Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Lauri »

Finnes det eiere av disse ekvipasjene her inne?

- og: er noen av disse vinterkjørere?
- og har noen frekventert det enorme landet i øst med sin ekvipasje (jeg har ikke, men jeg skal så snart jeg klarer å tigge til meg familie-fri ferie) :notlistening
Sist redigert av AJ den 22 des 2011, 23:17, redigert 3 ganger totalt.
Begrunnelse: Flyttet til "Tung MC" som vi har bestemt er rette forum for klassiske særegenheter som Ural og lignende... ;-)
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Intruder »

Har selv dessverre ikke kjørt noen av ovennevnte sykler hverken med eller uten sidevogn,så kan dessverre ikke svare på dette..
Men vil vel trekke den konklusjon at de nyere utgavene visstnok er pålitelige og bra !! :thumleft
På MC24 kan du finne en del om turer rundt i verden med mer---
og du får sikkert mere tips bare racerne her har stått opp fra......nattesøvnen !! :moi:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Intruder »

På NMCU tursida fant jeg en artikkel om MC-tur mot øst... :thumleft
Den kan du kose deg med i jula..
god jul forresten !! :b_c: :hallo
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Pollti »

Lauri skrev:Finnes det eiere av disse ekvipasjene her inne?
Ja, men hva lurer du på ? Unngå de som er importert via Tyskland hvis du er ute etter russisk kvalitet for der er vitale komponenter byttet ut så sykkelene går. Mye bedre med de som er orginalt russisk. For da stopper de både titt men ofte. Tyggegummi, ståltråd og gaffa tape pluss litt plunder og heft så går turen hjem igjen greit nok :notlistening

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Lauri »

:[-o< jeg lurer ikke på noe foreløpig hva angår ekvipasjen .... kun om det finnes andre macho'ister (eller var det mao'ister ...?) på dette forumet.

Jeg har en 93-modell importert fra Russland, med Ural-teksten på tanken skrevet på russisk. D'ække mange som har'e veit'u! Å' dela schjøper jeg directly fra Urral, fra'n Susuk, som ebay'isten kaller seg - kjapp en djæk... det ja!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Intruder »

Er nok ikke så mange vinterfolk her,men på Facebook kan du finne Tore Huseby og ta kontakt via melding,han har garantert
nøkkelen til himmelrike !! :thumleft :thumleft
Vidar Gullerud finner du også på facebook,han kan alt om dette og selger Ural.
Lykke til,som tidligere nevnt finner du også noe på MC24 !! :b_c:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Lauri »

Intruder skrev:Er nok ikke så mange vinterfolk her,men på Facebook kan du finne Tore Huseby og ta kontakt via melding,han har garantert
nøkkelen til himmelrike !! :thumleft :thumleft
Vidar Gullerud finner du også på facebook,han kan alt om dette og selger Ural.
Lykke til,som tidligere nevnt finner du også noe på MC24 !! :b_c:

Takk, takk!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Dortmunder »

Lauri skrev::[-o< jeg lurer ikke på noe foreløpig hva angår ekvipasjen .... kun om det finnes andre macho'ister (eller var det mao'ister ...?) på dette forumet.

Jeg har en 93-modell importert fra Russland, med Ural-teksten på tanken skrevet på russisk. D'ække mange som har'e veit'u! Å' dela schjøper jeg directly fra Urral, fra'n Susuk, som ebay'isten kaller seg - kjapp en djæk... det ja!
Jepp finnes... holder på med å kjøpe her, men har ikke funnet riktig sykkel enda... ikke lett :-) Men det som skrives på de forskjellige sidene med driftssikkerhet, import osv skal tas med en klype salt har jeg lært... ikke alt er så mørkt som noen vil ha det.

Skal ha en til å komme meg fra til jobb nettop vinterstid... og kosekjøring selvsagt. Er jo litt kult disse syklene, og ser utrolig bra ut.

Men som sagt er det vanskelig å finne det rette utstyret... lyst på den nyeste modellen, men litt stiv pris her i norge :-( ... vurderer å importere en 2002 mod ... men må ta noen runder med biltilsynet først ... har du erfaringer fra importen? holder det med vognkortet når sykkelen har vært reg. i tyskland ??

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Lauri »

Du har nok rett Dortmunder.

- så skal man huske at dette er en av verdens mest solgte motorsykkelmodeller, også brukt av FN-styrker. Den er lettskrudd, den er solid - og ja .... du får kjøpt elektronisk tenning og elektrisk starterer til denne klumpen fra øst :=D>

Og den er en tro kopi av Das übersnickendeschnackende Bayerische würstradfahrer mit Motor aus Werkstatt im Bayern; m.a.o. BMW.

Vi får tro at mange som uttaler seg kun har sett Ural, Dnepr (og Jawa) kun på youtube :-)

Du er på jakt etter en nyere modell - og da snakker vi kvalitet :\m/: ... kors på strupehodet :orefk
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
PAULUS
Innlegg: 79
Registrert: 01 okt 2011, 15:48
Motorsykkelen din: Suzuki GS 500 F
Sted: Oslo

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av PAULUS »

De ble importert en stund på 90-tallet av et firma på Bislet som også drev med gummibåter (Sic!). Da ble det sagt at kvaliteten var katastrofal (havarier etter 6000 km o.l.) Jeg har senere hørt at kvaliteten nå er på topp og at de selges i stor utstrekning til USA. Pris i Norge ca. 100 000. Skulle gjerne hatt en selv hvis jeg var trygg på kvaliteten og verkstedservice.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Og hva med URAL og/eller DNEPR ...

Legg inn av Intruder »

Tror ihvertfall Vidar Gullerud, "Gruser`n" på :mc2 Skarnes kan hjelpe med gode råd,han selger Ural også.....!!! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar