Hva er avgjørende på en bmwf650gs 2001 vs 2004modell

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Hva er avgjørende på en bmwf650gs 2001 vs 2004modell

Legg inn av Welshen »

HAr nå sett på 2 "like" sykler men det skiller 3 år og derfor ca 16000 kr.

Men spørsmålet er :

Ser at det er 2 spark på 04 modellen, og at det er en skjerm til over forhjulet....ellers ser de jo ganske like ut...
Er dette en viktig forskjell?

KM stand er mindre på 01 modellen, men det er snakk om 15000(01) vs 19000km(04).

er det sånn at ABS er bedre på 04 modellen? Er det andre forskjeller jeg bør vudere?

Eller: Er det noen som vil selge meg en f650gs med abs/varme/lav km så si ifra.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Hva er avgjørende på en bmwf650gs 2001 vs 2004modell

Legg inn av bergenser83 »

ta og les og legg inn en post på denne siden. her får du raskt svar og gode svar.

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/bmw-tech/" onclick="window.open(this.href);return false;

du finner sikkert litt info på forskjellige forum osv.

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Hva er avgjørende på en bmwf650gs 2001 vs 2004modell

Legg inn av bergenser83 »

F Series- 2 Spark ignition for 2005

The F 650 is powered by a BMW-designed, single-cylinder engine embodying technologies not seen on other "thumpers." For 2005, the engine's technological resume stretches to include 2 Spark ignition for the four-valve cylinder head and a new and advanced BMS-C II computerized engine-control unit that dynamically manages spark and fuel delivery to suit any riding condition.

With these improvements, the liquid-cooled, 652cc engine produces fewer harmful exhaust emissions, is more fuel efficient, and has a torque peak at 4800 rpm instead of the previous model's 5000 rpm. In addition, the 2 Spark ignition system offers increased drivability, stronger mid-throttle response and greater engine flexibility. As before, the GS uses a three-way catalyst in the updated, stainless-steel exhaust system to meet the stringent Euro2 exhaust emissions requirements

ThorH
Innlegg: 27
Registrert: 24 feb 2011, 22:03
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Oslo

Re: Hva er avgjørende på en bmwf650gs 2001 vs 2004modell

Legg inn av ThorH »

Dette er en typisk "mid-life upgrade", det eneste viktige er twin-spark og ny lykt. Ellers er det litt endringer på plasten her og der. Dessuten designet de om bagasjebrettet slik at man kan sette toppboksen rett på uten adapter. Man kan jo bare undres over hvorfor det ikke er standard praksis for alle mc-designere...

Mesteparten av sykkelen lever faktisk videre i dag, som G650GS. Ny plast igjen, men denne gangen har de kuttet ut dyre ting som eikefelger, motorbeskyttelse, og sånn.

Om sykkelen har gått 15' eller 19' spiller ingen rolle, den er uansett knapt innkjørt. Jeg vet om slike som har gått 300'. Men til omtrent samme pris og med omtrent samme utstyr, ville jeg definitivt gått for '04-modellen.

En ting til, forresten: Litt stille og forsiktig, utenom modellskifte, har de også gjort en liten endring på forgaffelen i 2003 (såvidt jeg husker). Det har nemlig vært noen tilfeller av at forgaffelen har brukket! Vi kjenner vel til en håndfull tilfeller, men vet ikke hvor mange det gjelder. BMW nekter for at noe er galt, men redesignet altså delen. Men det er solgt titusenvis av disse syklene, så vi skal ikke blåse det opp. Søk litt på advrider.com for mer info.

Det finnes en del F650-spesifikke forum, det klart største er http://www.f650.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Det har bl.a. en veldig bra tech-FAQ. Så har du f650.co.uk, og egne seksjoner på advrider.com og ukgser.com. Her i Norge har vi GS-foumet på http://www.schnellpanzer.proboards.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, men det er ikke så aktivt.

Lykke til med 650en, du kommer til å bli glad i den!

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Hva er avgjørende på en bmwf650gs 2001 vs 2004modell

Legg inn av Welshen »

Takk for gode svar! Da får vi se hva jeg lander på!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Svar