Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Det skal prøvekjøres, men skal ringe å høre med leveringstid på den i morgen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 92
- Registrert: 19 des 2010, 22:05
- Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
- Sted: Østfold
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Kaster meg på denne
Har selv eid ( eier den fortsatt) en CBF 1000 fra den var ny i 06.
Når det gjelder sittestilling så finner jeg meg meget godt tilrette på denne.
Jeg er noe over 180cm, men har allikevel satt setet til laveste posisjon. Knevinkelen har jeg aldri forsket på men antar at den blir ganske spiss. Overkroppen vinkles moderat forover slik at rumpe / haleben blir mindre belastet.
Det er nok motorkarakterestikken som imponerer meg mest på denne mc`n.
Mitt råd til dere som ikke er kjent med sykkelen er å ikke legge for stor vekt på den relativt lave hk`n.
Dreiemomentskurven er utrolig nydelig.
Den drar som en symaskin på 6.gir fra under 40 km/t.
Jeg kom i skade for å kjøpe en helt ny TDM i 05. Det var et smertefult forhold som ødela hele 05-sessongen.
Den var håpløs å finne seg tilrette på. Hadde følelsen av å sitte i 2.etage når jeg kjørte.
Salens utforming var så feil at jeg knapt kunne stå oppreist etter 4-5 mil.
Motoren truet med å sprette ut av ramma hvis turtallet ramlet under 2000.
Jeg har alltid hatt, og har fortsatt et varmt forhold til Yamaha, bare så det er sagt.
Jeg vet at TDM`n har en stor menighet her på forumet, så dette blir vel værre enn å banne i kjærka?
Heldigvis så finnes det mc`er i alle varianter så det er mulig å finne sin personlige favoritt.
Lykke til i jakten til dere som leter etter drømmesykkelen.
Selv har jeg funnet min (men FJR 1300 er også ille fin da)
Har selv eid ( eier den fortsatt) en CBF 1000 fra den var ny i 06.
Når det gjelder sittestilling så finner jeg meg meget godt tilrette på denne.
Jeg er noe over 180cm, men har allikevel satt setet til laveste posisjon. Knevinkelen har jeg aldri forsket på men antar at den blir ganske spiss. Overkroppen vinkles moderat forover slik at rumpe / haleben blir mindre belastet.
Det er nok motorkarakterestikken som imponerer meg mest på denne mc`n.
Mitt råd til dere som ikke er kjent med sykkelen er å ikke legge for stor vekt på den relativt lave hk`n.
Dreiemomentskurven er utrolig nydelig.
Den drar som en symaskin på 6.gir fra under 40 km/t.
Jeg kom i skade for å kjøpe en helt ny TDM i 05. Det var et smertefult forhold som ødela hele 05-sessongen.
Den var håpløs å finne seg tilrette på. Hadde følelsen av å sitte i 2.etage når jeg kjørte.
Salens utforming var så feil at jeg knapt kunne stå oppreist etter 4-5 mil.
Motoren truet med å sprette ut av ramma hvis turtallet ramlet under 2000.
Jeg har alltid hatt, og har fortsatt et varmt forhold til Yamaha, bare så det er sagt.
Jeg vet at TDM`n har en stor menighet her på forumet, så dette blir vel værre enn å banne i kjærka?
Heldigvis så finnes det mc`er i alle varianter så det er mulig å finne sin personlige favoritt.
Lykke til i jakten til dere som leter etter drømmesykkelen.
Selv har jeg funnet min (men FJR 1300 er også ille fin da)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Oj oj oj, no blir det bråk
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Sannheten kommer alltid for en dag vet du Jhnjhn skrev:Oj oj oj, no blir det bråk
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Jeg får vel bare si at det er noen som har skjønt det, andre ikke.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Jeg vet ihvertfall om en som sitter hjemme på Kongsberg og gliser nå
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Dexter
- Innlegg: 3347
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Heheojda skrev:Jeg vet ihvertfall om en som sitter hjemme på Kongsberg og gliser nå
Tro hvem det kan være...?
Men det stemmer alt som er skrevet. 2000Touring som jeg kjører en del med har begynt å omtale CBF'en som uten gir... kun D (drive/automat). Dreiemomentet på denne sykkelen i kombinasjonen med giringen, vekt og hk er rett og slett kjempebra. Når andre girer så ligger jeg fortsatt i 6. Drar den fra tomgangsturtall til 200 på samme gir...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Hva er aksen fra 20kmt til 60kmt på 6.gir ??(treg?)
De fleste 4 sylinder motorene kan vel kjøres fra 1500 rpm.Men det er nesten ikke dreiemoment på så lavt turtall.
If it ain't broke, I'll break it.
- Dexter
- Innlegg: 3347
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Du ville blitt overrasket Men det er klart at det er jo ikke slik man mener at girene skal brukes. Men det har skjedd at jeg har glemt å gire ned har prøvd bare for morro skyld og det er like overraskende og morro hver gang... Du får be om å prøve når vi en gang møtes igjen. På ZX6Ren så skjedde det absolutt ingenting dersom jeg kom for lavt i turtall, slik er det ikke med Janeejs skrev:
Hva er aksen fra 20kmt til 60kmt på 6.gir ??(treg?)
De fleste 4 sylinder motorene kan vel kjøres fra 1500 rpm.Men det er nesten ikke dreiemoment på så lavt turtall.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
Hornet'n, som jo e en nær slektning av CBF'n, opplevdes også sånn Dexter
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Triumph Tiger 800 eller 800XC eller noe helt annet?
OK
Mener at det som er lavt turtall på en maskin ikke er det samme på en annen,kommer liksom an på hva som er maks.
1/3 turtall på en maskin ,kan jo være 2500 rpm.
1/3 turtall på en annen kan jo være 5000 rpm.
If it ain't broke, I'll break it.