MC-priser høsten kontra våren

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
hjelmsveis
Innlegg: 20
Registrert: 21 okt 2011, 15:15
Motorsykkelen din: BMW R 1200 R 2015-mod.
Sted: Oslo

MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av hjelmsveis »

Hei!

Kikker en del på Finn.no om dagen og har et spørsmål ang. priser på brukt MC:

Noen som vet hvor mye prisen stiger på brukte sykler på vårparten kontra å kjøpe på høsten?

Bør jeg regne store prishopp eller er det nærmest ubetydelig? :scratch

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av ArcticTiger »

Prisforlangende (utropspris) på kurante sykkler endrer seg vel egentlig ikke så veldig mye fra høst til vår? I hvert fall ikke hos en forhandler. Men, det kan være private selgere som er villige til å gå endel ned på prisen om høsten, de slipper da kostnader til forsikring, ny årsavgift og vinterlagring. Dette kan utgjøre endel tusenlapper, som kan gjøre han motivert til å gå noe ned på "listepris".
Og, det er alltid mulig å gi selger et bud, og det kan hjelpe på selgers motivasjon for en kjapp handel at du har cash klar i lomma når du forhandler :knegg

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av bergenser83 »

jeg tenkte samme tanke i fjor. men så at mengdene kommer ut på våren. da har du mer å velge mellom...

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av Pollti »

Er ikke myten om vinterpris på båt og MC kun en myte ? Men som AT hevder, og der er jeg enig, er ikke mye å hente tror jeg.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av pelsen »

kjøper man om våren istedenfor høsten slipper man jo utgifter til lagring og forsikring over vintern

hjelmsveis
Innlegg: 20
Registrert: 21 okt 2011, 15:15
Motorsykkelen din: BMW R 1200 R 2015-mod.
Sted: Oslo

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av hjelmsveis »

Takk for svar. Bra prisen ikke stiger uhorvelig mye på våren, det er da jeg skal klaske til ;)

God helg! :D

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av JanK »

Ellers så kan man kjøpe fra Italia, alltid lave priser og stort utvalg...

\:D/

Brukeravatar
ZZR-Thom
Innlegg: 28
Registrert: 01 nov 2011, 01:25
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400 2006

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av ZZR-Thom »

Er no litt sån bob bob me det der. Alt spørs ka sykkel en skal ha.
Men eg ville ha holdt augene oppe etter sykkelen du leiter etter uansett, for inni mellom så dukker det opp noke gode handler som en kansje bør slå til på.

Sykkler til salg som ligger på finn øker vel fra august men detter drastisk i november/desember, for så å gå oppigjen i mars.

Dei fleste priser sine sykkler etter det som ligger ute på finn. Og når mars kjem så blir det lagt ut endel sykkler med fantasi priser, og dei som legger sine sykkler utpå salg setter gjerne prisen i forhold til det som er ute til salg.
Men uansett så skal en ikkje føle seg presset til å handle sykkel fort, det er gjerne då en gjer dei dårlige kjøpa.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av joo »

Syntes ikke vår/sommerprisene er helt gale i forhold til på høsten. Der er forholdsvis mye til salgs, mye brukt i markedet så derfor må folk noe ned i pris for å selge hvis dem vil bli kvitt fort. Men det gjelder ikke alle syklene da. De mest populære holder god pris hele året.
Men har du OK lagringsplass er det nesten samme når du kjøper hvis du ikke skal selge noe først. Da er det bare å følge med om DET tilbudet dukker opp :mk Noen er mer desperat på høsten...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av Irongirl »

Jeg slo til nå i "vinter" (ikke at det har vært mye vinter her nede i sarpsborg men... :8-[ ) fordi jeg har hørt samme myte om billigere priser nå.
Det jeg syns var litt vanskelig da var at jeg ikke hadde mulighet til å prøvekjøre sykkelen :-k i allefall siden dette er første sykkel jeg skal bruke og kjøre med.
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC-priser høsten kontra våren

Legg inn av RuneMC »

Prisforskjellene er ikke spesielt store, men utvalget er større om vår/sommer - og de som er best priset går fort. De som er overpriset blir liggende.

Prøvekjøring og hjemtransport er begge enklere i sesongen.
Prøvesitting av drømmesykkelen hos forhandler eller på MC-messe kan også være lurt for å se om sittestillingen etc passer kroppen.
Blir visst en MC-Messe i regi av Breivik MC-klubb i Porsgrunn 10-11 mars.

Privat vs forhandler er det også greit å merke seg. Forhandler endel dyrere - men man får som regel ferdig overhalt sykkel med 3mnd garanti på brukt-sykler, og de tilbyr ofte vinterlagring til sesongstart inkl i prisen, samt at garantien løper fra når man henter sykkelen. Gode avslag på fabrikk-nye sykler er det gjerne på "overliggere" dvs tidligere års modeller som ikke er solgt.

Av tilleggsutstyr på sykkelen - legg vekt på ABS og koffertsett. ABS fordi det er lurt å ha - og koffertsett fordi man sparer på det.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar