Hei, godt å kunne lese forumet igjen etter en hel vinter uten tilgang.
Etter en fæl høst hvor sykkelen tok kvelden, da likeretteren regnet full av vann og korroderte bort, og dermed tok batteriet og releét til lysene med seg i døden, kommer den nå straks tilbake fra sykehuset.
Den vanntette multipluggen var ikke så vanntett likevel, og det var ikke et ukjent problem med kawasaki iflg mc-partner på Skedsmo. Nå har jeg lært, og etter at de har håndlagd en ny kabelsko til meg, kommer den til å sauses inn med silikon og selv-vulkaniserende tape.
I fjor ble det relativt mye tur, så jeg tenkte egentlig å kjøpe en splitter ny Z1000Sx til våren. Var faktisk 5 minutter unna å få AB til å bestille. Men etter opplevelsene med norsk motorimport(Kawa agenturet) droppet jeg den ideen.
Etter Er6'n falt jeg for twinner, de gir masse for pengene sammenlignet med rekkefirere. Når jeg testkjørte i fjor, måtte jeg opp i 1000 kubikk for å få samme bånndraget, selv om toppeffekten mangler på en twin. Xj600 er jo en vits i forhold.
Så tenkte på en litt stor twin med kåpe og litt ekstra pulver hvis man skal være to på. Landet på Suzuki Sv1000 og Honda Vtr 1000 til slutt. Bare så utrolig trist at disse ikke produseres nye noe mer.
Noen som har erfaringer med disse syklene? Noen en bør passe på å kontrollere før en kjøper?
Ikke så mange av disse på finn.no, men noen. Har forelsket meg litt i en Vtr og en Sv, skal prøve å dra og se på dem til uka.
Alle Sv 1000 på finn
Alle Vtr på finn
Har vært litt rundt på en del forum og snoket, funnet ut at de fleste mener suzukien er litt mer sportslig mtp kjøreegenskaper, mens Honda har litt bedre motor, men har forgassere. Tror selv at kanskje Sv'n er det beste valget.
Innspill?
Erfaringer med Sv1000 og Vtr1000
- Togmannen
- Innlegg: 121
- Registrert: 23 jul 2010, 11:53
- Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
- Sted: Oslo
Erfaringer med Sv1000 og Vtr1000
Kjør som om ingen andre ser deg.
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Erfaringer med Sv1000 og Vtr1000
Hva med denne?Togmannen skrev: Alle Sv 1000 på finn
Alle Vtr på finn
Har vært litt rundt på en del forum og snoket, funnet ut at de fleste mener suzukien er litt mer sportslig mtp kjøreegenskaper, mens Honda har litt bedre motor, men har forgassere. Tror selv at kanskje Sv'n er det beste valget.
Innspill?
Litt gammel årsmodell, kanskje...? (klikk på bildet for mer info)
Har ingen erfaring med disse syklene selv, men denne ser bra ut, synes jeg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Togmannen
- Innlegg: 121
- Registrert: 23 jul 2010, 11:53
- Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
- Sted: Oslo
Re: Erfaringer med Sv1000 og Vtr1000
Fin sykkel, samme motor som sv1000, men litt for gammel for meg. Vil ha en nyest mulig en som gir minst mulig szkruing.. Bare så synd at det er så få som lager twin sportstourere som jeg liker. V-stromen ble litt vel høy for meg, så må ned i bruktklassen.(For mye "adventure..) Vil ha litt mer sport.
Kjør som om ingen andre ser deg.
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Erfaringer med Sv1000 og Vtr1000
Så du ser etter en liten v-twin....
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Erfaringer med Sv1000 og Vtr1000
Ducati multistrada, er det ikke det de heter...?
Leste en test, og den skulle vel være sportslig selv om det ikke er
en sport/sportstourer. Motor fra 1198? 150hk og koster sikkert litt
Leste en test, og den skulle vel være sportslig selv om det ikke er
en sport/sportstourer. Motor fra 1198? 150hk og koster sikkert litt
- Kjellrf
- Innlegg: 1597
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Erfaringer med Sv1000 og Vtr1000
Du har glemt den mest sjelfulle merket av alle, Moto Guzzi har et godt utvalg av sykler du kan trives med.
De er litt anderledes å kjøre, første gangen, til gjengjeld har de jo sjel å bli glad i!
De er litt anderledes å kjøre, første gangen, til gjengjeld har de jo sjel å bli glad i!
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Erfaringer med Sv1000 og Vtr1000
Æ må vel slå et slag for V-Stromen siden den ble nevnt tidligere. Den har en rimelig potent motor og kjøreegenskapene ligger ikke langt bak en gjennomsnittelig sportsturer på norske svinger og telehiv. Men 10-15 hk til hadde vært artg, den har originalt 98hk og 101Nm
Du skal kjøre ganske "inspirert" hvis du skal dra fra en V-Strom, det e i allefall mi erfaring. I tillegg sitter man meget godt og avslappet
Du skal kjøre ganske "inspirert" hvis du skal dra fra en V-Strom, det e i allefall mi erfaring. I tillegg sitter man meget godt og avslappet