Er jo faktisk to ganske forskjellige sykkler du her sammenligner 535-en er liten, lett og smal med en forholdsvis rett-opp-og-ned sittestilling.
Har vel rundt 45hk og ca 190kg vekt, og er en sykkel som er lett å håndtere.
DragStar 1100 er en forholdsvis stor,tung og bred sykkel, og sittestillingen er mye mere "beina framover"
Her har du ca 60hk å rutte med, og mye mere momentsterk motor vil æ tru. Du har i tillegg 70-80kg mere og jobbe med og fotkvilere, eventuelt brett, som er plassert bredt og lavt. Noe som gir forholdsvis liten nedleggsvinkel / lite ekstra å gå på vist du skulle få behov for å legge ned sykkelen mere enn forventa i en sving / fore ta unnamanøver eller lignende.
Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
-
- Innlegg: 20
- Registrert: 21 okt 2011, 15:15
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 R 2015-mod.
- Sted: Oslo
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hei igjen!
Takk atter en gang for alle innspill, bøyer meg i støvet her :)
Må bare oppklare en ting og det er at jeg allerede HAR en virago 535...den kjøpte jeg tre dager før jeg begynte på MC-kurs (for å øvelseskjøre på). Fikk lappen etter to mnd og nå er altså ønsket om noe større og med MER bunndrag (og mer godlyd!) enn Viragoen.
Tittelen på innlegget mitt var kanskje derfor noe misvisende, for jeg har ikke tenkt til å kjøpe Virago (den har jeg til odel og eie, hehe), men jeg tenkte at noen kanskje hadde erfaring med en eller begge modellene og kunne påpeke de største fordelene/ ulempene med dem. Jeg er åpen for mye, men hjertet har så langt falt på cruiser-familien (nei, har IKKE overveid nakensykler, hehe).
Jeg har lest i timesvis og skal absolutt prøvekjøre en Dragstar 1100 så snart våren glimter til...og til alle dere utålmodige sjeler; jeg er en av dere, så det forundrer meg ikke om en ny sykkel er på plass FØR årets første MC-treff, hehe...
Når det gjelder budsjett, så kan jeg strekke meg til iallfall 70.000 til "ny" sykkel.
...letinga er halve spenninga...
Takk atter en gang for alle innspill, bøyer meg i støvet her :)
Må bare oppklare en ting og det er at jeg allerede HAR en virago 535...den kjøpte jeg tre dager før jeg begynte på MC-kurs (for å øvelseskjøre på). Fikk lappen etter to mnd og nå er altså ønsket om noe større og med MER bunndrag (og mer godlyd!) enn Viragoen.
Tittelen på innlegget mitt var kanskje derfor noe misvisende, for jeg har ikke tenkt til å kjøpe Virago (den har jeg til odel og eie, hehe), men jeg tenkte at noen kanskje hadde erfaring med en eller begge modellene og kunne påpeke de største fordelene/ ulempene med dem. Jeg er åpen for mye, men hjertet har så langt falt på cruiser-familien (nei, har IKKE overveid nakensykler, hehe).
Jeg har lest i timesvis og skal absolutt prøvekjøre en Dragstar 1100 så snart våren glimter til...og til alle dere utålmodige sjeler; jeg er en av dere, så det forundrer meg ikke om en ny sykkel er på plass FØR årets første MC-treff, hehe...
Når det gjelder budsjett, så kan jeg strekke meg til iallfall 70.000 til "ny" sykkel.
...letinga er halve spenninga...
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Har hatt Yamaha SVX Dragstar 1100 custom 99mod i en sesong, og var kjempe fornøgd med den uten om en ting, LYDEN! Eller heller fraværet av lyden, er det ikkje montert "effekt" potter på den så regn med å kjøp potter. Den er så utrulig stille og med "effekt" potter så vill sykkelen gje en mykje bedre følelse. Får mangen fine potter som ikkje lager høg og vulgær lyd, men akkurat passe.
Dragstaren veger vel fulltanket mellom 265-280kg(husker ikkje) men vekta er plasert lavt på sykkelen og det merkast ikkje. Det er en lettkjørt sykkel med lav sitthøgde og bredt styre som gjer at den er letthåndterlig og ved trilling/sakte kjøring, den kjenest mykje lettare en ka den er.
Custom versjonen som eg hadde har fotpinner og ikkje brett og det er pottene som tar nedi først ved høgre svinger
For å vere en cruser så er den faktisk grei til å kjøre aktivit med i knappe svinger, men ikkje rekn med å holde følge med sportsligare sykkler fordi.
I statene går den under navnet V-star og det er enormt mykje ekstra utstyr til den. Her er ei bra side http://www.vstar1100.com/.
Dragstar 1100 motoren er den samme som satt i virago 1100 med litt modefikasjoner til det bedre, så den er bunn solid og utprøvd.
Vil og anbefale Shadow 1100, men då ville eg ha gått for en 90-94/95mod, for den som kom etter har svakare motor(10hk mindre?).
Men når du kjem fra Virago 535 så vill du stortrivest på begge dei sykklane.
70 000kr skal du kunne finne en bra Dragster for lykke til
Dragstaren veger vel fulltanket mellom 265-280kg(husker ikkje) men vekta er plasert lavt på sykkelen og det merkast ikkje. Det er en lettkjørt sykkel med lav sitthøgde og bredt styre som gjer at den er letthåndterlig og ved trilling/sakte kjøring, den kjenest mykje lettare en ka den er.
Custom versjonen som eg hadde har fotpinner og ikkje brett og det er pottene som tar nedi først ved høgre svinger
For å vere en cruser så er den faktisk grei til å kjøre aktivit med i knappe svinger, men ikkje rekn med å holde følge med sportsligare sykkler fordi.
I statene går den under navnet V-star og det er enormt mykje ekstra utstyr til den. Her er ei bra side http://www.vstar1100.com/.
Dragstar 1100 motoren er den samme som satt i virago 1100 med litt modefikasjoner til det bedre, så den er bunn solid og utprøvd.
Vil og anbefale Shadow 1100, men då ville eg ha gått for en 90-94/95mod, for den som kom etter har svakare motor(10hk mindre?).
Men når du kjem fra Virago 535 så vill du stortrivest på begge dei sykklane.
70 000kr skal du kunne finne en bra Dragster for lykke til
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Ligger en del bra sykler ute nå til overkommelig pris:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31524740" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31514526" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31337443" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31017484" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31524740" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31514526" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31337443" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31017484" onclick="window.open(this.href);return false;
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Har du planer om noe nytt Intruder?Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget...
-
- Innlegg: 20
- Registrert: 21 okt 2011, 15:15
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 R 2015-mod.
- Sted: Oslo
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Den er bare nydelig! Har sett på den flere ganger! Knallfarge! :)Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget...
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Ja dette er jo en farge som mange Piker likerhjelmsveis skrev:Den er bare nydelig! Har sett på den flere ganger! Knallfarge! :)Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget...
Og hvis du liker sykkern må du forte deg å kjøpe den !! Følg følelsene dine, ikke nøl
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget...
Har gått to dager siden jeg sendte mail med forespørsel om innbytte,men har ikke hørt en dritt fra dem....
Men forteller vel om interessen og salgslysten er tilstede
Nå har jeg afall mistet matlysta...og interessa for en handel med dem,,,
Intruder er innvilget videre oppholdstillatelse i heimen...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 12 mar 2010, 23:01
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Electra Ultra Glide
- Sted: Stathelle
- Kontakt:
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Mulig sent svar.
Men har hatt XV535, XVS650 og Nå en XVS1100.
535 var en artig sak å kjøre men alt for kort rekkevidde på en tank(8-9L), kvikk respons med litt turtall men får litt moped følelse.
650 var kanon flott men veldig lav bakkeklaring og skrubba nesten overalt. Bra med moment og billig i drift(0.4l/mil)
1100 som jeg har nå er en drøm å kjøre i forhold, romslig sykkel med veldig lite vibrsjoner. God benplass(jeg er ca 180) nydelig bunndrag snill på bensin(0,5l/mil).
God plass til passasjer, flott lyd og meget behaglig sittestilling.
Så valget mellom 535 og 1100 er igrunn meget enkelt og må bli 1100.
Lykke til med valget
Men har hatt XV535, XVS650 og Nå en XVS1100.
535 var en artig sak å kjøre men alt for kort rekkevidde på en tank(8-9L), kvikk respons med litt turtall men får litt moped følelse.
650 var kanon flott men veldig lav bakkeklaring og skrubba nesten overalt. Bra med moment og billig i drift(0.4l/mil)
1100 som jeg har nå er en drøm å kjøre i forhold, romslig sykkel med veldig lite vibrsjoner. God benplass(jeg er ca 180) nydelig bunndrag snill på bensin(0,5l/mil).
God plass til passasjer, flott lyd og meget behaglig sittestilling.
Så valget mellom 535 og 1100 er igrunn meget enkelt og må bli 1100.
Lykke til med valget
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hæ hæ , har hatt Intruder i fem år og har vurdert bytte av og til,men....Svein2 skrev:Har du planer om noe nytt Intruder?Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget...
Har hatt kjærringa i trettifem,vurdert bytte men hu går nå der...
Bare se men ikke røre !!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;