Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Jompa »

Vi kan godt spleise på en HD, bare en liten betingelse: den skal stå i min garasje. Så kan du hente den hos meg når du skal ta deg en tur.

Æ prøvekjørte en gang en ElectraGlideUltraClassic med det meste av utstyr. Den va utrulig lettkjørt, ihvertfall i forhold til det Æ hadde hørt.
Noe av det fine med HD e at det som ser ut som stål, e stål, og det som ser ut som krom, e krom og ikke farga plastikkskit.

M.a.o ekte vare.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Crinos »

Jompa skrev:Vi kan godt spleise på en HD, bare en liten betingelse: den skal stå i min garasje. Så kan du hente den hos meg når du skal ta deg en tur.

Æ prøvekjørte en gang en ElectraGlideUltraClassic med det meste av utstyr. Den va utrulig lettkjørt, ihvertfall i forhold til det Æ hadde hørt.
Noe av det fine med HD e at det som ser ut som stål, e stål, og det som ser ut som krom, e krom og ikke farga plastikkskit.

M.a.o ekte vare.
Ja. Electra Gliden er faktisk utrolig lett kjørt av seg.. (ref en video her på forumet om en autoslalom med en Police Special (basically en Electra Glide rigget for politi bruk).

Som du sier, det som ser ut som stål ER stål, og det som ser ut som Chrom ER chrom... MEN... Dessverre blir chrom kvaliteten dårligere og dårligere. Merker tydelig forskjell på det som er chrommet i USA og det som er chrommet i østen/Japan.

Chrom som ikke er anlaggt i USA har en tendens til å ruste i småflekker, pluss ripes veldig lett opp.
Mens chrom laget i USA er så tykt at det er skinnende i mange, mange år!

På den gamle EarleyShovelen min var noen av delene fra 60-tallet, og de hadde fantastisk nydelig chrome. Kjøpte noen nye paneler type rimelig fra taiwan, og de begynte å poppe brune flekker etter ca et års bruk...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Relax »

Jeg har sans for HD!
Skulle jeg dvs hadde jeg hatt pæng te, en sykkel til hadde det blitt HD,,
Flotteste sykkellyd som finnes kommer fra HD,,,og det skyvet ved lavt turtall gir et kick...

En gang i tida,,,dvs kanskje før slutten av 90tallet,,,var litt oljeflekker og annet småtteri noe som heftet,men senere er vel disse like problemfrie som andre, sånn circa,,


Og de lekker egentlig ikke olje, de bare merker territoriet sitt ;e

Yupp,,,HD er cool,,, og kultur! 8)

( men ikke f om jeg bytter ut Valk'n min med en ;e )
"Do the right thing"

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av MaxTron »

Tja..Njo...

Kunne jo godt tænkt mæ HD æ og...
Men IKKE så mye at æ kunne tænkt mæ å bytta nå av det æ har i HD...
Det måtta i såfall vært vist nån hadde kommet med ett helt usansynelig godt tilbud, men sånt skjer jo aldri...

Fra æ va 12-13 til æ va nesten 30 var det jo HD æ SKULLE ha, GammelMax'n vart i utgangspunktet kjøpt i påvente av at æ skulle få råd til en stor HD, wide glide var høgt på lista, det samma va FXR...
Men hvilken HD kunne gi mæ en følelse i nærheten av en Vmax??...

Imellomtida har HD desverre gått fra å varra nå æ snudd mæ bare æ hørt lyden av, som ga mæ enorm Vil HA-følelse, og brusing i blodet - til en ting som får mæ til å tenke på ord som: Moteobjekt, dusinvare (gidder ikke snu mæ lengre), gubbesykkel ... Ingen er vel kanskje mere trist for at det har blitt sånn enn æ...

...Og hvilken HD kan gi mæ en følelse i nærheten av en NY Vmax??...

Før mente æ og at sportster va damesykkla, meeen...
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27544974" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27982265" onclick="window.open(this.href);return false;

Den siste kjenner æ eieren til, og hadde æ hatt 150 liggende så..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Erman »

Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:Som HD fan... anbefaler jeg heller en "riskoker" som begynner sykkel. Fordi jeg selv begynte rett på en HD fra 1956 som naturligvis krevde litt kjærlighet... Som igjen ga meg mye kunnskap om hvordan man skrudde og fikset på disse doningene.
Må jo skyte inn her at min "riskoker" slettes ikke ville klart seg uten tafsingen den har blitt utsatt for siden jeg kjøpte den for litt over ett år siden.

OT: Kunne godt tenkt meg Harley på sikt... Etter en periode med 90-modell Vmax (herregud som 2000-modellene er grelle)... Ca når innsprøytingsmodellene til EVO motorene er veteran å regne ;e
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Intruder »

Noen liker mora og noen liker dattera,noen liker HD og noen liker japser !
De nyere modellene er det vel ikke nødvendig med allverdens skruing på,og
skulle jeg alene kjøpt en ville det blitt en Sportster 1200.
Hadde den allmektige stilt opp ville en av de større bikene blitt resultatet ! :thumleft
Men å håpe på sjølin ville blitt som å ønske i ei hand og skite i den andre
og så se hvilken en fikk mest i...
Salgsstatistikkene forteller dessuten at HD er Norges mestselgende MC,så
da så.. :mc2 :mc1 :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av MaxTron »

Intruder skrev:...
Salgsstatistikkene forteller dessuten at HD er Norges mestselgende MC,så
da så..
Nettopp, vist en apsolutt vil ha noe som alle andre har så...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Intruder »

MaxTron skrev:
Intruder skrev:...
Salgsstatistikkene forteller dessuten at HD er Norges mestselgende MC,så
da så..
Nettopp, vist en apsolutt vil ha noe som alle andre har så...
Det går nok ikke alltid på at ALLE ANDRE har det,men her som i fleste andre
sammenhenger har nok også det en innvirkning..... :dontknow :moi: :[-X
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av NickNei »

Det er vel litt feigt å ikke kjøpe det man vil ha fordi andre har det også.

HD har jeg fordi jeg vil ha det, og det er sykkelen jeg koser meg absolutt mest med. Koser meg med andre merker også, men ikke så mye ;-);)

Nei, HD selger bra fordi det er pene, gode motorsykler som folk har en mening om, positivt eller negativt. Fornuft er forbigått for lenge siden, den forsvant når det ble snakk om å kjøre MC generelt :-)

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Dortmunder »

NickNei skrev:Det er vel litt feigt å ikke kjøpe det man vil ha fordi andre har det også.

HD har jeg fordi jeg vil ha det, og det er sykkelen jeg koser meg absolutt mest med. Koser meg med andre merker også, men ikke så mye ;-);)

Nei, HD selger bra fordi det er pene, gode motorsykler som folk har en mening om, positivt eller negativt. Fornuft er forbigått for lenge siden, den forsvant når det ble snakk om å kjøre MC generelt :-)

Kan bare si meg enig !! (bortsett fra at jeg kjører HD :-k ) Kunne ikke har skrevet det bedre ...

Kos dere folk, samme om riskoker :orefk eller HD ....

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av MaxTron »

NickNei skrev:Det er vel litt feigt å ikke kjøpe det man vil ha fordi andre har det også.

HD har jeg fordi jeg vil ha det, og det er sykkelen jeg koser meg absolutt mest med. Koser meg med andre merker også, men ikke så mye ;-);)

Nei, HD selger bra fordi det er pene, gode motorsykler som folk har en mening om, positivt eller negativt. Fornuft er forbigått for lenge siden, den forsvant når det ble snakk om å kjøre MC generelt :-)
Feigt???
No er det ikke sånn at æ ikke kjøper det egentlig har løst på fordi så mange andre har det..
Er vel mere at æ IKKE har så løst på HD fordi så mange andre har det.
Kall mæ gjerne sær, men sånn er æ :redface

Har drømmesykkel'n æ, så ikke synd i mæ :bananas

Meen når æ bli gammel og redd for fartsvinden, og skvetten vist det akser for brått kan det godt henne at det blir en Electra eller Road King eller lignende.

Ikke misforstå mæ, æ LIKER HD!!! Men har ikke spesielt lyst til å eie en, ivertfall ikke no... Ivertfall ikke nok til å bytte inn noe av det æ har, eller låne pæng.

Og æ kan godt innrømme at det er arti når Harley-folket flokker sæ rundt Vmax'n og spør og kommenterer...
Og så hender det jo at noen spør hvorfor æ ikke kjøpte HD, for Max'n er jo like dyr osv..
Da kan æ jo snakke om akselerasjon, den kraftige støpte ramma, bremsa fra R1, fulljusterbare dempere osv, men det som er aller artigast da er jo å si at det er jo arti å ha noe som ikke alle andre har, ansiktsuttrykkene da er heilt ubetalelige :lol
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av NickNei »

Men det er fler som har yamaha, og det har du kjøpt :-)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av MaxTron »

NickNei skrev:Men det er fler som har yamaha, og det har du kjøpt :-)
Ja, men ikke så mange som har Vmax verken gammel eller ny, den skiller seg klart ut, og man ser straks hva det er om man vet litt om MC, og sykkler med kultstatus.

Til sammenligning kan man kanskje si at det ikke er så mange som har CVO-utgaven av diverse HD-modeller, meeen de skiller seg slett ikke ut på samme måte, de har riktignok en del mere hk, men det syns jo ikke, de har gjerne noe bredere bakdekk og mere påkosta lakk, og vist det er Electra e.l. har de flere knapper på styre og darsjbord, m.a.o. de ser ut som en HD noen har hatt ett år eller 3 og kostet på en god del titusener.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av Snikkeren »

Husker det sto en Vmax langs veggen til en lavblokk på Laksevåg i Bergen jeg kjørte forbi nesten daglig da jeg begynte å kjøre moped. Jeg siklet like mye hver gang jeg kjørte forbi. Har alltid hatt sansen for de, men tror ikke det er sykkelen for meg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

Legg inn av MaxTron »

Snikkeren skrev:Husker det sto en Vmax langs veggen til en lavblokk på Laksevåg i Bergen jeg kjørte forbi nesten daglig da jeg begynte å kjøre moped. Jeg siklet like mye hver gang jeg kjørte forbi. Har alltid hatt sansen for de, men tror ikke det er sykkelen for meg.
Du får stikke innom en gång du skal forbi, så kan du jo få prøve, og finne det ut :thumleft

...Men en SÅNN Harley hadde vært arti å ha da!!
Bilde
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar