2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Takk RuneMC for godt innlegg. Ser for meg at dette er en sykkel jeg kommer til å ha noen år før jeg fortsetter med en større og dyrere sykkel. Det som bekymrer meg mest er motoren er for liten, men du har nok rett i at den duger i lange baner til forbikjøring og lengre perioder med busskort.
Honda og BMW er nok uaktuelt for min del i denne omgang.
Honda og BMW er nok uaktuelt for min del i denne omgang.
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
La ut annonse på banditen på søndag, solgt på mandag og skreiv kontrakt på en 2012 modell V-strom 650 ABS i går. Leveres neste uke Gleder meg til sessong nå
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Du verden Går unna i svingene, skjønner jegTheBandit skrev:La ut annonse på banditen på søndag, solgt på mandag og skreiv kontrakt på en 2012 modell V-strom 650 ABS i går. Leveres neste uke Gleder meg til sessong nå
Gratulerer så mye med ny fin sykkel Denne blir du helt sikkert fornøyd med
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Takker. :-)AJ skrev:Du verden Går unna i svingene, skjønner jegTheBandit skrev:La ut annonse på banditen på søndag, solgt på mandag og skreiv kontrakt på en 2012 modell V-strom 650 ABS i går. Leveres neste uke Gleder meg til sessong nå
Gratulerer så mye med ny fin sykkel Denne blir du helt sikkert fornøyd med
Ja, jeg hadde aldri trodd at min kjære bandit var så lettsolgt. Men jeg måtte forte meg å kjøpe ny før fornuften tok meg og sa at jeg burde kjøpe en brukt en.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Grattis med handel av ny sykkel blir vell mye tørrkjøring nå da før veiene blir klare? Uansett heldig når du fikk den nye så fort! Jeg har også bestillt ny, men jeg må vennte i nesten 3 måneder :-#
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Gratulerer - tipper du blir fornøyd.
Apropos forbikjøring - den er veldig lineær i gasspådraget og rask å dra forbi med, så lenge man ikke er i 5-6 gir.
2012 modellen skal visstnok være tunet til å ha enda hakket bedre effektkurve i mellomregistret - så igjen, tipper du blir fornøyd
Apropos forbikjøring - den er veldig lineær i gasspådraget og rask å dra forbi med, så lenge man ikke er i 5-6 gir.
2012 modellen skal visstnok være tunet til å ha enda hakket bedre effektkurve i mellomregistret - så igjen, tipper du blir fornøyd
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
jhn skrev:Plass til hjelmen under "tanken" :=D>
Er det den sykkelen som har tanken under baksadlen? Genistreken hvor man må fjerne all bagasjen som er surret bakpå for å komme til påfyllingen?
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Aner ikke, æ la bare merke til denne smarte løsningen, men hvis det e som du sier, så e det ikke så smart likevel.Jarle skrev:jhn skrev:Plass til hjelmen under "tanken" :=D>
Er det den sykkelen som har tanken under baksadlen? Genistreken hvor man må fjerne all bagasjen som er surret bakpå for å komme til påfyllingen?
Æ har kjørt mye tur sammen med en kar på en gammel V-max. På den e fyllinga under baksetet, slikt blir det en del knoting av.
Men på den annen side, så må jo de aller fleste av med tankveska, og ikke alle tankvesker e like brukervennlig.
Etter litt prøving fant V-max eieren et system som var like hurtig og enkelt som på en "normal" mc.
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Alternativt er når tanken ligger under baksetet er å legge påfyllingen på siden baksadlen. Ser at noen har gjort det også.jhn skrev:Aner ikke, æ la bare merke til denne smarte løsningen, men hvis det e som du sier, så e det ikke så smart likevel.Jarle skrev:jhn skrev:Plass til hjelmen under "tanken" :=D>
Er det den sykkelen som har tanken under baksadlen? Genistreken hvor man må fjerne all bagasjen som er surret bakpå for å komme til påfyllingen?
Æ har kjørt mye tur sammen med en kar på en gammel V-max. På den e fyllinga under baksetet, slikt blir det en del knoting av.
Men på den annen side, så må jo de aller fleste av med tankveska, og ikke alle tankvesker e like brukervennlig.
Etter litt prøving fant V-max eieren et system som var like hurtig og enkelt som på en "normal" mc.
Selv bruker jeg tankveske som er magnetfestet. Dermed slipper jeg det stresset. En gang den var litt feil lastet løsnet den i 160km/t men jeg fikk stoppet den å i ettertid har jeg sikkret den med en liten stropp frem til styret. Har kjørt mange tusen kilometer med den pattenten å det fungerer greit.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Ja, magnetvesker funker godt, bortsett fra slitasjen på lakken. Så nå har jeg gått over til Bagster tanktrekk med en gammel modifisert tankveske av ukjent merke. Det funker godt, det også
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Takker og gratulerer til deg også. :-) Kjipt å må vente så lenge, men du har den til høysessongen starter da. Håper jeg ikke blir eksosforgiftet etter å ha tørrkjørt nedi kjellerenAndreas skrev:Grattis med handel av ny sykkel blir vell mye tørrkjøring nå da før veiene blir klare? Uansett heldig når du fikk den nye så fort! Jeg har også bestillt ny, men jeg må vennte i nesten 3 måneder :-#
Litt spent på den nye motoren. Kommer vel til å savne effektområdet over 7000 på banditen, men jeg tror nok at det blir lettere å beholde førerkortet med den. Pluss at sittestillingen er mye bedre til å kjøre på langtur.RuneMC skrev:Gratulerer - tipper du blir fornøyd.
Apropos forbikjøring - den er veldig lineær i gasspådraget og rask å dra forbi med, så lenge man ikke er i 5-6 gir.
2012 modellen skal visstnok være tunet til å ha enda hakket bedre effektkurve i mellomregistret - så igjen, tipper du blir fornøyd
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
I går fikk jeg endelig gliset. Holderne til koffertene har ikke kommet enda, men de blir montert til sessongen starter. Hærlig lyd i den
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Ser veldig bra ut, ja!
Men... hvordan turte du å ta ut sykker'n der den ble tatt bilde av? Ser jo holkete ut på bakken hvor den står!?
Tror jeg hadde vært livredd for at sykker'n kunne miste "fotfeste der, gitt...
Men... hvordan turte du å ta ut sykker'n der den ble tatt bilde av? Ser jo holkete ut på bakken hvor den står!?
Tror jeg hadde vært livredd for at sykker'n kunne miste "fotfeste der, gitt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Ser veldig bra ut , mye bedre enn forrige mod.
AJ en V-strom mister ikke fotfeste
AJ en V-strom mister ikke fotfeste
Re: 2012 Suzuki DL-650 V-Strom
Trur jeg hadde vært skeptisk også, ny sykkel med nye dekk på glattisen
Anbefaler å få på "crash bars" også. Sannsynligvis koffertholderne bak sammen med disse som gjorde at jeg slapp unna med clutch-hendel til $15 på en stillevelt i fjor a la trudde-jeg-hadde-slått-ut-støtta-men-det-hadde-jeg-visst-ikke...
Anbefaler å få på "crash bars" også. Sannsynligvis koffertholderne bak sammen med disse som gjorde at jeg slapp unna med clutch-hendel til $15 på en stillevelt i fjor a la trudde-jeg-hadde-slått-ut-støtta-men-det-hadde-jeg-visst-ikke...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#