Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av MaxTron »

Er jo faktisk to ganske forskjellige sykkler du her sammenligner 535-en er liten, lett og smal med en forholdsvis rett-opp-og-ned sittestilling.
Har vel rundt 45hk og ca 190kg vekt, og er en sykkel som er lett å håndtere.

Bilde

DragStar 1100 er en forholdsvis stor,tung og bred sykkel, og sittestillingen er mye mere "beina framover"
Her har du ca 60hk å rutte med, og mye mere momentsterk motor vil æ tru. Du har i tillegg 70-80kg mere og jobbe med og fotkvilere, eventuelt brett, som er plassert bredt og lavt. Noe som gir forholdsvis liten nedleggsvinkel / lite ekstra å gå på vist du skulle få behov for å legge ned sykkelen mere enn forventa i en sving / fore ta unnamanøver eller lignende.

Bilde
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

hjelmsveis
Innlegg: 20
Registrert: 21 okt 2011, 15:15
Motorsykkelen din: BMW R 1200 R 2015-mod.
Sted: Oslo

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av hjelmsveis »

Hei igjen!

Takk atter en gang for alle innspill, bøyer meg i støvet her :)

Må bare oppklare en ting og det er at jeg allerede HAR en virago 535...den kjøpte jeg tre dager før jeg begynte på MC-kurs (for å øvelseskjøre på). Fikk lappen etter to mnd og nå er altså ønsket om noe større og med MER bunndrag (og mer godlyd!) enn Viragoen.

Tittelen på innlegget mitt var kanskje derfor noe misvisende, for jeg har ikke tenkt til å kjøpe Virago (den har jeg til odel og eie, hehe), men jeg tenkte at noen kanskje hadde erfaring med en eller begge modellene og kunne påpeke de største fordelene/ ulempene med dem. Jeg er åpen for mye, men hjertet har så langt falt på cruiser-familien (nei, har IKKE overveid nakensykler, hehe).

Jeg har lest i timesvis og skal absolutt prøvekjøre en Dragstar 1100 så snart våren glimter til...og til alle dere utålmodige sjeler; jeg er en av dere, så det forundrer meg ikke om en ny sykkel er på plass FØR årets første MC-treff, hehe...

Når det gjelder budsjett, så kan jeg strekke meg til iallfall 70.000 til "ny" sykkel.

...letinga er halve spenninga... ;)

Brukeravatar
ZZR-Thom
Innlegg: 28
Registrert: 01 nov 2011, 01:25
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400 2006

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av ZZR-Thom »

Har hatt Yamaha SVX Dragstar 1100 custom 99mod i en sesong, og var kjempe fornøgd med den uten om en ting, LYDEN! Eller heller fraværet av lyden, er det ikkje montert "effekt" potter på den så regn med å kjøp potter. Den er så utrulig stille og med "effekt" potter så vill sykkelen gje en mykje bedre følelse. Får mangen fine potter som ikkje lager høg og vulgær lyd, men akkurat passe.
Dragstaren veger vel fulltanket mellom 265-280kg(husker ikkje) men vekta er plasert lavt på sykkelen og det merkast ikkje. Det er en lettkjørt sykkel med lav sitthøgde og bredt styre som gjer at den er letthåndterlig og ved trilling/sakte kjøring, den kjenest mykje lettare en ka den er.
Custom versjonen som eg hadde har fotpinner og ikkje brett og det er pottene som tar nedi først ved høgre svinger :-J
For å vere en cruser så er den faktisk grei til å kjøre aktivit med i knappe svinger, men ikkje rekn med å holde følge med sportsligare sykkler fordi.
I statene går den under navnet V-star og det er enormt mykje ekstra utstyr til den. Her er ei bra side http://www.vstar1100.com/.
Dragstar 1100 motoren er den samme som satt i virago 1100 med litt modefikasjoner til det bedre, så den er bunn solid og utprøvd.
Vil og anbefale Shadow 1100, men då ville eg ha gått for en 90-94/95mod, for den som kom etter har svakare motor(10hk mindre?).
Men når du kjem fra Virago 535 så vill du stortrivest på begge dei sykklane.
70 000kr skal du kunne finne en bra Dragster for lykke til :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av Crinos »

Ligger en del bra sykler ute nå til overkommelig pris:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31524740" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31514526" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31337443" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31017484" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av Intruder »

Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget... :dontknow
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av Svein2 »

Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget... :dontknow
Har du planer om noe nytt Intruder? :skriver

hjelmsveis
Innlegg: 20
Registrert: 21 okt 2011, 15:15
Motorsykkelen din: BMW R 1200 R 2015-mod.
Sted: Oslo

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av hjelmsveis »

Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget... :dontknow
Den er bare nydelig! Har sett på den flere ganger! Knallfarge! :)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av ArcticTiger »

hjelmsveis skrev:
Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget... :dontknow
Den er bare nydelig! Har sett på den flere ganger! Knallfarge! :)
:vs Ja dette er jo en farge som mange Piker liker :bananas :knegg

Og hvis du liker sykkern må du forte deg å kjøpe den :D :thumleft !! Følg følelsene dine, ikke nøl \:D/

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av Intruder »

Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget... :dontknow

Har gått to dager siden jeg sendte mail med forespørsel om innbytte,men har ikke hørt en dritt fra dem.... :redface
Men forteller vel om interessen og salgslysten er tilstede :terge
Nå har jeg afall mistet matlysta...og interessa for en handel med dem,,, :[-X
Intruder er innvilget videre oppholdstillatelse i heimen... \:D/
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

maxmekker
Innlegg: 1
Registrert: 12 mar 2010, 23:01
Motorsykkelen din: Harley Davidson Electra Ultra Glide
Sted: Stathelle
Kontakt:

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av maxmekker »

Mulig sent svar.
Men har hatt XV535, XVS650 og Nå en XVS1100.
535 var en artig sak å kjøre men alt for kort rekkevidde på en tank(8-9L), kvikk respons med litt turtall men får litt moped følelse.
650 var kanon flott men veldig lav bakkeklaring og skrubba nesten overalt. Bra med moment og billig i drift(0.4l/mil)
1100 som jeg har nå er en drøm å kjøre i forhold, romslig sykkel med veldig lite vibrsjoner. God benplass(jeg er ca 180) nydelig bunndrag snill på bensin(0,5l/mil).
God plass til passasjer, flott lyd og meget behaglig sittestilling.
Så valget mellom 535 og 1100 er igrunn meget enkelt og må bli 1100.

Lykke til med valget :bananas

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100

Legg inn av Intruder »

Svein2 skrev:
Intruder skrev:Har sendt mail på Yamahaèn øverst jeg,så gjenstår det å se hvor mye bryderi de vil legge i salget... :dontknow
Har du planer om noe nytt Intruder? :skriver
Hæ hæ , har hatt Intruder i fem år og har vurdert bytte av og til,men.... :mk
Har hatt kjærringa i trettifem,vurdert bytte men hu går nå der... ;e
Bare se 8) men ikke røre !! :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar