Hvordan ble du interessert i mc?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Irongirl »

Ett sted må det jo ha kommet fra... Her er svaret mitt \:D/

[video]http://www.youtube.com/watch?v=lXFf5mgwOy0[/video]

Også turene Mysterion tok meg med på som lot meg oppleve sykkelkjøring på ordentlig da såklart :thumleft
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Irongirl »

Det bare må bli mitt dumme, barnslige uttrykk til sommeren :lol

LA OSS ROCKE... OG RI KUBIKK!!!! :\m/:
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Tommern »

Hvordan ble jeg interessert i mc tro? Hmmm,tror jeg plutselig en dag bestemte meg for å ta lappen. Ikke ante jeg at jeg skulle til de grader bli bitt av basillen. Og nå blir det nok noe som bare er en del av meg. Tom kjører mc,enkelt og greit! :prf ps: fikk lappen våren 2011 og kjøpte sykkel i oktober 2011. Jeg har faktisk kjørt 1200km fra oktober til desember. (ikke medregnet leiesykkel fra Oslo til Geirangerfjorden tidligere på sommeren.) :oh
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Northman »

Det var en kjærring som lurte meg :thumleft :mk
It is better to exist unknown to the law.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Pollti »

Northman skrev:Det var en kjærring som lurte meg :thumleft :mk

De er onde,onde,onde ! :notlistening :scratch Hva gjør vi vel ikke for å gjøre damene lykkelige ? :knegg Som ei vennine av HG syntes sa så er jeg et sterkt forstyrrende element i sofaen. Da er det jo liksågodt å ikke være i sofaen :janikk :P :p . Rir sikkert den kjærringa litt at HG kjører litt hun og :oh Dårlig påvirkning :terge
Sist redigert av Pollti den 17 jan 2012, 07:56, redigert 1 gang totalt.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av JK95 »

For min del var det nok en blanding av at foreldrene mine kjørte MC i alle de år, og at "lillesøstra" mi kjørte opp i fjor vår :bananas

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av SheDevil »

Vanket mye sammen med en gjeng som kjørte moppe og som oppgraderte moppen til motorsykkel. Jeg satt mye på med de gutta der, i dongeribukse, dongerijakke og en hjelm som såvidt hang på fordi den var ALTFOR stor...

Da jeg ble gammel nok selv,var det min tur til å kjøre opp. Men. fokuset ble byttet fra motorsykkel til mann og barn og drømmen om å kjøre motorsykkel, ble satt til side.

Fikk en forespørsel fra ei venninne om jeg ville være med på øvelseskjøring da hun begynte på lappen for noen år tilbake. DET gjorde jeg og som takk for hjelpa, fikk jeg låne sykkelen hennes...

Da var jeg solgt....på nytt......

Siden den gang har det blitt noen mil :prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Pollti »

SheDevil skrev:Siden den gang har det blitt noen mil :prop:

En vanlig vei å gå ? Kan jeg friste deg med kjøreopplevelser i nylig EU godkjent Eskrot så kan du redusere bilbudsjettet og øke mc kostnadene tilsvarende. Nå har den til og med bakbremser og håndbrekk så den blir ikke hugget før 2016 ! Den er i Ånkli Perfekt Stand akkurat nå. Bortsett fra noen rusthull i høyre kanal men det fixes lett med fiskebolleboksr og Tech 7 om 2 år. 8)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av AJ »

Trodde faktisk vi hadde en slik tråd fra før her inne, men ser ikke slik ut... :eh

Men det er et par som ligner litt og som nye og gamle medlemmer kanskje kan være interessert i å kikke litt nærmere på?:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 799#p13799" onclick="window.open(this.href);return false;

og

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 782#p24782" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av SheDevil »

Pollti skrev:
SheDevil skrev:Siden den gang har det blitt noen mil :prop:

En vanlig vei å gå ? Kan jeg friste deg med kjøreopplevelser i nylig EU godkjent Eskrot så kan du redusere bilbudsjettet og øke mc kostnadene tilsvarende. Nå har den til og med bakbremser og håndbrekk så den blir ikke hugget før 2016 ! Den er i Ånkli Perfekt Stand akkurat nå. Bortsett fra noen rusthull i høyre kanal men det fixes lett med fiskebolleboksr og Tech 7 om 2 år. 8)
Hyggelig at du gir meg et så godt tilbud Pollti ;-)

Men, siden jeg har en tilsvarende "sak" her hjemme, må jeg nok takke nei til tilbudet ditt ;e
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Crinos »

Jeg for min del ble fasinert av MC i tidlig alder, og siden jeg er noe eldre enn IronGirl, var ikke MC musene fra Mars et alternativ å bli "hektet" av. hehe..

Men skal ikke legge skjul på at jeg har blitt litt påvirket av TV-serien Renegade: http://www.imdb.com/title/tt0103524/" onclick="window.open(this.href);return false;
og filmer som:
Stone Cold: http://www.imdb.com/title/tt0102984/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harley Davidson and the Marlboro Man: http://www.imdb.com/title/tt0102005/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beyond the Law: http://www.imdb.com/title/tt0103805/" onclick="window.open(this.href);return false;
Running Cool: http://www.imdb.com/title/tt0108006/" onclick="window.open(this.href);return false;
og den selvsagte legendariske filmen
Easy Rider: http://www.imdb.com/title/tt0064276/" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av AJ »

Tror jeg har skrevet noe om dette tidligere i en annen tråd, men skader sikkert ikke å mimre litt om gryende MC-interesse i denne tråden heller... ;-)
Ikke lenger gryende MC-interesse, bare så det er slått fast! Nå er jeg hekta så det holder ;e

Helt fra jeg fikk tak i min første moped, en Puch med gir på styret og kåpe - av alle ting, til jeg kjøpte en helt ny Suzuki AC50 og byttet denne bort i en Tempo Panter og senere kjøpte meg min eneste lett-sykkel, en Honda 90, som jeg også kjørte opp med da jeg tok lett-lappen, som eneste gang jeg har kjørt opp til MC-førerkortet, har jeg vært mer leler mindre hekta.
Så avtok det hele en smule etter at jeg tok bil-lappen.
Så begynte det igjen da jeg en ukes MC-leie i 25 årsgave av kona - Bakpå! Storkoste meg med en Suzuki 650 Custom med kardang og det hele den uka. En flott gave \:D/

Så gikk det noen år igjen og jeg kjøpte en godt brukt Suzuki GSX 100 EF i 1991, men kvittet meg med den mot slutten av sesongen fordi vi ventet vårt fjerde barn.
Deretter gikk det hele 14 år før jeg i all hemmelig og med stygge blikk og hoderysting fra Bakpå, da hun oppdaget hva jeg hadde gjort, nemlig at jeg hadde kjøpt en ny TDM900 i sept. 2006.
Men det tok veldig kort tid før hun var helt med og ble med på korte og lange turer.
I august/september 2010 byttet jeg inn TDM'en i en 2010 mod. Triumph Tiger 1050 SE, som jeg fortsatt har og som jeg rastløst gleder meg voldsomt til å ta ut på veien igjen til en ny lang, fin og varm sesong 2012.
MC kommer jeg antakelig til å holde på med så lenge jeg ha helse til det :jada:

For meg har MC-interessen siden høsten 2006 gitt meg og Bakpå mye mer enn ord kan beskrive. Ikke minst fordi både MCsiden.no og MC-miljøet jeg var og som vi begge nå er en del av, var til stor trøst og hjelp da vår nesteldste sønn døde fra oss og sine tre søsken, bare 24 år gammel...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av frodef »

AJ skrev:Helt fra jeg fikk tak i min første moped, en Puch med gir på styret og kåpe - av alle ting,
Ikke en sånn her vel?
Bilde
Det var nemlig min første motoriserte tohjuling. 62-modell med 62 glade kubikk og tre gir på styret. Full gass på "bane" på halmen på jordet om høsten. Originale dekk, drev og kjede (og jeg er ikke eldre enn at den var veteran allerede den gang).

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av AJ »

frodef skrev:
AJ skrev:Helt fra jeg fikk tak i min første moped, en Puch med gir på styret og kåpe - av alle ting,
Ikke en sånn her vel?
Bilde
Det var nemlig min første motoriserte tohjuling. 62-modell med 62 glade kubikk og tre gir på styret. Full gass på "bane" på halmen på jordet om høsten. Originale dekk, drev og kjede (og jeg er ikke eldre enn at den var veteran allerede den gang).
Ligner veldig på en slik, ja! :-)
Husker at potta stadig vekk falt av og når det skjedde begynte Puch'en å brøle såpass at jeg skvatt til no' skikkelig og holdt på av ramle av setet... ;-)
Når jeg tenker tilbake var det faktisk ganske mye tull med Puch'en som gjorde at den ble skrudd enda mer ihjel etter jeg fikk tak i den... :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Jompa »

Jeg har alltid vært interresert i mekaniske dingser, plyndra den første vekkerklokka da jeg var ca 6-7 år gammel.
Det var vel på samme tida jeg så en Honda 7femti første gang, og fra jeg var 13, og hadde motorlære som valgfag på skolen, gikk det bare en vei.
Da jeg begynte på yrkesskolen som 16-åring, var jeg forlengst frelst. Vi var flere i klassen med mc-interresse, noen hadde til og med 100-kubikker.
Min første sykkel kjøpte jeg som 22-åring i 86. Hadde den i 5 år og trodde jeg var ferdig som motorsyklist. Prøvde med ganske godt resultat og fortrenge interressen i mange år.
Helt til jeg kom i "senpuberteten" for etpar år siden. Vel, andre bytter ut kjerringa, jeg kjøpte en gammel sykkel istedet.
Og angrer ikke på noen av delene :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar