Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
-
- Innlegg: 20
- Registrert: 21 okt 2011, 15:15
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 R 2015-mod.
- Sted: Oslo
Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hei!
Jeg er ny i MC-verdenen og fikk lappen nå i september. Kjøpte meg en virago 535 i sommer for å øvelsekjøre på. Nå snuser jeg på noe større og med mer bunndrag og har lest en del om Dragstar 1100. Jeg er kvinne og 178 cm så jeg trenger ikke lave modeller for å stå støtt :)
Noen som har erfaring med en eller begge modellene? Eller andre forslag?
Setter pris på alt av råd og tips.
Jeg er ny i MC-verdenen og fikk lappen nå i september. Kjøpte meg en virago 535 i sommer for å øvelsekjøre på. Nå snuser jeg på noe større og med mer bunndrag og har lest en del om Dragstar 1100. Jeg er kvinne og 178 cm så jeg trenger ikke lave modeller for å stå støtt :)
Noen som har erfaring med en eller begge modellene? Eller andre forslag?
Setter pris på alt av råd og tips.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Heisan, sveisan... hjelmsveis
og velkommen hit til MCsiden.no
Vet at Lena-SL har maken sykkel som du. Hun er sjelden innom her, men hvis du sender henne en PM vikl jeg tro hun svarer på den.
Globe hadde også maken sykkel før han oppgraderte til Suzuki 800 cruiser før han "så lyset" og endt opp med Yamaha TDM 900 - så langt...
Ellers er dert flere her inne som har erfaring med Yamaha Dragstar og lignende japanske cruisere fra 600 kubikk og oppover helt til svære 1800 kubikkere.
Regner med at du får fyldige og gode svar etter hvert :-)
og velkommen hit til MCsiden.no
Vet at Lena-SL har maken sykkel som du. Hun er sjelden innom her, men hvis du sender henne en PM vikl jeg tro hun svarer på den.
Globe hadde også maken sykkel før han oppgraderte til Suzuki 800 cruiser før han "så lyset" og endt opp med Yamaha TDM 900 - så langt...
Ellers er dert flere her inne som har erfaring med Yamaha Dragstar og lignende japanske cruisere fra 600 kubikk og oppover helt til svære 1800 kubikkere.
Regner med at du får fyldige og gode svar etter hvert :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ShadowRider
- Innlegg: 98
- Registrert: 12 aug 2011, 08:40
- Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
- Sted: Lindås, Hordaland
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Kan jo ta ein titt på Honda Shadow Pene sykler! :)
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hei Sveis og velkommen hit ! 178 a gitt
Custom/cruise sykkler har jeg ikke noe peil på. Har du foresten prøvd andre sykkeltyper a? Du som er litt lang vil antakelig finne deg meget godt tilrette på en Sportstourer eller Reise-enduro. De har fin oppreist sittestilling, er lettkjørte, spreke og smidige, og byr nok på litt bedre kjøreegenskaper på svingete veier enn en cruiser. Men det spørrs jo mest hva du liker da .
Custom/cruise sykkler har jeg ikke noe peil på. Har du foresten prøvd andre sykkeltyper a? Du som er litt lang vil antakelig finne deg meget godt tilrette på en Sportstourer eller Reise-enduro. De har fin oppreist sittestilling, er lettkjørte, spreke og smidige, og byr nok på litt bedre kjøreegenskaper på svingete veier enn en cruiser. Men det spørrs jo mest hva du liker da .
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hei på deg og velkommen om bord!!
Jeg har rullet rundt på cruisere i 6-7 år nå, uten at det gjør meg til spesialist, men en og annen mening har jeg nå fått.
Jeg hadde Dragstar 1100 et år og likte sykkelen veldig godt. Stor og romslig for 2 på, fin å kjøre og jeg har alltid synes Yamaha har noen fine linjer på syklene sine. Japansk kvalitet sikrer driftsikker sykkel!
En ting vil jeg påpeke, Dragstar har speedometer og kontrollamper på tanken. Det er ( synes jeg) veldig pent å se på, stilig, men om du tenker å ha tankveske så funker også det, men speedometer og kontroll-lys blir litt vanskligere å se.
Ut over det så synes jeg Dragstaren er en av de finere syklene in denne klassen/størrelsen.
En sykkel jeg synes alle som tenker på cruiser i 800 -1100 størrelsen skal se på er Intruder 800 ( hva heter den nå? )
Den er riktignok vannavkjølt som gir et litt annen "look" ( Luftavkjølt er penere og mer "riktig" for cruisere m ) , men den får veldig godt skussmål for å være rask, mer " sporty" i svingen og ha godt bunndrag. Jeg kjenner mange som har Intruder 800 og 1400, og de diskuterer stadig om ikke 800 er like kjapp og seig som 1400 om man kjører single.
Men , hvis Dragstar er din drøm, slå til ! Det er en stilig, driftsikker, god, flott sykkel!
Jeg har rullet rundt på cruisere i 6-7 år nå, uten at det gjør meg til spesialist, men en og annen mening har jeg nå fått.
Jeg hadde Dragstar 1100 et år og likte sykkelen veldig godt. Stor og romslig for 2 på, fin å kjøre og jeg har alltid synes Yamaha har noen fine linjer på syklene sine. Japansk kvalitet sikrer driftsikker sykkel!
En ting vil jeg påpeke, Dragstar har speedometer og kontrollamper på tanken. Det er ( synes jeg) veldig pent å se på, stilig, men om du tenker å ha tankveske så funker også det, men speedometer og kontroll-lys blir litt vanskligere å se.
Ut over det så synes jeg Dragstaren er en av de finere syklene in denne klassen/størrelsen.
En sykkel jeg synes alle som tenker på cruiser i 800 -1100 størrelsen skal se på er Intruder 800 ( hva heter den nå? )
Den er riktignok vannavkjølt som gir et litt annen "look" ( Luftavkjølt er penere og mer "riktig" for cruisere m ) , men den får veldig godt skussmål for å være rask, mer " sporty" i svingen og ha godt bunndrag. Jeg kjenner mange som har Intruder 800 og 1400, og de diskuterer stadig om ikke 800 er like kjapp og seig som 1400 om man kjører single.
Men , hvis Dragstar er din drøm, slå til ! Det er en stilig, driftsikker, god, flott sykkel!
"Do the right thing"
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hei og hjertelig velkommen,
I fjor var jeg i "samme båt" som deg, jeg kjøpte meg først en Honda Shadow 600 (ikke solgt ennå) og kom fort frem til ønske om mer krefter og bunndrag. Har da i dag en Honda VTX 1800 . For meg er det cruisere som er MC. "Plastikkgriser" som kona kaller de, er ikke noe for meg. Jeg har en relax kjørestil og cruiser er ypperlig til det. Imidlertid er det så mange på dette forumet som elsker "aktiv kjøring" helst på smale innlandsveier med mange svinger og derpå mange nedlegg, og alle de anbefaler andre typer MC. Den mest populære her inne er i så måte TDM 900 som AJ allerede har nevnt. Jeg gratanterer 100% at den MC'n vil du få behørig omtalt av andre en meg..
Men som sagt skal du kjøre MC og ikke "Plastikkgris" så syntes jeg Dragstar 1100 ser ut som en herlig motorsykkel.
I fjor var jeg i "samme båt" som deg, jeg kjøpte meg først en Honda Shadow 600 (ikke solgt ennå) og kom fort frem til ønske om mer krefter og bunndrag. Har da i dag en Honda VTX 1800 . For meg er det cruisere som er MC. "Plastikkgriser" som kona kaller de, er ikke noe for meg. Jeg har en relax kjørestil og cruiser er ypperlig til det. Imidlertid er det så mange på dette forumet som elsker "aktiv kjøring" helst på smale innlandsveier med mange svinger og derpå mange nedlegg, og alle de anbefaler andre typer MC. Den mest populære her inne er i så måte TDM 900 som AJ allerede har nevnt. Jeg gratanterer 100% at den MC'n vil du få behørig omtalt av andre en meg..
Men som sagt skal du kjøre MC og ikke "Plastikkgris" så syntes jeg Dragstar 1100 ser ut som en herlig motorsykkel.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hei og velkommen.. Fantastisk kallenavn på et MC forum!
Jeg faller også inn i cruiser segmentet. Jeg har kjørt Harley i de siste 15 åra og er kjempe godt fornøyd med det.
Jeg har testet en 1100 DragStar og det var en fantastisk komfortabel sykkel. Den virket stor og klumpete, og jeg ble forbauset overrasket på en posetiv måte over hvor bra den var å kjøre... I forhold til hva jeg hadde forventet meg.
Det er nok ikke den sykkelen man kan kjøre mest aktivt med, men om aktiv kjøring var ditt primærområde hadde du neppe sagt Virago VS DragStar.
Det er som sagt nevnt, at om du skal ha tank oppakning så fungerer det. Men, da mister du dashbordet. Som kan være litt greit å følge med på fra tid til annen :)
Jeg har samme greia selv på min Softail, med speedo og turtall på (mellom) tankene. Men nå kjører jeg så og si aldri med oppakning uansett.
Som Harley mann må jeg jo si at en HD Softail kan være et alternativ til en DragStar 1100.
Og et merker som jeg tror er mer ukjent for mange her inne, som er relativt nytt og faktisk bra.
Victory Motorcycles. Victory Hammer S ser ut som en sykkel jeg selv kunne hatt i garasjen hjemme. http://victorymotorcycles.se/motorcykla ... genskaper/" onclick="window.open(this.href);return false;
med 106CUI (1740cc) og 140 Nm i dreiemoment har du en bra og kraftig motor.
Jeg faller også inn i cruiser segmentet. Jeg har kjørt Harley i de siste 15 åra og er kjempe godt fornøyd med det.
Jeg har testet en 1100 DragStar og det var en fantastisk komfortabel sykkel. Den virket stor og klumpete, og jeg ble forbauset overrasket på en posetiv måte over hvor bra den var å kjøre... I forhold til hva jeg hadde forventet meg.
Det er nok ikke den sykkelen man kan kjøre mest aktivt med, men om aktiv kjøring var ditt primærområde hadde du neppe sagt Virago VS DragStar.
Det er som sagt nevnt, at om du skal ha tank oppakning så fungerer det. Men, da mister du dashbordet. Som kan være litt greit å følge med på fra tid til annen :)
Jeg har samme greia selv på min Softail, med speedo og turtall på (mellom) tankene. Men nå kjører jeg så og si aldri med oppakning uansett.
Som Harley mann må jeg jo si at en HD Softail kan være et alternativ til en DragStar 1100.
Og et merker som jeg tror er mer ukjent for mange her inne, som er relativt nytt og faktisk bra.
Victory Motorcycles. Victory Hammer S ser ut som en sykkel jeg selv kunne hatt i garasjen hjemme. http://victorymotorcycles.se/motorcykla ... genskaper/" onclick="window.open(this.href);return false;
med 106CUI (1740cc) og 140 Nm i dreiemoment har du en bra og kraftig motor.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Crinos skrev:Som Harley mann må jeg jo si at en HD Softail kan være et alternativ til en DragStar 1100.
Og et merker som jeg tror er mer ukjent for mange her inne, som er relativt nytt og faktisk bra.
Victory Motorcycles. Victory Hammer S ser ut som en sykkel jeg selv kunne hatt i garasjen hjemme. http://victorymotorcycles.se/motorcykla ... genskaper/" onclick="window.open(this.href);return false;
med 106CUI (1740cc) og 140 Nm i dreiemoment har du en bra og kraftig motor.
Vi blir fort enige når det gjelder Victory! Flotte sykler som også er noe sprekere enn HD og de fleste andre , tør jeg si
Men da snakker vi også en helt annen prisklasse enn Dragstar osv, trur eg :-)
Men jeg vet jo ikke hva denne dama har å legge i dette :-)
"Do the right thing"
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Når det gjelder japanske cruisesykler kan du være relativt trygg på at du får en sykkel som er driftssikker.
Det er jeg overbevist om etter mange samtaler med eiere av slike !!
Det er jeg overbevist om etter mange samtaler med eiere av slike !!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Jo, Victory koster nok mer enn DragStar'n gjør. Men som du sier.. Budsjett ble aldri nevnt :)Relax skrev:Crinos skrev:Som Harley mann må jeg jo si at en HD Softail kan være et alternativ til en DragStar 1100.
Og et merker som jeg tror er mer ukjent for mange her inne, som er relativt nytt og faktisk bra.
Victory Motorcycles. Victory Hammer S ser ut som en sykkel jeg selv kunne hatt i garasjen hjemme. http://victorymotorcycles.se/motorcykla ... genskaper/" onclick="window.open(this.href);return false;
med 106CUI (1740cc) og 140 Nm i dreiemoment har du en bra og kraftig motor.
Vi blir fort enige når det gjelder Victory! Flotte sykler som også er noe sprekere enn HD og de fleste andre , tør jeg si
Men da snakker vi også en helt annen prisklasse enn Dragstar osv, trur eg :-)
Men jeg vet jo ikke hva denne dama har å legge i dette :-)
Denne er jo litt fin da: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=30862824" onclick="window.open(this.href);return false;
Er jo nesten sånn at jeg vurderer den selv !
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Også følger jakka med på kjøpet....Crinos skrev: Denne er jo litt fin da: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=30862824" onclick="window.open(this.href);return false;
Er jo nesten sånn at jeg vurderer den selv !
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Jakka på kjøpet,ja.....
Har ei røys med Harley Davidson t-skjorter jeg,husker en kall sa han syntes det var dumt siden jeg aldri hadde hatt noen Harley..
---------Du har jo ei Dolly Parton t-skjorte, svarte jeg,og du har vel ikke hatt henne heller...?
Men uansett hvor mange t-skjorter...HD Sportster 1200...sikle..
Har ei røys med Harley Davidson t-skjorter jeg,husker en kall sa han syntes det var dumt siden jeg aldri hadde hatt noen Harley..
---------Du har jo ei Dolly Parton t-skjorte, svarte jeg,og du har vel ikke hatt henne heller...?
Men uansett hvor mange t-skjorter...HD Sportster 1200...sikle..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Velkommen til forumet Hjelmsveis.hjelmsveis skrev:Hei!
Jeg er ny i MC-verdenen og fikk lappen nå i september. Kjøpte meg en virago 535 i sommer for å øvelsekjøre på. Nå snuser jeg på noe større og med mer bunndrag og har lest en del om Dragstar 1100. Jeg er kvinne og 178 cm så jeg trenger ikke lave modeller for å stå støtt :)
Noen som har erfaring med en eller begge modellene? Eller andre forslag?
Setter pris på alt av råd og tips.
Alltid vanskelig å tipse om sykkel. Smak og behag vet du....
Treffer ofte på jenter som kjører, når jeg er på treff. Her kan det være en mulighet å få snakket med jenter som kjører custum. Det være seg HD, Shadow, Dragstar eller Kawasaki-vulkan. Jeg ville brukt deler av neste sesong på å reise litt rundt å se og snakke.
I vulkanklubben vet jeg det er flere jenter som kjører stor custum. Kan sikkert kontakte noen av dem og rådspørre deg.
Ønsker deg lykke til i snusingen..
-
- Innlegg: 20
- Registrert: 21 okt 2011, 15:15
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 R 2015-mod.
- Sted: Oslo
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hei alle sammen og tusen takk for mange flotte innspill! Jeg googler og googler det dere kommer med av tips Heldigvis har jeg hele vinteren og våren på meg, det var også et lurt tips det med å putre litt rundt på treff og høre med folk der. MEN...jeg vet at smaken er som baken og at jeg vil få like mange meninger som det finnes motorsykler!
Forumet er jo knall, her inne er det mye kompetanse, erfaring og interesse å spore!
Forumet er jo knall, her inne er det mye kompetanse, erfaring og interesse å spore!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha Virago 535 vs. Dragstar 1100
Hyggelig å hørehjelmsveis skrev: Forumet er jo knall, her inne er det mye kompetanse, erfaring og interesse å spore!
Åpningstid døgnet rundt og du er selvfølgelig velkommen til å bruke forumet aktivt når du selv måtte ønske! Det er derfor det er her
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering