yamaha 1100 dragstar

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
runejoh
Innlegg: 5
Registrert: 29 jan 2011, 21:13
Motorsykkelen din: yamaha dragstar

yamaha 1100 dragstar

Legg inn av runejoh »

Hei, jeg har nesten kjøpt en 99 mod. yamaha 1100 dragstar. km stand. ca.39000. Da jeg selv ikke har noe erfaring med denne sykkelen så lurer jeg på om det er noen vanlige feil eller svakheter man bør se etter.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av Globe »

Hei runejoh :vs og velkommen til oss her på mcsiden.no :=D> :=D>

Jeg var i markedet for en slik MC høsten 2009 og var veldig nære et kjøp av denne modellen. Nå ble det en annen sykkel den gang, men det var rett og slett grunnet et tilbud som dukket opp, på en sykkel i samme "kategorien" som Dragstaren.

Liker du cruisers, så er denne helt klart et svært godt valg. Den er lettkjørt "lavt tyngdepunkt", har godt med krefter ( ikke i hester, men i kubikk og dermed dreimoment), og en gooood lyd. Dette er en arbeidshest, ingen turtallsmaskin, noe som da igjen gjør at kjørte kilometer på den du refererer til er ubetydelig.

Når jeg sjekket litt rundt denne fant jeg ingen åpenbare modellsvakeheter som jeg måtte se opp for, det er jo en utprøvd modell som har vært levert en stund! Det eneste jeg så som svakhet, var stort sett relatert til eier, med dårlig vedlikehold. Slik sykler må pusses og knikkes for at de skal holde seg. Så på en del utgaver med endel generende overflaterust på bl.a. skruer og deksler.

Lykke til i jakten på din mc, følg oss opp...følg oss opp...i prosessen :bananas

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av Globe »

Om du vil lese litt om min kjøpsprosess, når jeg vurderte bla. Dragstar, kan du lese mer om det ved å trykke her!


Nå endte jeg opp med en Suzuki Volusia, rett og slett litt tilfeldig. Volusia er innenfor samme modelltype som Dragstar.

Her er et bilde av den:
Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av Jompa »

Det tekniske på denne sykkelen vet jeg ingenting om, funker sikkert.
Men kjøreegenskapene er mildt sagt dårlig. jeg prøvekjørte en gang en dragstar.
Sykkelen er direkte ustabil, både i svinger og rett frem. Den er faktisk den eneste sykkelen jeg har prøvd, som ikke går rett frem på en rett strekning. Jeg måtte korrigere hele tida. Fælt.
Det kunne muligens skyldes dekkene ?
Ellers syntes jeg sittestillinga var dårlig, altfor bredt styre, og altfor bredt mellom fothvilerne. Vel, andre synes nok at de sitter fint på denne, smaken er som baken, bare ræva.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av ArcticTiger »

Jompa skrev:Det tekniske på denne sykkelen vet jeg ingenting om, funker sikkert.
Men kjøreegenskapene er mildt sagt dårlig. jeg prøvekjørte en gang en dragstar.
Sykkelen er direkte ustabil, både i svinger og rett frem. Den er faktisk den eneste sykkelen jeg har prøvd, som ikke går rett frem på en rett strekning. Jeg måtte korrigere hele tida. Fælt.
Det kunne muligens skyldes dekkene ?
Ellers syntes jeg sittestillinga var dårlig, altfor bredt styre, og altfor bredt mellom fothvilerne. Vel, andre synes nok at de sitter fint på denne, smaken er som baken, bare ræva.
:thumleft :lol :lol

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av Globe »

Stabilitet brude ikke være noe problem på Dragstar eller andre av denne typen :-k

Sittestilling, bredbeint og brei styreposisjon er noe av "sjarmen" med disse....gitt da at man liker slik.
Jeg liker/likte det, men fant vel egentlig mere korrekt sittestilling for meg (noe mer aktiv) i Sport-/Touringsegmentet av modellutvalget. Men dette må en kjenne på selv og finne ut av.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av MaxTron »

Motoren bør vertfall ikke være noe bekymring. Yamaha lanserte en XV 750 "Softchopper" og en XV 1000 TR1 mere naken "rettopp og ned" sykkel med nesten identisk motor så tidlig som i '81 (1100 Virago kom vel i '86) så "barnesykdommer" bør den være ferdig med ;e

Har aldri prøvd de selv, men det er jo en ganske lang og lav sykkel med fothvilerne/fotplatene plassert bredt og lavt, så kan ikke tenke meg den innbyr til sportslig svingkjøring, men det er den jo heller ikke tenkt til..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av kuleberg »

Jeg var nær ved å bytte ut min intruder 1400 med en slik sykkel i fjor sommer, men valgte å prioritere pengene på noe annet. Selv tror jeg at jeg kommer til å handle dragstar eller roadstar selv neste gang. Jeg leste svært mye om disse da jeg var inne på tanken, og dette er jo blitt den best populære cruiseren i amerika ser det ut som, hvis man ser bort ifra HD såklart. Det flyter over med aftermarket deler til disse her, så billige deler er jo svært positivt med dem. Som di skriver lenger oppe her, så sitter man ut med armene og skræver. Men det er jo slik denne type sykkel er ;)
Go for it sier jeg bare! nydelige sykler.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av Globe »

Heisann, der var kuleberg igjen også ja :vs

Hvordan går det, begynner du å få abstinenser nå....fortsatt ikke innkjøpt noen ny MC etter salget ditt i fjor høst?

Og ja....Dragstar 1100, er et solid og godt cruiservalg :thumleft

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av ZZR-Tom »

No kjøpte eg en 1999 Dragstar1100 custom i 08 som første sykkel og det er bere løpe å kjøpe vist det er den stilen du vil ha :thumleft
Motoren er som sakt den same som står i Virago1100 med nokre få og mindre forandringer til det bedre. Sykkelen er stabil og var fin fin til å kjøre aktiv på svinget veier her i sogn og fjordane(NEI DET ER IKKJE RRRRRR SYKKEL!).
Det som er minuset er at den er luftkjølt så kø kjøring o.l er ikkje det beste.
Og når det gjelder lyd så er den altforstille orginal og då meiner eg faktisk stille, hjelm og øreproper så hører du ikkje den skit av motoren og på en sån sykkel er jo lyden endel av opplevelsen og, så slipons er nok et møst!
Har kjørt Honda shadow 1100 91 og eg liker sitte stillingen til dragstaren bedre men det har nok med vane å gjere.
Det som er problemet med å eige en Dragstar(vstar i usa) er elt det ekstra stasjet som du får taki og det kan bli dyrt :lol
Du finner så og seie alt du trenger å vite inn på dinna her siden http://www.vstar1100.com/
Grunnen for at eg solgte Dragstaren var at etter en prøvetur med en FJ1200 så fant eg ut at sportstouring er nok der hjertet mitt ligger og økonomien tillot ikkje å ha to sykkler i mit navn :sorry
Dragstar 1100 er et trygt og godt kjøp som eg kan anbefale heil hjerta :thumleft

PS: det er ikkje fotkvileren som skraper først, det er pottene :redface

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av Crinos »

Jompa skrev:Det tekniske på denne sykkelen vet jeg ingenting om, funker sikkert.
Men kjøreegenskapene er mildt sagt dårlig. jeg prøvekjørte en gang en dragstar.
Sykkelen er direkte ustabil, både i svinger og rett frem. Den er faktisk den eneste sykkelen jeg har prøvd, som ikke går rett frem på en rett strekning. Jeg måtte korrigere hele tida. Fælt.
Det kunne muligens skyldes dekkene ?
Ellers syntes jeg sittestillinga var dårlig, altfor bredt styre, og altfor bredt mellom fothvilerne. Vel, andre synes nok at de sitter fint på denne, smaken er som baken, bare ræva.
Mye av en opplevelse av sykkel er jo hva man reffererer til.
Når oss Harley gutta skryter om gode kjøreegenskaper på Buell, ler R-gutta. :P :p
Men det er jo som du sier Jompa, det kan ha vert dårlige forhold for den du testet?

Jeg har lånt en DragStar en liten tur, og var veldig godt fornøyd med denne. Sittestillingen var helt perfekt for meg, og jeg tror at en DragStar kan være en suveren begynnersykkel. Den kjører praktisk talt seg selv.

Personlig er ikke DragStar "min" sykkel, men som Jompa pent sa det... Smaken er som baken :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av ZZR-Tom »

Trur nok at du Jompa skulle ha steget av og stramet stort sett alt av boltane som finnest på den du kjørte ;e

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av ejs »

Jompa skrev:Det tekniske på denne sykkelen vet jeg ingenting om, funker sikkert.
Men kjøreegenskapene er mildt sagt dårlig. jeg prøvekjørte en gang en dragstar.
Sykkelen er direkte ustabil, både i svinger og rett frem. Den er faktisk den eneste sykkelen jeg har prøvd, som ikke går rett frem på en rett strekning. Jeg måtte korrigere hele tida. Fælt.
Det kunne muligens skyldes dekkene ?
Ellers syntes jeg sittestillinga var dårlig, altfor bredt styre, og altfor bredt mellom fothvilerne. Vel, andre synes nok at de sitter fint på denne, smaken er som baken, bare ræva.
Du skulle hatt luft i dekkene.. :lol :lol
If it ain't broke, I'll break it.

Godtvoksen

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av Godtvoksen »

runejoh skrev:Hei, jeg har nesten kjøpt en 99 mod. yamaha 1100 dragstar. km stand. ca.39000. Da jeg selv ikke har noe erfaring med denne sykkelen så lurer jeg på om det er noen vanlige feil eller svakheter man bør se etter.
Velkommen til mcsiden.no, og godt typevalg av sykkel. Jeg har ingen erfaring med Yamaha, men liker cruisere og vi trenger flere aktive cruiser-førere i "kubben".. :thumleft

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: yamaha 1100 dragstar

Legg inn av Relax »

Hadde Dragstar 1100 for 5 år siden... Ikke noe negativt å si om den. Gikk fint, fint for 2 på, flott å se på...
Finnes kanskje 800 c.c. ( Intruder f eks) som går like godt, men Dragstaren er lenger og bedre rom for 2 på.

Det noen henger seg opp i er at eksosrørene må løsnes for å bytte oljefilter ( "innsats" bak et deksel) , men jeg synes ikke det var noe problem.
Speedomer & "dummy lights" på tanken kan gi noen begrensninger vedr tankveske om du planlegger noe slikt.

Jeg synes yamaha har finer linje enn mange andre sykler og d elager lekre cruisere! Samme gode kvaliteten som all japanske..


Bilde

Bilde
"Do the right thing"

Svar