som kan brukes. Så løsningen blir sikkert at jeg må lage noe.
Men hvis noen her vet om noe, har en god ide, har gjort noe tilsvarende selv hadde det vært kjekt å høre hva dere har gjort. Kluet er jo også å ikke påvirke nedlegget i svingene.
Har i tillegg vurdert ekstra tank:
http://tourtank.com/TourTanks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
hmm
istedenfor å bygge om en cruiser til touring er det vel bedre å bytte til en skikkelig touringsykkel?
Da får du kjøreegenskaper, komfort og alt på kjøpet.
istedenfor å bygge om en cruiser til touring er det vel bedre å bytte til en skikkelig touringsykkel?
Da får du kjøreegenskaper, komfort og alt på kjøpet.
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Har begynt å vurdere en GS1200, men det føles som ett lite nederlag :-)
Hvorfor skal alle kjøre det samme? Hvorfor ikke også kunne kjøre litt annerledes sykler på lengre turer.
Men samtidig bruker jeg Warrioren på grusveier også å det er den ikke spesielt egnet til.
200 bak dekk, og faren for stein i reimdriften er ting man ikke ønsker å oppleve.
Har en XF650 Freewind, å ser helt klart at en eller annen sykkel av den typen hadde vært kjekt å ha både til småkjøring på grusveier i nærområdet, eller til langturer hadde vært kjekt.
Hvorfor skal alle kjøre det samme? Hvorfor ikke også kunne kjøre litt annerledes sykler på lengre turer.
Men samtidig bruker jeg Warrioren på grusveier også å det er den ikke spesielt egnet til.
200 bak dekk, og faren for stein i reimdriften er ting man ikke ønsker å oppleve.
Har en XF650 Freewind, å ser helt klart at en eller annen sykkel av den typen hadde vært kjekt å ha både til småkjøring på grusveier i nærområdet, eller til langturer hadde vært kjekt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Måkje selge Warrioren, det er jo en av dei gromaste Cruserane
Sikla vodsomt på en slik sjølv engang, menvart litt avskremt då "alle" som eg forhørte meg med om komenterte at en burde ha litt lange armer siden det var langt fram til styre, men eg kom meg alfri so langt at eg fikk prøvd en.
Den potta ser jo bere heilt perverst ut på en slik sykkel, og er jækla lækert
Husker at eg satt og såg mykje på ditta klippet på youtube, og dei som meiner at en Cruser ikkje kan kjørast hart i svinger bør sjå ut i ca 1.30.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=iDS4FfzXRzE[/video]
Sikla vodsomt på en slik sjølv engang, menvart litt avskremt då "alle" som eg forhørte meg med om komenterte at en burde ha litt lange armer siden det var langt fram til styre, men eg kom meg alfri so langt at eg fikk prøvd en.
Den potta ser jo bere heilt perverst ut på en slik sykkel, og er jækla lækert
Husker at eg satt og såg mykje på ditta klippet på youtube, og dei som meiner at en Cruser ikkje kan kjørast hart i svinger bør sjå ut i ca 1.30.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=iDS4FfzXRzE[/video]
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Om jeg kjøper meg en GS, beholder jeg like vell Warrioren.
Den kan ikke selges :-)
Jeg monterte risers, som løftet styre litt opp, å 2 1/2" bakover (hvis jeg ikke husker feil). Det gir en bra sitteposisjon (for meg) på lengre turer.
Selv liker jeg originalpotta bedre enn den som er vist på videon.
Grom lyd, uten at det vekker hele nabolaget når man kommer sent hjem.
Å så gir den helt klart sykkelen ett eget særpreg.
Enten elsker man den, eller man hater den.
Samboeren min sier det ser ut som en rakett, å det er vist ikke noe kompliment
Den kan ikke selges :-)
Jeg monterte risers, som løftet styre litt opp, å 2 1/2" bakover (hvis jeg ikke husker feil). Det gir en bra sitteposisjon (for meg) på lengre turer.
Selv liker jeg originalpotta bedre enn den som er vist på videon.
Grom lyd, uten at det vekker hele nabolaget når man kommer sent hjem.
Å så gir den helt klart sykkelen ett eget særpreg.
Enten elsker man den, eller man hater den.
Samboeren min sier det ser ut som en rakett, å det er vist ikke noe kompliment
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Sted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Var det Ironbutt distansen? 1000 miles/24h? Hvilken rute valgte du? Noen erfaringer å dele?Jarle skrev: I utgansgpunktet er sittestillingen grei, å jeg gjennomførte etapper på måde 115mil og 165 mil i løpet av en dagsetappe i fjor, men det forhindrer ikke at man vurderer forbedringer.
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Er heilt enig, mykje utav sykkelens look er jo den gedigne potta. Den får den til å virke enda meir rampete og står i stil til resten av kromen på sykkelen.
Hadde en Dragstar 1100 før og eg skulle ikkje ha sagt nei til å ha en cruser som mc nr2, gjerne en Warrior eller Suzuki M1800R
Hadde en Dragstar 1100 før og eg skulle ikkje ha sagt nei til å ha en cruser som mc nr2, gjerne en Warrior eller Suzuki M1800R
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Ja jeg kjørte Saddlesore 1600K (1609 km) 4. sep 2011, å fikk det fysiske beviset fra IBA i posten i går.
I utgangspunktet er det jo kjeddelig å ligge å flise bortover motorveier, men skal man ha sjangs til å klare ett IBA løp er motorveiene redningen (for meg). Selv valgte jeg å kjøre Jessheim, Helsingborg, Stockholm, Jessheim. En tur på 1655km. Jeg brukte 18t og 41 minutter. Effektiv kjøretid 13t, 46 minutter. En rute som er helt ok, man ser litt skoger, jorder, autovern, asfalt og bensinstasjoner
http://jarleeek.wordpress.com/2012/01/0 ... mber-2011/" onclick="window.open(this.href);return false;
I 2012 er planen å kjøre til Tyrkia, å da lurte jeg på å ta en SS2000K, for å spise litt kilometer på vei nedover. Planen er å kjøre til Bratislava på under 24 timer. Etter dette kan jeg begynne å nyte turen, å ta det med ro.
I utgangspunktet er det jo kjeddelig å ligge å flise bortover motorveier, men skal man ha sjangs til å klare ett IBA løp er motorveiene redningen (for meg). Selv valgte jeg å kjøre Jessheim, Helsingborg, Stockholm, Jessheim. En tur på 1655km. Jeg brukte 18t og 41 minutter. Effektiv kjøretid 13t, 46 minutter. En rute som er helt ok, man ser litt skoger, jorder, autovern, asfalt og bensinstasjoner
http://jarleeek.wordpress.com/2012/01/0 ... mber-2011/" onclick="window.open(this.href);return false;
I 2012 er planen å kjøre til Tyrkia, å da lurte jeg på å ta en SS2000K, for å spise litt kilometer på vei nedover. Planen er å kjøre til Bratislava på under 24 timer. Etter dette kan jeg begynne å nyte turen, å ta det med ro.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Skjønner du liker cruiseren din...
Fungerer ikke Freewinden til litt lengre turer da? Selge den og handle en ikke altfor ny 1200GS til stallen er kanskje svaret? Selv om GSen er en deilig sykkel er den litt for tung til å ha det 100% komfortabelt når grusvegene går over i steinete sti og myr. Eller strengt tatt ikke veldig tung, men den ser tung ut. Hvis du titter på vekt er ikke 650Dakar mer enn rundt 35 kilo lettere, men du merker den vekta når du må slite og løfte på doningen?
Fungerer ikke Freewinden til litt lengre turer da? Selge den og handle en ikke altfor ny 1200GS til stallen er kanskje svaret? Selv om GSen er en deilig sykkel er den litt for tung til å ha det 100% komfortabelt når grusvegene går over i steinete sti og myr. Eller strengt tatt ikke veldig tung, men den ser tung ut. Hvis du titter på vekt er ikke 650Dakar mer enn rundt 35 kilo lettere, men du merker den vekta når du må slite og løfte på doningen?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Har helt klart vudert dette med vekten.
I tillegg har jeg litt korte bein, så sete må stå i nedre posisjon, å muligens ha ett litt nedbygd sete for å være komfortabel med sittestillingen i ulent terreng. En 800 hadde nok passet meg bedre, men den store fordelen med 1200 er kardangdriften. Det passer meg utmerket på lengre turer.
I tillegg har jeg litt korte bein, så sete må stå i nedre posisjon, å muligens ha ett litt nedbygd sete for å være komfortabel med sittestillingen i ulent terreng. En 800 hadde nok passet meg bedre, men den store fordelen med 1200 er kardangdriften. Det passer meg utmerket på lengre turer.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Er ingen høydare selv med mine 177, men med lavt sete syntes jeg faktisk at det er for lavt på GSen.
Men finner jeg en litt sliten 800 kan det hende jeg handler for å mekke og kjøre hvis prisen er riktig.
Men finner jeg en litt sliten 800 kan det hende jeg handler for å mekke og kjøre hvis prisen er riktig.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Det var jo oppløftene for meg med min 178.
Har ikke forsøkt GS'en på nedre nivå, så da kan det jo hende at det holder.
Tror jeg satser på en GS1200 adventure for å oppnå 33l tank.
Den vanlige har vell 20l.
Har ikke forsøkt GS'en på nedre nivå, så da kan det jo hende at det holder.
Tror jeg satser på en GS1200 adventure for å oppnå 33l tank.
Den vanlige har vell 20l.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Hvis vi treffes på en tur skal du få prøve lav GS
F800 er faktisk anelsen høyere på salen, men har så langt ikke hørt noen F800-eiere jeg kjenner som ikke har elsket sykkelen sin.
F800 er faktisk anelsen høyere på salen, men har så langt ikke hørt noen F800-eiere jeg kjenner som ikke har elsket sykkelen sin.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Sted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
Det finnes mange flotte løsninger, som kan løse dine utfordringer. Her er en link til et nettsted jeg har god erfaring med.Jarle skrev:Det var jo oppløftene for meg med min 178.
Har ikke forsøkt GS'en på nedre nivå, så da kan det jo hende at det holder.
Tror jeg satser på en GS1200 adventure for å oppnå 33l tank.
Den vanlige har vell 20l.
Pass på å få varen uten moms, da du må betale norsk mva.
http://www.demonbikes.com/more/on/details/12578
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Ekstra fothvilere til en Warrior
joo skrev:Skjønner du liker cruiseren din...
Fungerer ikke Freewinden til litt lengre turer da? Selge den og handle en ikke altfor ny 1200GS til stallen er kanskje svaret? Selv om GSen er en deilig sykkel er den litt for tung til å ha det 100% komfortabelt når grusvegene går over i steinete sti og myr. Eller strengt tatt ikke veldig tung, men den ser tung ut. Hvis du titter på vekt er ikke 650Dakar mer enn rundt 35 kilo lettere, men du merker den vekta når du må slite og løfte på doningen?
Suzuki'en er 100% i orden, men tar ikke sjansen på å legge ut på tur helt til Tyrkia med den. Får vell ikke mer enn 20.000kr eller noe slik hvis jeg selger den, så da kan jeg like godt bare ha den. Eneste utfordringen er å ha 3 sykkler og 2 biler i en garasje på 6x6m
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/