Husk skivelås!!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Husk skivelås!!

Legg inn av Onsløv »

stavern3 skrev:
AJ skrev:
stavern3 skrev: Det er nok en smart ekstra reminder det :-) Men av erfaring så piper den Abusen så sinnsykt høyt at DEN glemmer man rett og slett ikke :P :p hehe
Det er jo betryggende :knegg
Og veldig flaut når man setter seg på sykkelen og har glemt å ta av låsen.... Spesielt på nattestid er ikke det så populært har jeg skjønt :redface Men helt klart en bedre opplevelse enn trådstarter har opplevd da :thumleft
Hadde nok vært enda flauere for meg som ikke hører de lyse tonene...... Tipper jeg hadde fått mange rare blikk ja...
Om jeg noen gang kjøper en sånn alarmlås, må det være dyp brumlelyd i de :lol
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
stavern3
Innlegg: 9
Registrert: 28 apr 2011, 21:31
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600, 2006 mod
Sted: Lillestrøm / Romerike

Re: Husk skivelås!!

Legg inn av stavern3 »

Onsløv skrev:
stavern3 skrev:
AJ skrev:
stavern3 skrev: Det er nok en smart ekstra reminder det :-) Men av erfaring så piper den Abusen så sinnsykt høyt at DEN glemmer man rett og slett ikke :P :p hehe
Det er jo betryggende :knegg
Og veldig flaut når man setter seg på sykkelen og har glemt å ta av låsen.... Spesielt på nattestid er ikke det så populært har jeg skjønt :redface Men helt klart en bedre opplevelse enn trådstarter har opplevd da :thumleft
Hadde nok vært enda flauere for meg som ikke hører de lyse tonene...... Tipper jeg hadde fått mange rare blikk ja...
Om jeg noen gang kjøper en sånn alarmlås, må det være dyp brumlelyd i de :lol
Sikkert noen fingernemme her inne som kan få koblet på ett realt kompressorhorn eller no? :lol
Kjører:
Honda Hornet 600, 2006-modell

Tidligere:
Suzuki GSX 600 F, 1995-modell (Solgt i 2015)

Knutte
Innlegg: 42
Registrert: 27 apr 2010, 21:39
Motorsykkelen din: YZF 1000 Thunderace , 1996
Sted: Røyken

Re: Husk skivelås!!

Legg inn av Knutte »

1 uke etter jeg kjøpte min Thunderace(22 okt i år) parkerte jeg den i garagen på jobben før inventing på skilt og bedre vær. Fikk skiltene på torsdagen og monterte, så ville kollegaen min høre litt på lyden, var litt stresset skulle hente lillegutten i barnehagen og t-banen gikk om 6 minutter, så jeg dro opp støtten og trillet litt bakover og selfølgelig glemte jeg ta vekk skivelåsen!!!!!(http://www.mcsenteret.com/images/44760.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; )
blei en stygg irriterende knekk i hjulkåpen...... ](*,)

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Husk skivelås!!

Legg inn av Pollti »

Det har sine fordeler å være glemsk. Har en skivebremslås men bruker den ikke ofte men sist jeg brukte den hadde jeg dritt flaks. Glemte jo å se etter hvor nøkkelhullet var. Så da låsen klikket inn så gikk jeg ombord i NSB sitt eminente tog, for ca 40 år siden ihvertfall, glad og lykkelig. Ble litt banning ved retur for å si det sånn. Men med et skrik gikk nøkkelen inn,litt på skrå pga eikene. og låsen kom av.
Den siste gangen jeg var ånkli glemskt så var det pollti som rappet nøklene som stod i tenningslåsen. De sirkulerer rundt diverse mc parkeringer sansynligvis ? Min konklusjon er ihvertfall at ingen gidder å stjele en SMK ! Politiet i Norge er jo så høflige at det er "umulig" å belønne de når de er omtenksomme men bensinstasjon konfekt tok de imot som kaffigodt etter litt trøkk på de barberte hodene sine.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Husk skivelås!!

Legg inn av Intruder »

:mc1 :mc1 Slik jeg ragger ivei kan jeg ha på skivelåset hele tiden.. :lol :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar