Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av Bjønnavind »

Hvorfor er det slik at enkelte folk skryter Goldwing opp i skyene på alle måter, og når jeg da går hen og kjøper meg min egen, så kommer de samme folka med kommentarer som; "Harru kjøpt deg Goldwing? NEINEINEI - Du må ikke gjøre det!! Fy fa** er det mulig" osv? :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av AJ »

For å si det sånn...
Når jeg f.eks. skryter av TDM 900 og møter andre som nettopp har kjøpt seg TDM 900, sier jeg det samme til disse som jeg sa før de kjøpte TDM 900.
Kunne ikke falle meg inn å si "Hæ!? Har'u gjort nå'a!? Kjøpt TDM :oh :orefk :fool: "
Ville virke en drøy smule rart, sku je mene...

Når det gjelder GW folket har jeg liten kjennskap til den eventuelle spaltede personlighetsproblematikken som skisseres i innlegget ditt, Bjoennavind... :mk

Men er det slik at du har kjøpt deg GW nå nylig?
I så fall vil jeg gratulere med kjøpet og sykkel du vil trives med. Eller...? :confused
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av ArcticTiger »

GoldWingen ser jo unektelig nokså "FET" ut, du liksom legger merke til den når den kommer hviskende med stereoanlegget på full guffe. Og det krever jo litt cash hvis du skal ha deg en ny en med "litt :knegg " xtrautstyr.
Så du skal ikke se bort fra at det er litt av den rotnorske avund-sjuka som tyter ut hos alle forstå-seg-på-erne og bedre-viterne.
Om jeg skal ha meg en GW? :[-(
Sist redigert av ArcticTiger den 30 mai 2011, 20:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av Bjønnavind »

Det er ikke Goldwingfolk som har kommet med slike uttalelser! Det er erfarne og uerfarne førere, men Goldwingførere er alltid sammen om at lykken er en Wing! ;e

Jeg har lett etter ny sykkel en stund, og kikket på mange flotte kandidater - feks TDM, Vstrom, GSA, Pan European osv! Alle er fantastiske maskiner og turkompiser, men fra jeg var valp har jeg alltid vært litt ekstra fasinert av Goldwing, selv om jeg aldri har sittet på en engang :roll

Så jeg bestemte meg for å dra å se på en fin en, og var ganske skeptisk helt til jeg hadde kjørt ca 500 meter - da innså jeg at til tross for vekten og harryfaktoren, så er faktisk dette en veldig sterk - svingglad - lettkjørt og sprek sykkel! Jeg ble umiddelbart forelsket! Det er komfort for alle penga, og det passer både meg og (selvfølgelig) fruen bra akkurat nå! Jeg utelukker ikke at jeg selger den om et par år siden jeg liker å bytte sykkel regelmessig i tilfelle jeg kommer over noe enda bedre, men foreløpig er jeg meget fornøyd og positivt overrasket over kjøreegenskapene! Selv om de ikke kan sammenlignes med en feks sportstourer såklart! :)

Hadde jeg vært singel så skal det sies at det kan fort hende jeg hadde valgt noe annet, men skal man være 2 på tur, må begge ha litt å si! :)

Godt fornøyd, og takk! Er åpen for regelmessige turer nå!

mekkern
Innlegg: 7589
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av mekkern »

noen liker sofa-GW andre pinnestol-RR og noen Campingstol-adventurer... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av Bjønnavind »

mekkern skrev:noen liker sofa-GW andre pinnestol-RR og noen Campingstol-adventurer... :lol
+1

Sofa er diggest :)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av Globe »

En kan jo ikke bry seg om hva andre mener om den sykkelen en selv liker!

GRATTIS! :=D> :=D>

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av jhn »

Æ e litt glad i campingstoler. I de senere år e jo disse blitt mere komfortable også.
Til lykke med nysofaen, så veldig fin ut :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av ArcticTiger »

Gratulerer :\m/: med det nye Møbelet :mc5 :thumleft Virkelig en flott sykkel :D

Blir Campingstol på meg da :lol

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av Bjønnavind »

Takktakk! :)

Jeg driter jo selvfølgelig en lang marsj i folks ukonstruktive meninger om feks en motorsykkel de ikke vet noe om, men jeg bare fatter ikke hva som skjer i hue på folk når de først smiler og nikker anerkjennende, for deretter å riste på hodet i avsky når realiteten slår dem! :-) Hehe... Jeg er åpen for alle sykler jeg inntil jeg har prøvd dem og funnet ut hva jeg selv mener! Og deretter holder jeg den meningen! Jaja.. Jeg er en lykkelig mann iallefall som gleder seg til 3 uker ferie! Hehe...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av Globe »

HÆRLIG!! Men...du...tror vi må be om noe mer BILDER!!

Ser ut som om vi her snakker om GW, med henger...og sikkert endel annet STÆSJ??

Bilder??

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av AJ »

Er en lokal MCist her jeg bor som nettopp byttet sin noe eldre GoldWing med en plommefarget nyere en. Usikker på om det er 1500 eller 1800. Han er veldig godt fornøyd. Vi har en fin fleipende tone oss i mellom. Spesielt når det gjelder GW... :-)
Men den lokale GW-helten ble hengende litt etter på vei fra Hønefoss for et par-tre uker siden. Særlig et stykke på rv35 med en del svinger...
Selv om jeg hadde Bakpå bakpå... :knegg
GW-føreren kunnen sikkert fulgt på, men valgte antakelig den dagens 'komfort'hastighet i stedet.
Akkurat denne dagen var komforthastigheten til Tiger på et litt høyere nivå...

Men selv jeg ser jo at fyren sitter som en konge bak styret på GW'en. Og jeg hører stadig vekk stereo'en hans når han kjører forbi.
Syns jeg det er litt... ehem... 'harry'... :8-[
Kanskje jeg syns det? :knegg

Uansett så har GW sine mange tilhengere. Alle ære til dem. Jeg falt av en gang tidlig på åttitallet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av Duville »

Når man diskuterer MC eller hva det nå er og gir uttrykk for det så "trør" man jo litt på de som liker det man misliker.

Når det gjelder MIN MC så kan de rundt meg skryte hvis de synes den er fin. De kan til og med få lov til å skryte OG komme med en liten hvit løgn om de vil. Dette er jo positive meldiger og gjør det litt bedre å være til.

Å gi uttrykk for at man ikke liker MCen eller annet - hva godt kommer det uut av det? skaper negativ stemnig, dårlige vibrasjoener og den som kanskje i utgangspunktet var stolt av nyerhvervelsen får en helt annen fornøyelse av investeringen. Hva har man igjen for det??????

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av AJ »

For egen del synes jeg GoldWing blir en drøy smule for mye sykkel...
Men bevares! konseptet GW oser av kvalitet og virker, tross alt, gjennomtenkt i all sin forvoksenhet og ikke minst ånkli gjennomført.
Jeg er bare skrudd sammen slik at jeg synes konseptet blir... skal vi si... 'overkill'. For mye av det meste og litt fjernt på en måte fra konseptet motorsykkel.
Men nå har selvfølgelig ikke jeg noe mandat eller bedre forutsetninger enn andre til å definere motorsykkel...
Men jeg har min opplevelse og min oppfatning og den stritter såpass i mot GW at jeg rett og slett ikke greier å bli fascinert av disse syklene lenger.
Var annerledes da GW 1000 så dagens lys i sin tid. Da var dette en spennende nyskapning. Men så har altså konseptet, slik jeg ser det, endt opp i maskinmegareksi hvor jeg synes motorsykkelen rett og slett blir borte...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hva skjer i folks hode når det kommer til Goldwing?

Legg inn av Onsløv »

Nå gjelder jo dette GoldWing, jeg har ingenting i mot GW.

Men, uansett hva jeg kjøper meg av sykkel, så får jeg kommentarer fra foreldra mine: "Hva? Har du virkelig kjøpt den der?" :orefk


:sorry


-mvh-
Kristian

Svar