Touring MC med strake bein!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Touring MC med strake bein!

Legg inn av Bjønnavind »

Hvilken mc har lengst avstand fra fothvilere til salen? Tenker touring/adventure klassen!

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har litt herpa knær, slik at hvis knevinkelen blir for skarp (feks som på r-sykler) når jeg kjører så stivner knærna i enorme smerter og jeg velter stillestående i første lyskryss :p Det skjer ca etter 1 - 3 mil.

Har prøvd litt forskjellige sykler for å finne den rette men er ikke lett.. Har en cruiser nå med forlengede fothvilere, men jeg vil på langtur uten å måtte unngå grusveier osv!

Har kjørt noen mil med blandt annet TDM 850, og den kan funke til nød. Dvs at jeg fint klarer en 10 mil før det begynner å bli ille.

Finnes det noen sykler med enda lengre avstand fra fothvilere til salen?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Touring MC med strake bein!

Legg inn av Globe »

Her er en side hvor du kan se sittestillingen på ulike mc-modeller:

http://cycle-ergo.com/

Er nok ikke 100% nøyaktig med gir en viss ide om høyde, avstand mellom sal, styre og plassering av ben.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Touring MC med strake bein!

Legg inn av Crinos »

Veldig mange custom harleyer har jo kjempe lang avstand fra sal til fothvilere.. Selv har jeg relativt strake bein når jeg kjører på min Softail. Nå er jeg ikke den høyeste karakteren med mine 178 cm men det finnes fothviler set som forlenge avstanden.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Touring MC med strake bein!

Legg inn av Duville »

På sykkel med fothvilere under deg kan du jo reise deg opp og stå oppe en stund om du får behov for det som avvekslig / avkjøling - du kan også reise deg opp dersom du kommer til en dump som du ellers vil få opp i ryggsøyla hvis du sitter med beina rett frem! Ikke så dumt det har jeg erfart.

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Touring MC med strake bein!

Legg inn av TrondA »

Er du villig å strekke "touring"-begrepet litt, vil jeg anbefale store scootere. Med lange fotbrett, kan du variere beinstilling mye og gjerne ende opp med totalt strake bein langt oppi innerkåpa. Du slipper belastning med gir og bakbrems med pedalene og har full frihet til å bruke beina slik du må grunnet din skade.
Suzuki Burgman 650 og Honda Silverwing 600 er skikkelig touringredskap med kjøreegenskaper som vil overraske positivt.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Touring MC med strake bein!

Legg inn av evike »

Nå er jeg på skikkelig tynn is, siden mitt problem går stikk motsatt vei, men stikker nesa frem likevel...

Har du sjekka den store Varaderoen, BMW1200/1600 og evnt. Pan European.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Touring MC med strake bein!

Legg inn av Relax »

Hvis du vil kunne kjøre greit på grusvei også, så faller vel en del sykler av,,,, men BMW Gs 1200 (?) 1150? eller hva det er får bra kritikk for lange kjørere....... Den får jo veldig bra kritikk på alt annet også!!

( Skulle nesten tro de hadde betalt for all skryten. :-k :-k ..kanskje de har det? :sk? )

Den har jo vært i noen år så her skulle noen finnes i all prisklasser.......


Bilde
"Do the right thing"

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Touring MC med strake bein!

Legg inn av ArcticTiger »

Knevinkelen er kritisk også for oss som er "litt :knegg " langbeinte. Begge Tigerne er ganske høye over setet, men jeg har undra meg over hvorfor fothvilerne står så unødig høyt originalt :-k . Med senkefothvilere fra http://www.knlcycle.com" onclick="window.open(this.href);return false; blir de bra langtursykkler for langbeinte. Ducati Multistradan jeg har, har veldig god avstand og plassering av fothvilerne for langbein. Den er og smal nede så du får veldig god kontakt med sykkelen, og den er en god langtursykkel som takler mange slags veier. 1200 Banditen var heller ikke så verst faktisk.

Du må bare prøve mange sykkler, og finne en som passer.

Svar