Pris på service?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Pris på service?

Legg inn av Gliciouz »

frankh skrev:
Gliciouz skrev:Jeg ringte monsterbike selv forrige uke... oljeskift 2250,- + deler...så sikkert ca 2700....det NEKTER jeg å betale for å skifte olje på sykkelen...
Disse bør jo nesten boikottes - den prisen er drøy. Det tar jo ikke mer enn et kvarter å gjøre jobben, og med mindre de bruker enda dyrere olje enn Løvaas gjør til Ducati så koster vel neppe olje pluss filter mer en i underkant av en tusenlapp. Jeg har brukt dem en gang før (til Ducati), men det var fordi de var de eneste som kunne ta jobben raskt nok. Hadde ikke inntrykk av at de var spesiellt dyre da.
Gliciouz skrev: ... skal ta en kjøretur til en kar med verksted på jessheim på Onsdag...han er MEGET hyggelig...og raner deg ikke...jg syns prisene i og rundt Oslo er bare HELT retarded... ikke rart folk mekker sykkel selv...
Men Jessheim er da ikke lenger unna Oslo enn Monsterbike i Kobbervikdalen...[/quote]


Jessheim er et stykke ja. Hadde vært nærmere med Drammen :P Jeg har nå lenge prøvd å finne noen som ikke virker som de raner deg da tar service på sykelen min. Og jeg har fremdeles ikke funnet noen slike i oslo. Åpen for forslag om noen har noen i Oslo/Drammen som ikke robber deg for en service.....

Monsterbike tar drop in...så der er de gode...jeg har ikke testet de, men snaue 3000 for å bytte olje var nok til at jeg snudde i døra....

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Pris på service?

Legg inn av frankh »

Fra Oslo S til Jessheim: 4 mil.
Fra Oslo S til Kobbervikdalen: 4.6 mil

...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Pris på service?

Legg inn av Dexter »

Gliciouz skrev:
frankh skrev:
Gliciouz skrev:Jeg ringte monsterbike selv forrige uke... oljeskift 2250,- + deler...så sikkert ca 2700....det NEKTER jeg å betale for å skifte olje på sykkelen...
Disse bør jo nesten boikottes - den prisen er drøy. Det tar jo ikke mer enn et kvarter å gjøre jobben, og med mindre de bruker enda dyrere olje enn Løvaas gjør til Ducati så koster vel neppe olje pluss filter mer en i underkant av en tusenlapp. Jeg har brukt dem en gang før (til Ducati), men det var fordi de var de eneste som kunne ta jobben raskt nok. Hadde ikke inntrykk av at de var spesiellt dyre da.
Gliciouz skrev: ... skal ta en kjøretur til en kar med verksted på jessheim på Onsdag...han er MEGET hyggelig...og raner deg ikke...jg syns prisene i og rundt Oslo er bare HELT retarded... ikke rart folk mekker sykkel selv...
Men Jessheim er da ikke lenger unna Oslo enn Monsterbike i Kobbervikdalen...

Jessheim er et stykke ja. Hadde vært nærmere med Drammen :P Jeg har nå lenge prøvd å finne noen som ikke virker som de raner deg da tar service på sykelen min. Og jeg har fremdeles ikke funnet noen slike i oslo. Åpen for forslag om noen har noen i Oslo/Drammen som ikke robber deg for en service.....

Monsterbike tar drop in...så der er de gode...jeg har ikke testet de, men snaue 3000 for å bytte olje var nok til at jeg snudde i døra....[/quote]
Jaja, ran på høylys dag møter vi over alt. Jeg gjør mest mulig selv, for jeg har faktisk ikke råd til å kaste pengene ut av vinduet... Hver gang jeg trenger å gjøre noe så skaffer jeg nødvendig verktøy åsså gjør jeg jobben. Så har jeg verktøyet til senere og har et stykke selvtilfredshet for den jobben jeg har klart å få til. Men jeg er nok litt pysete enda... tør ikke å skru på alt mulig og støtter meg mer enn gjerne på andres ekspertise :thumleft Så blir det litt sosialt i garasjen også da :janikk

Kan du ikke gjøre det selv? Er det mye skruing eller er det lett å komme til? Må vel av med litt plastikk bare, sikkert ikke så ulikt som på min ZX6-R da jeg hadde den. Skulle gjerne gjort det jeg dersom du har alle delene (filter, olje, evnt. ny pakning til bunnskrue). Prisen? Tja, hva med en kopp kaffe?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Pris på service?

Legg inn av Snill Vaffel »

Jeg hadde stor sevice på Monsterbike forrige ute, med ventil justering ol. 7074kr... (CBR 929)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1593
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Pris på service?

Legg inn av Kjellrf »

Kan varmt anbefale min gamle kollega i Hof, Morten , som driver Mc-Verkstedet Spinnin' Wheel.
Og det har han gjort i 20 år nå i år. En-mannsbedrift.

Tlf 33058120
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Pris på service?

Legg inn av Guro78 »

Dexter skrev:Kan du ikke gjøre det selv? Er det mye skruing eller er det lett å komme til? Må vel av med litt plastikk bare, sikkert ikke så ulikt som på min ZX6-R da jeg hadde den. Skulle gjerne gjort det jeg dersom du har alle delene (filter, olje, evnt. ny pakning til bunnskrue). Prisen? Tja, hva med en kopp kaffe?
Dét kaller jeg GOD service!! :notworthy:

Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: Pris på service?

Legg inn av Wheels »

Ikke akkurat service, men betalte her lokalt ( 30km unna ), kr 2.100,- for skifte av Clutch, bytte av tennplugger, oljeskift og generell besiktelse av MC.

Hadde noe falsk luft inn til forgasserne som også ble fikset.

Må da tilføre at alle deler + olje hadde jeg medbrakt, men allikevel.

MC,en stod inne fra Oktober i fjor til 03.05.11 i år, så bare lagringsplass koster sikkert mere andre steder.

Kanskje litt dårlig samvittighet også hos verksted, da de på langt nær utførte alt det jeg ba dem om.
Bla skiftet de ikke utløserplate for clutch og clutchlager selv om det ble levert inn sammens med det andre.

MC,en var en 1980 mdl Honda CB 750F SS

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Pris på service?

Legg inn av 2000Touring »

Kjellrf skrev:Kan varmt anbefale min gamle kollega i Hof, Morten , som driver Mc-Verkstedet Spinnin' Wheel.
Og det har han gjort i 20 år nå i år. En-mannsbedrift.

Tlf 33058120
Han kan anbefales!
Han gjør en bra jobb til en mer fornuftig pris.
Vi tok stor service(uten plugger da de var byttet), inkludert skifte av bakjhul(Michelin Pilot2(?)), på svigers sin Suzuki GSXF 600 2000mod i våres. Prisen på det ble 6200,-
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Svar