2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av AJ »

jhn skrev:Ser veldig bra ut :thumleft , mye bedre enn forrige mod.
AJ :[-X en V-strom mister ikke fotfeste
:doh
Burde jeg jo ha skjønt! :orefk

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av Vagabond60 »

Kjørte V-strom i over 1 år og synes den var kjempefin. Kjører nå F 800 GS og forskjellen ligger mest i antall HK og litt annet. Det som irriterte meg mest på V-strom var lyden fra kjedet (uansett smøring og justering, så var det meget hørbart), men det er jo muligens fikse nå

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av TheBandit »

AJ skrev:Ser veldig bra ut, ja! :thumleft

Men... hvordan turte du å ta ut sykker'n der den ble tatt bilde av? Ser jo holkete ut på bakken hvor den står!? :oh
Tror jeg hadde vært livredd for at sykker'n kunne miste "fotfeste der, gitt... :-)å
Jeg kjørte sykkeln hjem på en scooterhenger. Så jeg måtte kjøre 5 meter på sørpe-føre, men det gikk helt bra. :thumleft Nå står den trygt og varmt inni bua og venter på våren. :D

Jeg har også 3 givikofferter med monokey, men toppboksen har en egen nøkkel. Skal det være slikt? Noen som vet? :-k

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av TheBandit »

Vagabond60 skrev:Kjørte V-strom i over 1 år og synes den var kjempefin. Kjører nå F 800 GS og forskjellen ligger mest i antall HK og litt annet. Det som irriterte meg mest på V-strom var lyden fra kjedet (uansett smøring og justering, så var det meget hørbart), men det er jo muligens fikse nå
Har bare stått å rusa litt på tomgang så langt så jeg kan ikke si noe om kjedelyden enda, men motorlyden var ihvertfall mye kulere enn jeg trodde. :bananas

Banditen hadde litt kjedestøy også, men gleden av å kjøre sykkel gjør at jeg ikke bryr meg om slike detaljer. Vil uansett ikke ha noe annet enn kjede pga at det er driftsikkert og enkelt å bytte selv. :-J

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av RuneMC »

TheBandit skrev:Jeg kjørte sykkeln hjem på en scooterhenger. Så jeg måtte kjøre 5 meter på sørpe-føre, men det gikk helt bra. ...
Jeg har også 3 givikofferter med monokey, men toppboksen har en egen nøkkel. Skal det være slikt? Noen som vet? :-k
Å, sørpe, ja da var det ikke fullt så glatt som det så ut. :thumleft
Vet ikke om det er vanlig med forskjellige nøkler men på min med original toppboks og originale sidevesker er det en nøkkel til sideveskene og en til toppboksen. Men jeg kjøpte den jo brukt, så kan ha vært pga forskjellig kjøpstidspunkt på topboks/sidevesker.
TheBandit skrev:Banditen hadde litt kjedestøy også, men gleden av å kjøre sykkel gjør at jeg ikke bryr meg om slike detaljer.
Har ikke merket noe til kjedestøy, men så kjører jeg med mp3-spiller og Etymotic propper som demper 35dB :P :p
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av ojda »

Jeg har også V-Strom, som veteran å regne i forhold til din (2005 mod).
Har hatt den i 1 1/2 år nå, og har vært kjempefornøyd.
Det eneste jeg har vært missfornøyd med er setet som er altfor hardt
og gir en solid dose tresmak etter ca 20 mil. Forøvrig byttet ut med et gelsete som hjelper en hel del.
Men for all del, dette trenger ikke være noe problem på en 2012 modell.
Jeg er i farta til å bytte den ut i disse dager, da primært for å få mere krefter.
Men jeg påstår fortsatt at det er nok krefter på den som det er, men den kan
bli noe masete og kjøre med mye giring på lengere turer med en aktiv gjeng.
Alene eller med 110kg ekstra bagasje på tur fungerer den bra, og det er alltid nok krefter til en radig forbikjøring ved å gire ned et hakk eller to. :thumleft
Turbulensen har jeg fått justert bort, men det er vel heller ikke relevant i forhold til din.
Den har jo fått ny kåpe.
Ellers må jeg påpeke at V-Stromen er veldig lettkjørt, har en flott sittestilling og er utrolig tilgivende ovenfor dårlige veier, langsgående asfaltkanter og gule mittstriper :prf .
Kan jo også nevne at også jeg har forskjellige nøkkler til vesker og toppbox.
Givi selger sett med tre like låser til ca 600 kr. Verdt hver krone spør du meg.
Må tilsist bare få lov til å gratulere med en flott, lettkjørt sykkel du garantert får masse fine turer med. :bananas :bananas :bananas
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av TheBandit »

ojda skrev:Jeg har også V-Strom, som veteran å regne i forhold til din (2005 mod).
Har hatt den i 1 1/2 år nå, og har vært kjempefornøyd.
Det eneste jeg har vært missfornøyd med er setet som er altfor hardt
og gir en solid dose tresmak etter ca 20 mil. Forøvrig byttet ut med et gelsete som hjelper en hel del.
Men for all del, dette trenger ikke være noe problem på en 2012 modell.
Jeg er i farta til å bytte den ut i disse dager, da primært for å få mere krefter.
Men jeg påstår fortsatt at det er nok krefter på den som det er, men den kan
bli noe masete og kjøre med mye giring på lengere turer med en aktiv gjeng.
Alene eller med 110kg ekstra bagasje på tur fungerer den bra, og det er alltid nok krefter til en radig forbikjøring ved å gire ned et hakk eller to. :thumleft
Turbulensen har jeg fått justert bort, men det er vel heller ikke relevant i forhold til din.
Den har jo fått ny kåpe.
Ellers må jeg påpeke at V-Stromen er veldig lettkjørt, har en flott sittestilling og er utrolig tilgivende ovenfor dårlige veier, langsgående asfaltkanter og gule mittstriper :prf .
Kan jo også nevne at også jeg har forskjellige nøkkler til vesker og toppbox.
Givi selger sett med tre like låser til ca 600 kr. Verdt hver krone spør du meg.
Må tilsist bare få lov til å gratulere med en flott, lettkjørt sykkel du garantert får masse fine turer med. :bananas :bananas :bananas
Takker. :D
I følge testene jeg har lest så skal setet og vindskjermen på den nye være mye bedre. Kjenner at det er veldig mykt i forhold til hva det bruker å være på orginale seter, men det er bare en måte å finne ut om det funker for meg. :mc2 Vet ikke om hvordan demperjusteringa er på den gamle, men på min kan den justeres uten verktøy bak og med ett skujern foran. Det er ihvertfall kjekt. :-)

Gleder meg ihvertfall veeeeeeeldig til våren og sommeren nå. Det skal bli masse turer og opplevelser på den :mc3

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av Dexter »

Jeg har 1 nøkkel til sideboksene og 1 annen til toppboksen... Givi monokey... hva betyr "monokey"? :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av Snikkeren »

Først må jeg si gratulerer med ny sykkel, TheBandit. Denne tror jeg du kommer til å bli fornøyd med. :thumleft

Da jeg hadde GSX 650F'en hadde jeg en nøkkel til sykkelen, en til sidekoffertene, og en til toppboksen.
No har jeg en nøkkel til alle låsene på sykkelen. Mye greiere synes jeg. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av TheBandit »

Dexter skrev:Jeg har 1 nøkkel til sideboksene og 1 annen til toppboksen... Givi monokey... hva betyr "monokey"? :knegg
Mono betyr jo en, så jeg trodde at det var en nøkkel til alle 3 koffertene. Men forstår jeg sidene til givi rett, så er den bare sidekoffertene som har samme nøkkel. Men ikke verdens undergang det da. :-)
Snikkeren skrev:Først må jeg si gratulerer med ny sykkel, TheBandit. Denne tror jeg du kommer til å bli fornøyd med. :thumleft

Da jeg hadde GSX 650F'en hadde jeg en nøkkel til sykkelen, en til sidekoffertene, og en til toppboksen.
No har jeg en nøkkel til alle låsene på sykkelen. Mye greiere synes jeg. ;e
Takker! :D Du har sikkert orginale kofferter fra yamaha? Kjekt med bare en nøkkel da. :thumleft

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av Northman »

Dexter skrev:Jeg har 1 nøkkel til sideboksene og 1 annen til toppboksen... Givi monokey... hva betyr "monokey"? :knegg
Det motsatte av stereokey :thumleft

Men fra spøk til alvor så er det festesystemet, tror ikke det har noe med nøkkelen å gjøre...
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av ejs »

:thumleft

Monokey ,,er at du kan åpne boksen ,og også ta den av festet med samme nøkkel . :D :D
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av 2000Touring »

Jeg for min del har en nøkkel til alle 3 veskene.
Kjøpte med eget nøkkel/sylindersett til 3 vesker.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom

Legg inn av TheBandit »

2000Touring skrev:Jeg for min del har en nøkkel til alle 3 veskene.
Kjøpte med eget nøkkel/sylindersett til 3 vesker.
Det var ikke nå dum ide :=D> Har du noe tips om hvor det er billigst å kjøpe?

Svar