BMW K 1200 LT

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Assa
Innlegg: 3
Registrert: 28 aug 2011, 19:03
Motorsykkelen din: BMW

BMW K 1200 LT

Legg inn av Assa »

Hei MC-venner.

Vurderer kjøp av K 1200 LT etter å ha eid en K 1100 LT og sist en HD Ultra.
Det sies at denne sykkelen har høyt tyngdepunkt, men er det noen som kjenner HD Ultra/ Electra som kan gi en sammenligning? Tenker da om HD er lettere eller tyngre å mestre i lave hastigheter?
Er også på jakt etter armlener for å eventuellt ettermontere for passasjer. Tips om hvor man kan få tak i dette fra Tyskland/USA etc. mottas med stor TAKK!

Ha en fin MC-høst!

Assa

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av ojda »

Heisann, og velkommen til forumet.
Rogg her på forumet har en K1200LT , men hva han vet om Electra har jeg ikke peiling på.
Men at han har endel sterke meninger om diverse
BMW modeller er ihvertfall helt sikkert, anbefaler å ta en prat med han om emnet.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av rogg »

Assa skrev:Hei MC-venner.

Vurderer kjøp av K 1200 LT etter å ha eid en K 1100 LT og sist en HD Ultra.
Det sies at denne sykkelen har høyt tyngdepunkt, men er det noen som kjenner HD Ultra/ Electra som kan gi en sammenligning? Tenker da om HD er lettere eller tyngre å mestre i lave hastigheter?
Er også på jakt etter armlener for å eventuellt ettermontere for passasjer. Tips om hvor man kan få tak i dette fra Tyskland/USA etc. mottas med stor TAKK!

Ha en fin MC-høst!

Assa
Velkommen på forumet...
Kjenner ikke noe til HD'n men har akkurat rullet inn 13000km på LT'n
Sykkelen er tung, men ikke overtung. Man sitter lavt og får god bakkekontakt med hele fotbladet når en stanser.
Overgangen fra en RT til LT var stor. RT'n var rask og smidig, mens LT'n er noe dorskere og ikke like lett å få med seg i svinger. Den er lav og midtstøtten subber ofte nedi med noe aktiv kjøring.
Man sitter bedre beskyttet på en LT, stor skjerm som gir god beskyttele. Minus med det er på varme dager...da blir det hott bak der.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av Flattop »

Den er jo ikke SÅ vanskelig å få med seg i svingene da. Holder jo glatt følge med mange slags sykler jeg, og da er det jo bremsene og den tunge stabiliteten som jeg liker best med den.

Som tursykkel er den helet uovertruffen. Du sitter godt, sykkelen er lettkjørt så snart som du kommer i gang, og bak skjermen er det ikke noe sjenerende vind, regn blir for en stor grad holdt unna, samt at stereoen gir det lille ekstra til kjøreturen.

Kan sikkert bli varmt bak skjermen, men det har jeg ikke merket noe til ennå. Kanskje det er klimaet der jeg bor som sørger for det.

Har tilbakelagt en 22000 kilometer på LT,en og har ikke angret en gang ennå på at jeg skaffet et slikt relativt tungt beist. Den er som du sier noe topptung, og det gjør at småkjøring kan bli litt utfordrende, men det er en sak som du ganske fort lærer deg til å leve med, samt beherske. Det eneste du IKKE må gjøre er å bruke frembremsen når du er saktegående og svinger. DA vil den feite kua lett legge seg ned. Men det er ikke så kjempe alvorlig likevel. Den har 'fendere' som tar unna for fallet, slik at det vanligvis ikke blir noe skade på lakk/plast. Da er det 'bare' å reise henne opp igjen, som også er relativt greit, bare du kjenner til teknikken.

Angående armlener:

Det finnes minst to leverandører. Personlig synes jeg denne er finest:

http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/ ... del=bm-027

Når de ikke er i bruk, er de skubbet vekk, dvs de er på siden av sykkelen.

DENNE derimot har armlenene opp over høyttalerene når de ikke er i bruk.

http://eagle-i.us/armrest/

Smak og behag.

Ztechnik krever at du må bore i plasten, mens Muddiman's ikke krever det. Smak og behag.


Har du mer du lurer på, bare spør, så kan vi enten svare, eller henvise til plasser der svar kan fåes.
Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av ArcticTiger »

....den feite kua..... :lol

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av Flattop »

Ja noen har tilogmed døpt den (i USA riktignok) for:

Anna Nicole Smith

Begrunnelsen er: "Top heavy, and has a tendency to lay down" 8)
Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av Intruder »

Anna Nicole Smith er jo en eksosrype,så navnet skjemmer ingen !! :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Assa
Innlegg: 3
Registrert: 28 aug 2011, 19:03
Motorsykkelen din: BMW

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av Assa »

Hei igjen

Da var LTén på plass! Et nydelig eksemplar med 31000km på telleren.
Litt skuffende lekkasje på høyre forgaffel, men våre "Albaniaveier" i dette lutfattige landet må vel ta en del av skylden for dette!

Sykkelen har innmontert Autocom kommunikasjon. Dette fungerer bare mellom fører og passasjer visa versa.
Ønsker å bygge om dette slik at man kan få Radio/CD inne i hjelmen. Må vel på en eller annen måte koble disse 2 enhetene sammen, og ønsker tips om hvordan dette gjøres fra Dere som kjenner til dette!

Til Flattop: Hjertelig takk for tips ang. armlener!

Ha en laaang og vaaarm høst!

Assa

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av rogg »

Assa skrev:Hei igjen

Da var LTén på plass! Et nydelig eksemplar med 31000km på telleren.
Litt skuffende lekkasje på høyre forgaffel, men våre "Albaniaveier" i dette lutfattige landet må vel ta en del av skylden for dette!

Sykkelen har innmontert Autocom kommunikasjon. Dette fungerer bare mellom fører og passasjer visa versa.
Ønsker å bygge om dette slik at man kan få Radio/CD inne i hjelmen. Må vel på en eller annen måte koble disse 2 enhetene sammen, og ønsker tips om hvordan dette gjøres fra Dere som kjenner til dette!

Til Flattop: Hjertelig takk for tips ang. armlener!

Ha en laaang og vaaarm høst!

Assa
Sitter det originale kommunikasjonssystemet i sykkelen? Er det 5 eller 6 hull i kontaktene? Det avgjør om det er mono eller stereo. Men er det slikt, så kan du handle headsett til å sette i hjelmen HER
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
stiandre
Innlegg: 114
Registrert: 06 aug 2011, 21:22
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av stiandre »

Intruder skrev:Anna Nicole Smith er jo en eksosrype,så navnet skjemmer ingen !! :redface
Var en periode hun var langt fra noen eksosryppe...... :-#

Assa
Innlegg: 3
Registrert: 28 aug 2011, 19:03
Motorsykkelen din: BMW

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av Assa »

rogg skrev:
Assa skrev:Hei igjen

Da var LTén på plass! Et nydelig eksemplar med 31000km på telleren.
Litt skuffende lekkasje på høyre forgaffel, men våre "Albaniaveier" i dette lutfattige landet må vel ta en del av skylden for dette!

Sykkelen har innmontert Autocom kommunikasjon. Dette fungerer bare mellom fører og passasjer visa versa.
Ønsker å bygge om dette slik at man kan få Radio/CD inne i hjelmen. Må vel på en eller annen måte koble disse 2 enhetene sammen, og ønsker tips om hvordan dette gjøres fra Dere som kjenner til dette!

Til Flattop: Hjertelig takk for tips ang. armlener!

Ha en laaang og vaaarm høst!

Assa
Sitter det originale kommunikasjonssystemet i sykkelen? Er det 5 eller 6 hull i kontaktene? Det avgjør om det er mono eller stereo. Men er det slikt, så kan du handle headsett til å sette i hjelmen HER

Har headsett i hjelmene, men dette fungerer bare som kommunikasjon mellom fører/passasjer! Får ikke inn radio/CD til headsett, og ønsker tips om hvordan dette kan kobles slik at man får "full pakke"!

På forhånd takk!
ASSA

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av dypen »

Gammel tråd men er det noen her inne som kjører K1200LT nå ... oppgraderer tråden med filmsnutt K1200LT buyer guide: https://youtu.be/7sZXTMMINCo
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av FredrikE24 »

Flattop og TGR har K1200LT

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av Flattop »

Ja jeg har fremdeles min 2003 LT.

Noe herren lurte på?
Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: BMW K 1200 LT

Legg inn av dypen »

Ikke noe spesielt, ble bare litt fascinert av doningen og min venn Google finner masse info om LT så egentlig er all info av interesse 😊
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar