Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Intruder »

:mc7 Håper å få en fin debatt om alle motorsyklers Grand Old Man.. :thumleft

Selv om jeg kjører rundt på en Intruder,er og vil alltid en Harley være drømmen !!
Noe omskrevet : Jeg får væra Intruder når jeg itte vart som je sku !! :roll

Men finner en viss trøst i at HD ustanselig kopierer Intruder`n utseendemessig-- :skriver
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av AJ »

Av en eller annen grunn har aldri Harley Davidson vært drømmen i min MC (drømme)verden... :-k
Store og tunge som de er og med en sittestilling som ikke akkurat gir noe suverent overblikk i trafikken...

Så nei, tru'kke jeg blir med på noe HD spleiselag, gitt... :[-(

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Så nei, tru'kke jeg blir med på noe HD spleiselag, gitt... :[-(

Når ble du Gud AJ... :lol - Det var vel Gud han spurte... ;e

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Dortmunder »

Tror ikke sittestillingen på en "gjennomssnitts" HD er ikke så helt forskjellig fra min Dragstar... og jeg har god oversikt, mener jeg :dontknow ... kanskje fordi jeg bare ser det jeg vil se ... :knegg

Men, ja, HD hadde vært nok drømmen her også.... men hørte at det var halvfabrikater og jeg er ikke så flink til å skru ... :[-(



Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Godtvoksen

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Godtvoksen »

Dortmunder skrev: HD hadde vært nok drømmen her også.... men hørte at det var halvfabrikater og jeg er ikke så flink til å skru ... :[-(
Det er omtrent slik jeg tenkte også + at Honda for meg alltid har vært synonymt med kvalitet. Så min VTX 1800 har oppfylt drøm om HD + topp Japansk kvalitet for de av oss som ikke er mekanikere... :D

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Dortmunder »

Traff en gang på Toppen Treffet en BMW-biker, han var vel rund 50... han fortalte meg en fin historie..

Jo, han dusjet igår og var i denne dusjen med 4 svenske "muskelbunter"... hyggelig småprat, de spurte hva han kjørte... jo BMW, og dere ? De kjørte Harley... og han: Ohh, halvfabikater ...

Etter det dusjet han med rumpa mot veggen :lol

hehe...

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Godtvoksen

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Godtvoksen »

:D

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Twister »

Selv har ønsker jeg meg ikke en HD.
Men jeg innser at jeg er litt over gjennomsnittlig glad i lyd, måtte jeg kjøpe amerikansk bil med V8 og det er nok den eneste grunnen til at jeg ikke utelukker en HD som en grunnstamme for et bygge en gang...

Men Godtvoksen: Du skal vel ikke ned i "småkubikk klassen" igjen? ;e
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Godtvoksen

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Godtvoksen »

Twister skrev:
Men Godtvoksen: Du skal vel ikke ned i "småkubikk klassen" igjen? ;e
Dette må da være dagens.. :thumleft :lol :rofl:

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:
Twister skrev:
Men Godtvoksen: Du skal vel ikke ned i "småkubikk klassen" igjen? ;e
Dette må da være dagens.. :thumleft :lol :rofl:
*hoste* min forrige Harley hadde 1000cc i hver sylinder *hoste*


Nå har jeg faktisk ikke eid noe annet enn HD, kjørt mye annet har jeg, men har kun hatt gode og helfabrikat harley, minus den siste jeg har nå som er en del av halvfabrikatgreiene som skurs sammen i Millwakee.. :lol

Det som lokker meg så til HD er selve følelsen... Greit, bremsene er dårligere, akselrasjonen kan ikke sammenlignes, de er tunge, støyer og er kort og godt dårligere alternativ enn konkurentenes sykler... Vell, slik er det på overflaten.

For meg, har jeg ikke funnet noen annen sykkel, med unntak av Ducati Monster og Ducato StreetFighter, som har gitt meg den samme kjøregleden som en hvilken som helst HD gir meg... Orginal eller super custom.
Jeg tror at mye av det ligger i svevet og måten det hele kjøres på.

Har hørt om flere tilfeller der ny ervervede Harley eiere ender opp som veldig skuffet, da de gjerne har kjørt Look-alike sykler som har gitt dem mye glede. Så ender dem opp med "drømmen" som mangler kjøreegenskapene tidligere kjøretøy hadde...

Som HD fan... anbefaler jeg heller en "riskoker" som begynner sykkel. Fordi jeg selv begynte rett på en HD fra 1956 som naturligvis krevde litt kjærlighet... Som igjen ga meg mye kunnskap om hvordan man skrudde og fikset på disse doningene.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Gammelgutt

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Gammelgutt »

Har aldri drømt om HD. Men så er jaeg skjelden plaget av mareritt heller.

Godtvoksen

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:
Som HD fan... anbefaler jeg heller en "riskoker" som begynner sykkel. Fordi jeg selv begynte rett på en HD fra 1956 som naturligvis krevde litt kjærlighet... Som igjen ga meg mye kunnskap om hvordan man skrudde og fikset på disse doningene.
Det var en gang et slagord som het "Kjøp Skoda å bli bilmekaniker", du bekrfter herved slagordet: Kjøp HD å bli MC-mekaniker...

Nå har jeg gjort mitt yrkesvalg, så jeg må nok fortsatt holde meg til Japansk kvalitet... :thumleft

Men for å være helt ærlig, så hadde ikke denne (klikk på bildet) vært så dum:

[img]http://cache.finn.no/mmo/2011/5/14/3/28 ... 685303.jpg[/img]

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Twister »

Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:
Twister skrev:
Men Godtvoksen: Du skal vel ikke ned i "småkubikk klassen" igjen? ;e
Dette må da være dagens.. :thumleft :lol :rofl:
*hoste* min forrige Harley hadde 1000cc i hver sylinder *hoste*


Nå har jeg faktisk ikke eid noe annet enn HD, kjørt mye annet har jeg, men har kun hatt gode og helfabrikat harley, minus den siste jeg har nå som er en del av halvfabrikatgreiene som skurs sammen i Millwakee.. :lol

Det som lokker meg så til HD er selve følelsen... Greit, bremsene er dårligere, akselrasjonen kan ikke sammenlignes, de er tunge, støyer og er kort og godt dårligere alternativ enn konkurentenes sykler... Vell, slik er det på overflaten.

For meg, har jeg ikke funnet noen annen sykkel, med unntak av Ducati Monster og Ducato StreetFighter, som har gitt meg den samme kjøregleden som en hvilken som helst HD gir meg... Orginal eller super custom.
Jeg tror at mye av det ligger i svevet og måten det hele kjøres på.

Har hørt om flere tilfeller der ny ervervede Harley eiere ender opp som veldig skuffet, da de gjerne har kjørt Look-alike sykler som har gitt dem mye glede. Så ender dem opp med "drømmen" som mangler kjøreegenskapene tidligere kjøretøy hadde...

Som HD fan... anbefaler jeg heller en "riskoker" som begynner sykkel. Fordi jeg selv begynte rett på en HD fra 1956 som naturligvis krevde litt kjærlighet... Som igjen ga meg mye kunnskap om hvordan man skrudde og fikset på disse doningene.
:D Det med reel opplevelse og følelse er dypt og inderlig enig i :thumleft
Jeg kjører jo en liten 500 med sofafjærer, lite dreimoment, lite hk, teoretisk ubrukelig kjørestilling, osv osv... men jeg smiler inni hjelmen i 95% av tiden jeg sitter på den sykkelen...
Svingene som jeg tar i 70 kmh, gir meg like mye kick som en RR fører får i kanskje det dobbelte.. ?
Så for meg akkurat nå, er dette drømmesykkelen!

PS: det med småkubikk kommentaren har sitt utspring i følgende:
tomsnes på forumet han en MT01. (Yamaha 1700 V2) og ved en anledning ble han spurt / konfrontert av en HD fører hvorfor han heller ikke valgte en "ekte HD" ikke en sånn leke HD... ? så min venn svarte at det blir litt "smått" :lol :lol Vedkommende ble litt paff da han skjønte han manglet en halvliter..
Så nå kaller vi dem bare "småkubikk folket" IKKE HØYT selfølgelig :8-[ ( vel, jeg med min 500, holder veldig veldig kjeft, som seg hør og bør :-# )

Men morro er det :lol
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av kuleberg »

For min del så er det bare prisen som gjore at jeg ikke er eier av en harley, enkelt og greit. Sportster er uaktuelt, og noe større tipper fort 100.000 for en som er greit :/ men en dag.....

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Crinos »

Sporster er "jente sykkel" i mine øyne, men kan være ganske tøffe.

Man kommer egentlig veldig langt med ca 80.000 for en til års kommen Harley... Selvsagt er det da en del småting som må gjøres med dem, men det ser jo ut til at du er kyndig med verktøy og burde være en smal sak... og om det så skulle være, er det bare til å hyle på så kan jeg komme å hjelpe (om det blir HD på deg da hehe).

Helt greit utgangspunkt sykkel til 65k http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28588668" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar